Proloog - Reisverslag uit Hoeven, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Proloog - Reisverslag uit Hoeven, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

Proloog

Door: Anny Damen

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

15 April 2013 | Nederland, Hoeven

Lieve familie. vrienden en kennissen.
Na vele fietstochten blijkt nog steeds, dat het Santiagovirus ons niet heeft verlaten. Regelmatig worden fotoboeken ter hand genomen, genieten Ad en ik van de mooie ervaringen onderweg en praten we met kennissen over "onze" Santiagotochten. Na 2x langs het Westen en 1x langs oude wegen de pelgrimsroute te hebben gefietst vonden we, dat die ene route, de zilverroute of de Via de la Plata, nog aan het rijtje ontbrak. en omdat we nog steeds gezond van lijf en leden zijn, hebben we besloten om er een vervolg aan te geven.

Op dit moment hebben we vanaf januari 2013 ongeveer 1000 km training in de benen zitten met als toppunt een fietsweekend van drie dagen: eerst 92 km. naar Berghem, van daaruit de volgende dag 65 km. naar Amersfoort om op zondag in een rit van 125 km. naar Hoeven te fietsen. Zondag hebben we onze laatste trainingsrit gehad: van Hoeven naar de Dintelse Gorsen, het land van Merijntje Gijzen, Bergen op zoom, Huijbergen, Essen en weer terug naar Hoeven. Het weer zat niet altijd mee in de afgelopen periode, maar gisteren konden we dan voor het eerst in luchtig tenue rijden.
De tassen staan gepakt: Ad heeft ongeveer 25 kg. bij zich en ik mag 20 kg. vervoeren.

We vertrekken woensdag 24 april met ingepakte fietsen en bagage. Onze vrienden Piet Lauwerijssen en Diny rijden hier om half 10 voor met de aanhanger, waar de fietsen opgaan om ons naar het vliegveld van Charleroi te brengen.We vliegen om half 5 naar Sevilla, waar we rond half 8 aankomen. Vanaf het vliegveld fietsen we naar Sevilla, waar Ad een hotel heeft gereserveerd voor 3 nachten. We hopen in 2 dagen heel wat van Sevilla te kunnen zien om daarna (uitgerust?) zaterdag 27 aan onze zilverroute te beginnen.

De fietsroute benadert zo dicht mogelijk de oorspronkelijke Camino, die onderweg redelijk goed gemarkeerd is met de gele pijlen en schelpjes. Dit jaar heeft Ad op zijn stuur een gps apparaat genaamd MIO geïnstalleerd. Dat zou ons iets gemakkelijker de weg moeten wijzen. We wachten maar af of dit waar zal zijn. In ieder geval gaat er ook een beschreven route in de stuurtas voor als de techniek het laat afweten. De beschreven route heeft Ad zelf gemaakt aan de hand van het boekje van Bert Sitters, internetgegevens en de vele veranderingen van wegnummers. Ook de indeling van dag tot dag is van zijn hand, wetende dat we onderweg flexibel moeten zijn, omdat het niet altijd gaat zoals verwacht.

De Zilverroute is ongeveer 1200 km. lang en loopt vanaf Sevilla langs de plaatsen Zafra, Merida, Caceres, Plasencia, Salamanca, Zamora en vervolgens naar het westen via de Camino Sanabresen langs veel kleine dorpjes naar Santiago de Compostela. En als we dan nog tijd en zin hebben willen we naar Finis Terra, waar het 0.00 km. paaltje van de Camino staat.
Maandag 25 mei vliegen we Vanuit Santiago via Stansted Londen naar Eindhoven.

Ik zal proberen om jullie iedere dag op de hoogte te houden van onze vorderingen en ervaringen mits er in het binnenland van Spanje voldoende WIFI mogelijkheden zijn.
Mocht je geen interesse hebben om mijn berichten te ontvangen, dan kun je dat zelf regelen als een bericht binnenkomt.

We wensen jullie allemaal een prachtige dag voor de troonswisseling. wij missen dit historische moment, maar zullen in Spanje duidelijk laten zien, dat we uit Nederland komen. Liefs en groeten: Anny

• 15 April 2013 - 15:20

Henny Damen:

Anny/Ad

Heel veel succes.
    Het lijkt mij zo te lezen een erg mooie route.
    En met een gps apparaat en een beschreven route zal het wel lukken hè.
    Wij volgen jullie weer.
    groetjes
    Henny

• 15 April 2013 - 16:58

José Naus:

Wat goed van jullie. Geniet ervan en ik lees jullie avonturen graag.
    Veel mooi weer en een mooie tocht.

Groetjes, José

• 15 April 2013 - 17:24

Clara De Jager:

Lieve buurtjes,
    Wat een prachtige proloog! Heel leuk om jullie belevenissen weer te gaan volgen. Wij wensen jullie een fantastische tocht met veel mooie ervaringen en leuke ontmoetingen. Blijf gezond en geniet van alles om je heen en vooral ook van elkaar!
    Buena suerte y hasta pronto!
    Clara

• 15 April 2013 - 18:18

Mieke:

Hoi Annie en Ad,

Al duurt het nog ruim een week tot jullie vertrek, toch willen we jullie alvast een hele mooie, voorspoedige en "indruk"wekkende reis toewensen. Veel plezier en geniet ervan!
    Ton en Mieke

• 15 April 2013 - 19:36

Jetty Blijdenstein:

Hallo Vrienden,

en daar is ie dan weer: de proloog, het begin van wat straks hopelijk voor jullie weer een mooie, leerzame en gezellige tocht gaat worden. En het allerbelangrijkste: zonder ziektes of mankementen en weer heelhouds terug komen in onze Paises Bajos. Geniet van Sevilla, het is werkelijk een pracht stad. Heel veel te zien en te beleven. En geef ook extra aandacht aan Salamanca, ik vond het een hele mooie stad. Ze hebben er een mooi Cas de las Conchas, het Schelpenhuis en ook de kerk is prachtig en zeer gedetailleerd. Ik ga jullie weer volgen. Alvast succes met de voorbereidingen.

Liefs en groetjes,

J E T

• 15 April 2013 - 20:30

Jan En Lous:

Lieve Ad en Anny

toch weer een tocht naar Santiago ondernemen?
    Nu vanuit een heel andere kant, vanaf het zuiden de bedevaartplaats naderen.
    We zullen jullie belevenissen pas lezen als we terug zijn van vakantie. Ook wij vertrekken 24 mei, maar dan met auto en caravan richting Italië.
    Heel veel succes ook deze tocht.
    Sevilla is een prachtige stad. Neem er de tijd voor. Als je geluk hebt, maak je nog iets mee van de aprilfeesten. Schitterend.

Jan en Lous

• 15 April 2013 - 20:40

Marion Vasn Gils:

lieve mensen,

wat geweldig dat jullie deze route gaan fietsen, het wordt vast weer een bijzonder mooie ervaring!
    Anne en ik zullen graag lezen hoe het jullie vergaat. we denken nog met vaak terug aan de dierbare tijd die we met jullie hadden op weg naar Santiago , de ontmoeting aldaar en later in Nederland.

Geniet van deze uitdagende tocht!

veel liefs van Anne en Marion

• 15 April 2013 - 20:53

Henk Bond:

Ik ben net terug uit Vietnam en jullie staan al klaar voor de volgende rit.Ik had naar Spanje mijn mio ook meegenomen en hij werkte toch prima.Als je weet welk adres je moet hebben tik je dat in bij navigeren,eerst geef je aan,dat je in Spanje zit.het is wel handiger er eerst wat ervaring mee op te doen en dagelijks opladen.je krijgt een mooi overzicht hoeveel je geklommen hebt,op welke hoogte je zit.als je vragen hebt kun je altijd bellen,desnoods in het spaans of als ik een hotel moet reserveren tevoren.
    Os quiero mucho.

• 16 April 2013 - 09:16

Hans En Henny Geurts:

Toppie, wat een verrassing. Er stond toch eerst een andere route op het schema, maar die is natuurlijk veel te gemakkelijk.
    Heel veel succes, we blijven jullie volgen via de site.
    In juli fietsen wij van Regensburg naar Boedapest.

Voor jullie vertrek, nemen we telefonisch contact op,

Adios Amigos,

Groetjes Hans en Henny

• 16 April 2013 - 10:48

Jeanne Dielemans:

Veel succes Ad en Anny
    Het lijk mij een mooie route en weer een prachtige ervaring voor jullie.
    Het geeft altijd een speciaal gevoel om naar zo'n prachtig einddoel toe te gaan en te horen bij de mensen die hetzelfde doel hebben.
    Veel succes en hopelijk ontmoeten jullie vele fijne en interessante mensen.

Groetjes John en Jeanne

• 16 April 2013 - 22:47

Sofie En Bas:

Tante en Oom,

Wat een geweldig initiatief weer! Chapeau!
    Wij volgen jullie op de voet. Geniet van de mooie reis en pas goed op jezelf.

Groetjes Bas en Sofie

• 17 April 2013 - 10:28

Tonny Verstraten:

Hallo Anny en Ad,
    Ik zal jullie wel niet meer zien voordat jullie vertrekken, maar ik wens jullie een fantastische tocht door dat mooie Spaanse land. Ik ga zeker weer genieten van jullie verslagen. Steek in Santiago maar een kaarsje op voor mijn kleinzoon, dat heeft hij wel nodig. Heel veel succes.
    Heel veel groetjes, Tonny

• 20 April 2013 - 09:28

Cees En Greet Van Middelaar:

Hallo Anny en Ad,
    We kennen jullie via Kees en Riet en hoorden dat jullie de Zilverroute gaan fietsen. Wij hebben die een paar jaar geleden gemaakt en dit was een van de mooiste tochten. Het is zo fantastisch door het Spaanse binnenland te fietsen en al die prachtige grote en kleine plaatsen aan te doen.
    We zijn benieuwd naar jullie ervaringen en zullen jullie volgen.
    We wensen jullie een heel goede tocht en veel plezier.
    Groetjes, Cees en Greet.

• 21 April 2013 - 09:21

Kees Herder:

Hallo Ad en Anny,

Jullie bezoek vonden wij weer gezellig, en tevens een goede voorbereiding op de nieuwe uitdaging naar Samtiago. We hebben mooie en leuke momenten besproken zoals ik die ook ervaren heb.het was voor mij ook de mooiste tocht die ik gereden heb.
    Wij wensen jullie een hele fijne tocht, en natuurlijk blijven we jullie op de voet volgen.
    Bon camino

Lieve groet van Riet en Kees.

• 22 April 2013 - 19:24

Mieke Siebers:

Hallo Ad en Anny
    Aangezien wij jullie niet uit kunnen zwaaien, wensen we jullie heel veel sterkte toe met deze "mooie en warme" tocht.
    We zullen de verslagen met veel plezier gaan lezen......
    Groetjes en bon camino
    Geert en Mieke