Oef, wat een puzzel dag. - Reisverslag uit Haaksbergen, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Oef, wat een puzzel dag. - Reisverslag uit Haaksbergen, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Oef, wat een puzzel dag.

Door: anny

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

29 Mei 2024 | Nederland, Haaksbergen

Goedenavond familie, vrienden , kennissen.

Na een goede nachtrust in sporthotel moveIIN beginnen we de fietstocht in de regen. Daar word je niet vrolijk van, maar we gaan door! Vandaag fietsen we volgens de GPX route. Het begin is goed. Vanuit Nordhorn zitten we snel op onze route en steken de grens over bij Rammelbeek. We fietsen over de Vrijdijk. Deze Vrijdijk is ooit een strook niemandsland geweest tussen Duitsland en Nederland . Na de eerste Wereldoorlog is het stuk land aan Nederland toegewezen.

Op een paar plaatsen naast dit pad waren vroeger ‘ commiezenhutten’ geplaatst, die niet veel meer waren dan een goed gecamoufleerde plaggenhut. Ze boden commiezen( douanebeambten) onderdak van waaruit ze via kijkgaten ongemerkt de grens konden controleren. We nemen een kijkje in de hut die vrij te bezichtigen is.

We vervolgen het bospad, normaal een prachtige route, maar vandaag is het bar en boos. We concentreren ons op het pad, dat enige stuurkunst vraagt en concentratie om zo goed mogelijk door de plassen te kunnen rijden. Lollig is het niet, maar we klagen niet. We moeten er gewoon doorheen. Als het begint te stortregenen treffen we een abri, waar we kunnen schuilen.

Na de pauze wordt het niet beter, het ene bospad is nog slechter dan het andere. De GPX route zit ook niet mee en als het aan Ad had gelegen had hij lang een andere route gekozen. Nog eens kijken, moeten we echt hier afslaan, uitproberen, terugrijden, zoeken. En nog steeds regent het en is het pad abominabel.

Bij een restaurant aan onze route genieten we van een warme lunch, handig, dan wordt het vanavond eten uit onze ijzeren voorraadkast.

Een stortbui en een storm als we binnen zijn en weer wordt het wachten.

Op deze manier maken we geen kilometers en we vragen ons af hoe laat we bij ons volgende adres zullen zijn.

Af en toe schijnt de zon, zodat we wat op temperatuur komen. Voor Enschede barst er een pittige onweersbui los en worden we weer gedwongen om te schuilen. Zo sukkelen we verder, regen, zon, regen, zon. De GPX hebben we afgesloten en zoeken nu via Google de weg naar onze slaapplaats in het buitengebied voor Haaksbergen.

En om half zes, na 70 km. arriveren we op nr. 1 aan de Galgenslatweg. Een prachtige privé uitspanning in de middle of nowhere.

Als we ons hebben geïnstalleerd, zijn we het chagrijn van de dag snel vergeten. En…….morgen kan het niet slechter zijn dan vandaan.

De route voor morgen naar Dinxperlo (84 km.) hebben we samen bekeken: eerst een stukje knooppunten ( voor Ad) en daarna toch weer De GPX route proberen te volgen. Nooit te oud om te leren, gewoon volhouden.

Tot morgen. Gr. Van mij en Ad, die nog een uitgebreid verslag voor zichzelf zit te schrijven.

• 29 Mei 2024 - 21:58

Clara:

Wat een doorzetters zijn jullie! Chapeau! Ik kreeg al koude rillingen enkel bij het lezen van het verslag. Inderdaad, dan past alleen nog maar een hartgrondig: oef! Ik hoop samen met jullie dat morgen het zonnetje schijnt, dat de bewegwijzering klopt en dat jullie fluitend in Dinxperlo aankomen.

Veel liefs, Claar

• 29 Mei 2024 - 23:22

Joost P:

Hartstikke dapper oom en tante! Leuk om jullie weer te volgen zo, zet em op, er schijnt beter fietsweer op komst te zijn! Geniet en tot snel, Joost en fam

• 30 Mei 2024 - 09:20

Tonny Verstraten:

Goede morgen,later dan anders een berichtje van ons. Had gisterenavond geen puf meer om te schrijven. Onze John was nog geweest. Heeft profisorus een tegelpad voor mij gelegd om met de trap op te staan, maar dat ging niet zo vlug met die zware tegels. Hij heeft namelijk zondag zijn ribben gekneusd. Geen fijn fietsweer gisteren , maar hoop vandaag beter. Volgens de weerberichten wordt het langzaam beter. Wij hadden gisteren wel heel de dag droog weer. Weer leuke foto’s en weer leuk om zo’n plaggenhut te bewonderen. Ik geniet altijd van al die bijzonderheden die jij over de tocht verteld.wij hopen dat jullie vandaag een fijne tocht hebben en kijken weer uit naar het verslag van vanavond. Heel veel lifs

Kees en Tonny

• 30 Mei 2024 - 12:43

Henk Bond:

Ik zie, dat jullie een ander systeem hebben dan voorheen, maar ik kan toch mijn reactie plaatsen. Helaas zijn jullie slachtoffer van dit al meer dan een jaar durende wateroverlast en dan ook nog zo koud erbij. Ik begrijp, dat jullie de oostgrens van Nederland fietsen. Dan ligt Abcoude niet op je route; anders had ik nog een stuk kunnen meefietsen nu ik niet meer gehinderd wordt door arbeidsverplichtingen.Als het wat mooier weer is kunnen we hier ontbijten aan het Gein. Sterkte verder en houd ons op de hoogte.Groeten ook van majesteit Victoria.

• 30 Mei 2024 - 15:08

Pascal:

Nooit opgeven, altijd doorgaan! Houd dat goede humeur vast.