Van Berghem naar Hoeven met evaluatie van de tocht - Reisverslag uit Hoeven, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Van Berghem naar Hoeven met evaluatie van de tocht - Reisverslag uit Hoeven, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Van Berghem naar Hoeven met evaluatie van de tocht

Door: anny

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

06 Juni 2024 | Nederland, Hoeven

Beste familie, vrienden, kennissen en volgers.

Na een gezellige zaterdagavond en een goede nachtrust zijn we zondag 2 juni vertrokken vanuit Berghem naar Hoeven. De route kunnen we dromen: Berghem, Oss, ‘s Hertogenbosch, Tilburg, Dorst, Breda, Etten-Leur en Hoeven. Totaal 90 km. Om drie uur kon Ad de deur openen en begonnen we meteen met tassen leegmaken, wasje draaien en opruimen.

‘s Avonds hebben we de tochten nog eens de revue laten passeren. Wat was ons opgevallen?

1. De beschrijving van de tocht was heel gedetailleerd, als we overal zouden afstappen om iets te bekijken wat de schrijver aangaf, dan zijn de voorgestelde etappes wel erg lang.
  2. Het ontbrak bij deze reis aan slaapadressen. Nu kunnen we die zelf wel opzoeken, maar de dagtocht eindigde vaak in een gehucht, waar geen enkele slaapgelegenheid was. Dus moesten we of verder fietsen of eerder stoppen in een behoorlijke plaats.
  3. Voor deze route heb je eigenlijk een tentje nodig om te overnachten. We hebben genoeg campings gezien langs de route.
  4. Om de route op GPS te fietsen moet je een groter scherm hebben dan het telefoontje: een halve iPad die precies op de voorwas past. Het was echt telkens stoppen, scherm vergroten, in de schaduw staan om goed de route te zien.
  5. Er was weinig verschil tussen de blauwe en rode route via de GPS. In kilometers scheelde dat per rit 3 tot 5 km.
  6. Beide routes volgden heel veel bospaden, die vaak door de vele regenval onder water stonden. We fietsen door diepe plassen in de hoop, dat de ondergrond voldoende was om overeind te blijven.
  7. We hebben met veel plezier 9 dagen gefietst al zat het wel eens tegen.

We zijn deze tocht begonnen om te ervaren of we zo’n tocht nog konden fietsen, wilden we nog het chagrijn van de weg moeten zoeken, verkeerd rijden, omrijden. Hoe zouden we slecht weer ervaren en hebben we nog voldoende kracht om dit 14 dagen vol te houden.

ik heb een heugelijke mededeling: we trapten nog rustig 80 km. per dag, kostte geen moeite en waren ‘s avonds niet uitgeput., het weer viel niet tegen in vergelijking wat er aan regen hier in Hoeven viel. Chagrijn hadden we wel van zoeken etc., maar met enige creativiteit wisten we het probleem steeds samen op te lossen.

We hebben erg genoten van het samen onderweg zijn en zijn echt nog niet uitgefietst, mits onze gezondheid het toelaat gaan we gewoon door met onderweg zijn op de fiets.

Wat de toekomst brengt, weten we niet, maar fietsdromen blijven we houden.

En Mocht er ooit een andere tocht komen, dan zullen jullie het zonder verslag moeten doen:. kost ‘s avonds toch teveel tijd. Ik sluithierbij mijn boekverslagen.

Voorlopig blijven we nu thuis en zijn jullie allemaal weer welkom in het Johannapark . Dank voor alle reacties, fijne zomer/vakantie en tot ziens.

Groeten Van mij en Ad.

• 08 Juni 2024 - 06:42

Jeanne:

Een mooi eindverslag en een hoopvolle conclusie voor de toekomst

• 08 Juni 2024 - 08:25

Geert Siebers :

Hoi Ad en Annie,

Wij hebben met veel belangstelling vanuit een zonnig Frankrijk jullie inspanningen gevolgd. Het was wel een natte bedoening, maar eind goed al goed zullen we maar zeggen. Jullie evaluatie van de tocht zegt eigenlijk alles. Wij zitten hier in de buurt van Apt, en hier geen bagger maar flinke kuitenbijters.

Over 1 week vertrekken we weer richting Hoeven .

Groetjes, Geert [e-38] Mieke

• 08 Juni 2024 - 12:40

Tonny Verstraten:

Hallo Anny en Ad,

Hier onze laatste reactie op jullie mooie verslagen. Afgelopen donderdag al het een en ander van jullie gehoord. Wij genieten altijd van jullie verslagen en kijken er altijd naar uit. Jullie hebben toch weer wel ondanks het slechte weer en modderige bospaadjes veel moois gezien.

Nu weer lekker thuis en daar de draad weer oppakken en misschien straks weer eens een mooie tocht. Bedankt voor de verslagen zodat wij met jullie in gedachten mee fietste. Tot horens en tot ziens.

Vele lieve groetjes van Kees en mij.

Tonny