Wijziging van ons plan/route - Reisverslag uit Berghem, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Wijziging van ons plan/route - Reisverslag uit Berghem, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Wijziging van ons plan/route

Door: anny

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

01 Juni 2024 | Nederland, Berghem

Goedenavond allemaal.

gisteravond hebben we onze tochten geëvalueerd en de tocht voor vandaag bekeken. We zouden tot Arcen moeten fietsen volgens het boekje. De afstand zou dan wel eens 100 km. kunnen zijn. Wel een hele afstand en Ad gaf duidelijk aan, dat hij daar geen zin in had. Er moest ook nog een slaapplaats gereserveerd worden voor 1 juni. Het liefst wilden we een eind voor Arcen slapen, maar helaas, er was niets te vinden. Heel dat gebied zat vol toeristen.

Dan toch maar Arcen, nog 1 hotel volgens Booking.com. En toen ging ik in de fout. Ik boek voor 2 juni i.p.v. 1 juni. Ik had het meteen in de gaten en na veel gebel met het hotel en booking. com lukte het me om te annuleren. Wat gaan we nu doen? We baalden ook al van het weer, want vandaag zou het niet veel beter zijn dan gisteren, wel droog met regelmatig een bui. Ons enthousiasme om de hele toch te maken brokkelde steeds meer af.

Een ander idee was toen snel geboren, we nemen contact op met onze dochter Nicole in Berghem bij Oss om daar te kunnen slapen.

Het antwoord was: van harte welkom.

We hebben onze tocht uitgezet via de knooppunten. Eerst naar Millingen aan de Rijn en daarna eindeloos zoeken naar de kortste weg richting Berghem. De tocht is en succes geworden. Het werd een prachtige tocht: gefietst: vanuit Elten naar Toldorp, Lobith, met het pontje over de Rijn naar Millingen en dan richting Nijmegen langs Berg en Dal route met een stevige klim( kuitenbijtertje), dan langs Wijchen, het bijzondere oude dorp Ravenstein en om vier uur kwamen we in Berghem aan. En…het weer ? Dat viel alles mee.

Bij aankomst stond er al koffie met een petitfourtje klaar, Merel verwelkomde ons, Floor was in Nijmegen gebleven en we zijn getrakteerd op een heerlijk dinertje door Marco op tafel getoverd.

Morgen richting Hoeven met een enkel omweggetje. En dan blijven we voorlopig thuis. Voor jullie dus morgen het laatste verslag en evaluatie van onze tocht. Ik wil iedereen bedanken voor de mentale ondersteuning met de lieve woorden. Tot morgen.

gr. Van mij en Ad.

p.s. Foto’s komen nog.

• 01 Juni 2024 - 21:05

Clara:

Goh .. jammer, dat er een onverwacht eind is gekomen aan jullie tocht.Ook voor deze besluitvaardigheid trek ik mijn hoed. Wat op is, is op. Chapeau! Gelukkig kwam het ‘kuitenbijtertje’ nog voorbij…. Heel veel groeten, ook aan de familie Timmers en een veilige, droge thuisreis. Tot morgen!

• 01 Juni 2024 - 21:39

Henny En NIC Damen:

Toch heel wat kilometers gefietst .

Modderpaden, mooi weggetjes ,kuitenbijters.

Zon en regen.

Het was er weer allemaal.

Fijn om nu bij Nicole en fam.te zijn.

Morgen lekker naar huis peddelen.

Veilige thuisreis.

Henny/Nic

• 01 Juni 2024 - 22:23

Tonny Verstraten:

Hallo Anny en Ad, Jammer voor jullie dat het zo gelopen is. Maar wij snappen het. Het is niet niks wat jullie deze week ook allemaal voor je kiezen gehad hebben. Chapeau hoor, we doen jullie het niet na.Fijn dat jullie nu bij jullie Nicole in Berghem zijn. Doe ze de groeten maar van ons. Morgen nog een rustige tocht en een veilige en goede thuiskomst.

Welkom thuis.

Heel veel groetjes. Kees en Tonny.

• 02 Juni 2024 - 08:56

Karin Auceps:

Lieve Ad en Anny,

Wat mooi om zo flexibel te kunnen zijn en trouw te blijven aan je gevoel!

Mijns inziens het beste besluit dat jullie hebben kunnen nemen. En ook nog beloond worden met een warm onthaal door jullie dochter en haar gezin. Heerlijk!

Ik hoop dat jullie veilig thuiskomen en met een tevreden en positief gevoel terug kijken op jullie tocht! Vond het hartstikke leuk het op afstand te mogen volgen!

Tot gauw in Hoeven en veel liefs! X

• 02 Juni 2024 - 12:07

Lia En John :

Verrassend einde aan jullie onderneming.

Kom snel langs om bij te praten

• 02 Juni 2024 - 14:31

Henk Bond:

Elten was dat plaatsje, dat na de oorlog eerst Nederlands werd en later weer Duits. Het kwam nog voor in de kwis 2 voor 12.Mooie omgeving

• 02 Juni 2024 - 21:43

Hans En Henny:

Lieve AD en ANNY

Het is toch jammer dat jullie , Ad en Anny ,deze tocht moeten onderbreken .De spelbreker ,weeromstandigheden en zeer slecht begaanbare wegen , dit is jullie nog nooit overkomen.

Maar jullie kennende , de resterende tocht komt tzt wel. . Geniet nou maar lekker in Hoeven.

Lieve groeten uit REMUUNJ en tot spoedig weerzien .

• 03 Juni 2024 - 14:47

Koos:

Afgelopen donderdag hadden we een goed nat pak in Zeeland

.wo,vr,zat, en zondag was het droog,maar woei wel

een stevige wind,

Blijkbaar hebben jullie een betere route gehad,want ik hoor en zie weinig klachten.

Of jullie zijn geen zeurpieten en bijten goed door.

Intussen zijn jullie ,denk ik, weer thuis.

Proficiat! Geniet na van de belevenissen ,die jullie ondervonden hebben.

Van de evaluaties horen we later .

Koos en Noor

• 03 Juni 2024 - 23:35

Marianne En Peter Van Den Brink:

Anny en Ad, we vinden het knap dat jullie zo ver gekomen zijn. Petje af. En jullie hebben een goede beslissing genomen. Het moet leuk blijven.

Veilig thuis.

Groeten,

Marianne en Peter

• 05 Juni 2024 - 09:13

Jeanne Dielemans:

Jullie hebben gedaan wat goed voelde. Dat is altijd de meest verstandige keus! Je moet alleen wel even de knop omzetten. Toch mooi gefietst in Oost Nederland.

• 05 Juni 2024 - 22:34

Bakkers :

Zeker een goed besluit. Als je niet meer met een goed gevoel fietst is het gewoon klaar. Groetjes Paul en Tonny.