Weer een ouderwetse fietsdag - Reisverslag uit Zafra, Spanje van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Weer een ouderwetse fietsdag - Reisverslag uit Zafra, Spanje van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

Weer een ouderwetse fietsdag

Door: Anny

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

29 April 2013 | Spanje, Zafra

Lieve allemaal Het wordt vandaag een kort verslag, omdat het later is geworden dan we gedacht hadden.

Eerst wil ik iedereen bedanken, die al gereageerd heeft. Met veel plezier lees ik de reacties. Ga zo door, het zijn voor ons steuntjes in de rug.

Op dit moment is alles weer aan de fiets van Ad hersteld. We hebben een andere route gekozen om bij een fietsenmaker te komen. Die had de klus in 5 minuten geklaard. Ik heb toen die man ook de verkoop van een nieuw fietscomputertje gegund en vanaf nu kan ik weer zien hoe snel ik daal en hoe langzaam ik omhoog ga.

Het weer is iets beter dan gisteren, maar verschillende regenbuien moesten we trotseren. Je kent dat wel: jasje aan en jasje uit. Jacobus liet ons nog al eens in de steek. Af en toe liet de zon zich zien. Op het nieuws zagen we zojuist, dat het in Madrid volop gesneeuwd had.

De route die we nu reden was werkelijk erg mooi. Heel veel olijfgaarden, golvend landschap met stille wegen. Voor het eerst hebben we de Iberische varkens gezien achter gaas. Het leek wel op de Camargue, waar we uitkeken naar de paarden en de stiertjes en ze maar niet konden ontdekken. Hier in de restaurants zetten ze de Iberische hammen in een standaard en dan worden er zo plakken afgesneden. Ad gruwelt van al dat vet.

We hebben een deel van de achterstand die we gisteren opliepen, ingehaald en zijn nu gekomen tot Zafra (80 km). weggewerkt: op en neer en met Noordenwind op kop. Hier hebben we gekozen voor een hoste,l omdat het gisteren in de albergue wel erg primitief was. Geen ontbijt, geen koffie en weinig privacy. Er was echt niets. Gelukkig hadden we gisteren in een cafetaria waar helemaal geen friet te krijgen was, omdat de pannen kapot waren, twee chocolade broodjes kunnen kopen voor deze morgen.

Vanavond hebben we eerst een wandeling door Zafra (grote stad) gemaakt op zoek naar een levensmiddelenwinkel voor proviand, gegeten in het restaurant van de Hostel met een mooie wijn erbij uit deze streek.
O ja, en gefacetimed met mijn kleine zusje Yvonne. Wat een bijzondere ervaring. Ad ligt al in bed en na dit bericht vlei ik me naast hem neer zonder hem wakker te maken. Foto'even te goed houden', want het is nu wel erg laat om die nog uit te zoeken. liefs en voor morgen een geweldige kroningsdag. Veel kijkplezier.

  • 30 April 2013 - 06:03

    Joost:

    Hoi tante en oom!

    Goed te lezen dat de schade aan de fiets beperkt is en het jullie daarnaast niet al te veel tijd heeft gekost! Momenteel is het hier bijna 6 uur op de ochtend en ik zit lekker in de trein naar Amsterdam! Want er is natuurlijk maar 1 plaats waar je de kroningsdag echt kunt vieren!

    Was een vroegertje, vandaag gaan we proberen om ons sponsorbedrag van de Alpe D'Huzes op te hogen tot boven de 20.000 euro! We hebben mijn oude tacx en die van een vriend naast elkaar staan in een tent langs de Apollolaan in Adam zuid en daar kunnen mensen tegen elkaar racen voor centjes! Ook verkopen we van alles, kortom, ff scoren vandaag! Het weer belooft veel goeds, 13 graden en zon!

    Dus ik zeg alvast proost op de koning en proost op een goede voorzetting van jullie reis!

    Groetjes, Joost (www.teambeatit.nl)

  • 30 April 2013 - 06:31

    Yvonne:

    Ook ik ben vroeg uit de veren. Kleinkinderen te logeren. Wat een leuke gewaarwording dat we samen kunnen facetimen. We maken er maar een werkwoord van. Zover weg en toch zo dichtbij. Gezellig om met de grote zus zo bij te kletsen. Zus, weer tot vanavond als het lukt.

  • 30 April 2013 - 08:50

    Jetty Blijdenstein:

    Lieve pelgrims,

    omdat gisteren mijn computer al uit stond, pas nu een reactie. Ik houd het ook kort, want zit verder de hele dag voor de buis om niks te missen van deze hopelijk unieke dag en hopelijk zonder halve garen die bommen gooien. Fijn dat jullie weer goed gefietst hebben en dat alle mankementen weer verholpen zijn. Voor vandaag weer veel fietsplezier gewenst en ik hoop vanavond weer te reageren.

    Groetjes,

    J E T

  • 30 April 2013 - 11:08

    Sofie:

    Lieve tante en oom,

    Hier in Den Haag hebben Bas en ik traditiegetrouw de Koninginnenach gevierd.
    Nu zit ik met mijn glitterkroon te kijken naar de abdicatie en de balkon scene.
    Geweldig mooi.
    Elke dag lees ik jullie verhalen. Ik moest grinniken bij de ham. Dat oom Ad daar niet van houdt. Ons kun je ervoor wakker maken!
    Overigens fiets ik elke week op mijn nieuwe Koga en heb ik de verslaving flink te pakken.
    Familie trekje? Als jullie terug zijn kom ik snel naar Hoeven om hem te showen!

    Groetjes Sofie

  • 01 Mei 2013 - 09:58

    Geert & Mieke Siebers:

    Hoi Ad & Annie, het klinkt allemaal erg bekend wat ik lees in jullie verslagen. Tijdens onze tocht was er in Sevilla nog wel een uitstekend uitgeruste fietsenmaker. Wij hebben daar toen remblokjes gekocht die tijdens 't transport van onze fietsen waren verdwenen. Maar ja, misschien heeft ook hier de crisis toegeslagen. Datzelfde geldt voor die zwervers aan de rivier; herken ik helemaal niet. En dan 't weer. Snoeiheet destijds (maar wel met warme handschoenen) en nu hagel en bitter koud in wat heet " de braadpan " van Europa. Overigens is mij verteld dat de schuin oplopende hellingen in de Giralditoren gebruikt werden door de imam die er, gezeten op zijn ezeltje, op weg was naar de minaret om daar zijn gebed te verkondigen.
    Hebben jullie in El Real de la Jarra in de plaatselijke herberg overnacht waar je met je fiets over de trap naar 't balkon moest? Groeten, Geert & Mieke

  • 01 Mei 2013 - 15:57

    Kees Herder:

    Ik lees jullie berichten als de ochtend ipad, en met veel plezier.
    Ik weet als geen ander hoe mooie deze tocht is.Jammer dat je soms wat pech heb, maar dat
    is ook pelgrimeren. Ik wens jullie nog heel veel fiets plezier in de laatste etappes.
    Lieve groetKees en Riet

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

anny en ad

We maken 1 x per jaar een grote fietstocht van minimaal drie weken. .

Actief sinds 04 Feb. 2008
Verslag gelezen: 604
Totaal aantal bezoekers 354093

Voorgaande reizen:

03 Mei 2022 - 20 Mei 2022

Rondje Bourgondië op de fiets: Auxerre-Auxerre

03 Juni 2021 - 27 Juni 2021

Rondje Nederland

23 April 2019 - 18 Mei 2019

Naar de bron van de Maas: Langres in Frankrijk

23 April 2018 - 31 Mei 2018

En...... nog eenmaal naar Santiago de Compostela.

24 April 2017 - 20 Mei 2017

Naar Tours- Kastelenroute -Nevers-Ardennen-Hoeven

25 April 2016 - 15 Mei 2016

De groene valleien route

15 Mei 2015 - 10 Juni 2015

Fietsen naar Praag en Dresden

28 Mei 2014 - 18 Juni 2014

Fietsen langs de Frontlijn: 1914-1918.

24 April 2013 - 30 Mei 2013

Op de fiets: Via de la Plata

04 Mei 2012 - 27 Mei 2012

De regenboog achterna

29 April 2011 - 02 Juni 2011

Toch(t) naar Rome per fiets

30 April 2010 - 15 Juni 2010

Langs oude wegen naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: