Een lange en saaie treinreis. - Reisverslag uit Hoeven, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Een lange en saaie treinreis. - Reisverslag uit Hoeven, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Een lange en saaie treinreis.

Door: anny en ad

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

25 Mei 2024 | Nederland, Hoeven

Goedenavond allemaal.

Vanmorgen werden we om half acht gewekt door een flinke regenbui. Daar word je niet vrolijk van. Gewoon opstaan, alle rituelen van de vroege ochtend afwerken, ontbijten etc. Nog even een controleloopje door het hele huis en daarna om 09.00 uur in regenkleding naar Etten-Leur station fietsen. We waren ruimschoots op tijd, zodat we al om half tien konden inchecken.

Echt druk was het niet en we werden meteen geholpen om de fietsen in de trein te tillen. Tot Zwolle konden we blijven zitten, om na een overstaptijd van een half uur naar Groningen te treinen. Daar stopt de NS met zijn intercity en stap je over op de Arriva trein.

Die treintjes hebben een heerlijke gelijkvloerse instap, maar stoppen bij elk gehuchtje. We hebben ondertussen onze topografie van Groningen gerepeteerd! Hoogezand, Sappemeer, Veendam etc. Lukte nog aardig! Na zes uur reizen waren we op onze bestemming in Bad Nieuweschans, de zon scheen en hotel stond tegenover het station.

We konden ons meteen installeren in de kamer, een aardige “eigenaar”, die enkel Engels sprak bracht de tassen naar boven, waar we een spic en span schone kamer kregen. Fietsenstalling heeft het hotel niet, maar we mochten ze stallen in de stationsfietsenstalling, waarop we uitkijken vanuit onze kamer.

Na wat gerust te hebben zijn we het dorp gaan verkennen. Heel lang geleden hebben we hier ook ergens geslapen toen we de NAP route gingen fietsen. Ik had er geen enkele herinnering aan, zelfs niet toen Ad me wees op de COOP winkel, dat we daar boodschappen hadden gedaan.

We ontdekten vlak bij ons hotel een grote uitspanning, een soort gerestaureerde fabriek, waar ze enkel streekproducten van granen verkochten. Er zat ook één whiskey distilleerderij en een bakkerij in. De moeite waard van een bezoek. Daarna naar het centrum voor een hapje en een drankje in een mooi oud stamcafé van het dorp.

We hebben genoten van het weer samen onderweg zijn, het voelde als vanouds.

Morgen gaan we pas echt fietsen en dat zal mogelijk wat spannender worden dan vandaag. Nu gaan we de route doornemen voor morgen om een keuze te maken wat de moeite waard is om te stoppen en te bekijken. Voor morgen 70 km. Naar Ter Apel.

Gr. Anny.

• 25 Mei 2024 - 22:45

Pascal:

Een saai begin? Je kan het beter maar gehad hebben! Morgen lekker in het zadel zou ik zeggen ennuh...goed insmeren.....wie weet gaat de zon schijnen!

• 25 Mei 2024 - 22:51

Tonny Verstraten:

Goede avond. Jullie zullen al wel aan je nachtrust bezig zijn, maar toch nog gauw een antwoordje van ons. Ja jullie troffen het niet zo goed, maar we hopen dat het bij jullie morgen beter weer dan bij ons. Morgen gaat het echt beginnen. Ben benieuwd hoe het in Ter Apel is , maar dat horen we weer wel. Een hele mooie dag morgen.

Groetjes van ons.

Kees en Tonny

• 26 Mei 2024 - 00:20

Nell Blok:

Hoi Anny en Ad. Jullie reis is begonnen. Wij wensen jullie een goede reis en een hele fijne tijd weer zo samen onderweg.

Lieve groeten. Wim en Nell

• 26 Mei 2024 - 08:43

Jeanne Dielemans:

Jullie hebben het goed getroffen. Een regendag om te treinen en de NS waar alles klopte. Hopelijk wordt dit vervolgd door een mooie eerste reisdag

• 26 Mei 2024 - 09:43

Koos:

Goede reis met zon en weinig wind

• 26 Mei 2024 - 16:01

Marianne Zegveld:

De kop is eraf. Goeie reis en vooral mooi weer.