Een dag met veel obstakels. - Reisverslag uit Elten, Duitsland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Een dag met veel obstakels. - Reisverslag uit Elten, Duitsland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Een dag met veel obstakels.

Door: Anny

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

01 Juni 2024 | Duitsland, Elten

Goedenavond allemaal.

Vanochtend konden we niet bedenken, dat dit een dag met heel veel omleidingen zou worden. Volgens de planning en de route is het maar 68 km. Maar nu staat toch nog 82 km. Op de teller.

We beginnen heel relaxed om 09.00 uur aan de tocht met eerst proviand inslaan bij de Aldi. Broodjes, beleg, fruit, pakjes drinken, koffiekoeken. De tas is meteen weer goed gevuld en een stuk zwaarder.

Het is droog, nog geen zonnetje te bekennen, wel zware wolken. Nu geen bospaden meer, maar mooie verharde binnenweggetjes. We spreken nu over een landelijke fietsdag, die we volgens de door ons uitgezette knooppunten fietsen op speciaal verzoek van Ad.

De tocht wordt nog landelijker als we bij een boerderij een officieel rustpunt zien, waar we zelf koffie, thee en koeken kunnen nemen en kunnen betalen met de app. De koeien in de schuur naast ons ruiken we en we horen ze loeien. Maar dat mag de pret niet drukken.

we vervolgen onze tocht en als snel komen we de eerste omleiding tegen. Deze staat keurig aangegeven. Even later nr. 2, dan daarna omleiding 3 en 4. We proberen om er toch langs te kunnen fietsen, maar voor onze veiligheid mogen we er niet door. Er staat echter ook niet bij hoe we dan wel moeten rijden. Via de telefoon lukt het me toch om de goede routes te vinden. (Ad heeft nooit zoveel zin om te zoeken.) Maar dat kost tijd en kilometers.

We rijden steeds zuidelijk en passeren het plaatsje Ulft. In ‘s Heerenberg hebben we tijd voor een warme lunch om daarna even het kasteel en het oude raadhuis te bekijken.

En nu op naar Emmerich aan de Rijn, Ad herkende de boulevard en de Emmerichse brug van onze tocht naar Praag.

Het hotel ligt in een dorpje boven Emmerich, toch nog 6 km. verder fietsen.

We zien de donkere wolken al aankomen, zetten een tandje bij, maar helaas vier km. Nog in de regen gereden.

We hebben vanavond heel veel moeite moeten doen om de knooppuntentocht uit te zetten en om een slaapplaats te reserveren in Arcen. Dat wordt morgen een pittige tocht.

Fijn weekend voor jullie allemaal en duim voor ons, dat het droog blijft. Gr. Anny

• 31 Mei 2024 - 22:33

Trees:

Dit bedoelen ze dus met een obstacle run, hihi.

De blaren staan al op m'n duimen, lieve mensen, dus jullie kunnen vertrouwen op een (bijna) droge tocht morgen.

• 31 Mei 2024 - 22:40

Karin Auceps:

Ik duimmmmmmm!!!!!! [e-1f48b][e-1f64f]

• 31 Mei 2024 - 23:29

Tonny Verstraten:

Vandaag dus weer een pittige tocht met al die omleidingen en dan ook nog kijken om de goede weg te hebben, maar het is jullie weer gelukt. Hopelijk morgen eens een dag dat alles lukt. Lekker slapen en morgen weer met frisse moed weer verder.

We duimen voor een droge dag. Groetjes Kees en Tonny.

• 01 Juni 2024 - 03:12

Henk Bond:

S’Heerenberg met dat kasteel heb ik vaker bezocht als we loggeren in de Gouden Karper in Hummelo. Mooie omgeving daar. Je komt nog langs een plaatsje , dat Duits en Nederlands is geweest. Ook mooi was het in Tolkamer te zitten aan de Rijn,die bij Lobith ons land binnenkomt. Maar wij hadden mooi weer en iemand uit Doetinchem, die de weg kende.vanaf nu moet het toch droger worden.

Veel plezier nog verder.

• 01 Juni 2024 - 10:24

Gerard En Riet.:

Wat hebben jullie al weer veel beleefd in deze afgelopen week. We genieten van jullie verslag. echte die-hards zijn jullie. We zullen proberen om de regenbuien naar het noorden te sturen. nog veel fietsplezier!!!!

• 01 Juni 2024 - 16:24

Marianne Zegveld:

Ja, jammer van het weer hè. Het wil gewoon geen mooi weer worden.