Inleiding. - Reisverslag uit Hoeven, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Inleiding. - Reisverslag uit Hoeven, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Inleiding.

Door: anny en ad

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

23 Mei 2024 | Nederland, Hoeven

Beste familie, vrienden, kennissen.

Ooit schreef ik in het verslag van onze eerste tocht naar Santiago bij thuiskomst (2006), dat we elk jaar een grote tocht zouden maken zolang onze gezondheid dit toe zou laten en we niet teveel andere hobbels op onze levensweg tegen zouden komen.

We zijn nu 18 jaar verder en in die tijd hebben we prachtige tochten gemaakt met als top onze fietstocht naar Santiago toen we 50 jaar getrouwd waren. Van het Santiagovirus hebben we nog steeds last en wie weet komt het er nog eens van om vanaf Saint Jean Pied de Port naar Santiago de Compostella te fietsen. Dromen blijven we houden, maar helaas dreigen we te worden ingehaald door onze leeftijd.

Vorig jaar konden we niks plannen vanwege een gebroken knieschijf, maar gelukkig konden we toen (na genezing) met onze zoon Pascal op vakantie in de omgeving van Vaison La Romain. Daar hebben we heerlijk gefietst en oude herinneringen opgehaald. Het was voor ons een bijzondere vakantie om nooit te vergeten.

Dit voorjaar hadden we de idee om naar Frankrijk te fietsen volgens de route "Langs oude wegen naar Santiago" deel 1 tot Nevers. Daarna terug met de trein naar Nancy om de route af te maken, omdat we in 2019 in Nancy waren gestrand vanwege de ebike van Ad, die geen ondersteuning meer gaf.

Door allerlei omstandigheden moesten we de geplande tocht telkens weer uitstellen. Drie weken fietsen en dan voor 15 juni weer thuis zijn voor een dansoptreden van kleindochter Floor zou voor ons te veel haasten worden, zodat we weinig konden genieten van de tocht. Gelukkig had Ad een alternatief: fietsen vanaf Noord-Nederland langs de grens afwisselend Duitsland/ Nederland tot in Zuid-Limburg, grens met België en daarna Noord-Brabant/ België.

A.s. zaterdag is het dan zover.

We gaan het avontuur weer aan en we zullen ervaren hoe we ons voelen tijdens deze tocht.

Eigenlijk is het een uitprobeersel: kunnen we het nog, willen we nog chagrijn hebben van de weg moeten zoeken en verkeerd rijden, genieten we van van het buiten zijn in allerlei weersomstandigheden en hebben we voldoende kracht om dit dik 14 dagen vol te houden? Allemaal vragen waarop we tijdens de tocht een antwoord krijgen.

We fietsen zaterdagmorgen eerst naar het station in Etten-Leur, daarna met de trein naar de stad Groningen en vanuit Groningen met een stoptrein naar Bad-Nieuwenschans. Daar heeft Ad een hotel gereserveerd dicht bij het station. Zondag is dan de eerste echte tocht van Bad Nieuweschans naar Rutenbrock in Duitsland. We slapen echter in Ter Apel, omdat in het dorpje geen enkele slaapgelegenheid was.

Het routeschema/planning is weer het werk van Ad: totale afstand 1235 km. fietsen in 14 dagen.

De fietsen met twee achter-tassen staan staan al klaar, banden op spanning en een geoliede ketting. Morgen de laatste spulletjes zoals iPad/ telefoon , snoertjes, opladers inpakken en dan kunnen we zaterdag vertrekken. Ik houd jullie op de hoogte.

Gr. vanuit een kil Hoeven. Anny

• 23 Mei 2024 - 18:25

Trees:

Dat doen ze toch maar weer mooi, die (nieuwe) schoonouders van me!! Ik ben trots op deze twee sportieve kanjers!!

• 23 Mei 2024 - 18:50

Tilly Hendriks:

Wat een toppers zijn jullie om zo'n lange afstand te fietsen! Ik wens jullie buen camino en veel fietsplezier! Groetjes Tilly.

• 23 Mei 2024 - 18:51

Joke:

Toch weer een mooie tocht veel fietsplezier en uitkijken.

• 23 Mei 2024 - 19:10

Clara:

Dat klinkt weer als vanouds, lieve buurtjes. Ik wens jullie een fijne tocht in de prachtige natuur met veel interessante ontmoetingen, goed weer, duidelijke bewegwijzering en leuke hotelletjes. Hopelijk blijven de fietsen het goed doen maar bovenal hoop ik jullie op 15 juni gezond en wel terug te zien in het Johannapark. Ik wens jullie veel plezier en ik kijk uit naar jullie verslagen. Veel liefs [e-1f618]

• 23 Mei 2024 - 20:41

Henny Damen:

Ja hoor . Het blijft kriebelen hè?

Een heel mooie fietstocht gewenst.

Jullie doen het toch maar weer.

Heel knap.

Wij kijken uit naar de verslagen.

Groetjes Nic/Henny

• 23 Mei 2024 - 22:20

Hans En Henny:

Daar gaan ze weer!! Het bloed kruipt. Het kriebelt van alle kanten. Wij wensen jullie heel fijn fiets plezier en dat deze droom ook weer mag uitkomen!

Het avontuur tegemoet.

• 24 Mei 2024 - 09:05

Marianne En Peter Van Den Brink:

Wat geweldig dat jullie weer aan een nieuw fietsavontuur beginnen.

We hebben heel veel bewondering voor jullie.

Geniet van de tochten we kijken uit naar jullie reisverslagen.

• 24 Mei 2024 - 10:55

Tonny Verstraten:

Goede morgen, jullie verslag gelezen. Fijn dat het er nu toch van gaat komen. Wij wensen jullie een fijne en veilige fietsvakantie en geniet ervan . Ik zal jullie de laatste repetities van ons koor wel missen, maar dat halen we nog wel in. Morgen een hele goede reis en wij kijken weer uit naar de verslagen en van Ad de foto’s.

groetjes van ons, Kees en Tonny

• 24 Mei 2024 - 14:03

Ton Wouters:

Anny en Ad,

Jullie beginnen weer aan een gewaagd, nieuw avontuur.

Ik wens jullie veel succes en kijk nieuwsgierig uit naar jullie belevenissen.

Groet,Ton

• 24 Mei 2024 - 17:13

Paul En Tonny Bakkers :

Ook wij wensen jullie een mooie fietstocht. Jullie zijn echt niet klein te krijgen. Heel veel succes.

• 24 Mei 2024 - 19:14

John Van Baal:

Goede reis. Gaat o.i. zeker lukken.

Lia en John