Zigzaggend door het Drenthse land. - Reisverslag uit Coevorden, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Zigzaggend door het Drenthse land. - Reisverslag uit Coevorden, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Zigzaggend door het Drenthse land.

Door: anny

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

27 Mei 2024 | Nederland, Coevorden

Goedenavond allemaal.

Na een prima nacht in een goed B[e-38]B verblijf in Ter Apel begonnen we om negen uur onze tocht via knooppunten. Gisteren was het wat sukkelen met de GPS. Daarom hebben we voor vandaag de route uitgezet via de knooppunten, maar zo, dat we toch telkens de grens met Duitsland kruisen.

Vanuit Ter Apel rijden we richting Het Bargerveen, een van de laatste nog overgebleven hoogveengebieden van Noordwest- Europa.

Het was genieten: wel vijf kilometer lang, zonnetje, prachtige nieuwe fietspaden en bijna geen wind. Bij onze eerst stop herkenden we het Veenpark museum. Een bezoek zat er niet in, wel een kopje koffie met Appeltaart en even snuffelen in het winkeltje, waar heel oude leesboekje lagen voor het aanvankelijk lezen.

We steken de Hoogeveensche vaart in Klazienaveen over, dat een langgerekt dorp is, wat oogt als een stad met veel mooie zaken. Richting Schoonebeek rijden we langs de velden van gas- en oliewinning. Waar vroeger de ja-knikkers stonden zien we nu enkel een omheind stuk beton met daarop in het midden een pomp. Het dorp Schoonebeek lijkt een museum van grote, rietgedekte boerderijen. uit lang vervlogen tijden. Super mooi! We genieten van Drenthe, wat een prachtige provincie.

Vandaag was de afstand naar Coevorden 60 km. Onze slaapplaats bij vrienden op de fiets ligt zelfs nog 5 km. voor de stad met als gevolg, dat we om drie uur op het erf staan van een grote stoeterij. Zie foto’s. De jonge eigenaresse heet ons welkom en maakt ons wegwijs in de B[e-38]B . Vandaag zijn wij de enige gasten en hebben we een ruime eetkeuken tot onze beschikking met alles erop en eraan, boven een zitkamer en een slaapkamer met douche.

Vanavond neemt Ad met mij de route door voor morgen door, zodat we goed geïnformeerd zijn over interessante zaken, die we op ons pad tegenkomen.

Morgen rijden we van Coevorden naar Nordhorn, nog een keer via de knooproute.nl. Zo hebben we de route wat ingekort vanwege de grote afstand.

Gr. Van mij en van Ad, die nu handmatig zijn verslag schrijft.

• 27 Mei 2024 - 20:55

Tonny Verstraten:

Zo weer even een berichtje vanuit Oud Gastel. Wat fijn dat jullie vandaag een mooie route gefietst hebben. Ja lijkt ons mooi die boerderijen met al die rieten daken in Schoonebeek. En hebben jullie ook de tenten gezien in TerApel of niet? Nadat ik gisteren het bericht geschreven had ontdekte ik de foto’s, mooi hoor ik had ze nog niet gevonden. Wel leuk om de om die foto’s erbij te zien. Wij wensen jullie veel fiets genot morgen en mooi weer. Tot horens,

Kees en Tonny.