We maken de tweede week vol - Reisverslag uit Cluis, Frankrijk van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu We maken de tweede week vol - Reisverslag uit Cluis, Frankrijk van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

We maken de tweede week vol

Door: Ad en Anny van Straten-Damen

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

13 Mei 2010 | Frankrijk, Cluis

Lieve familie, vrienden en kennissen.

Na een uitvoerig ontbijtbuffet vertrekken we richting Cluis. Vanwege Hemelvaart is het erg stil op straat. Om kwart voor 9 beginnen we ons een uitweg te zoeken uit St.Amand-Montrond.
Met het weer is opnieuw niks mis. Bijna geen wind en vooral droog.
Het voelt zelfs warm aan. Een rustdag als die van gisteren zal het vandaag niet worden: het terrein is aanmerkelijk zwaarder en de afstand iets langer. We proberen exact de Sweerman-route te volgen, maar dat valt niet altijd mee. Meer vage aanduidingen dan anders en we moeten soms met het "gele team" nog al eens puzzelen. Het gele team is een echtpaar uit Roermond, van wie we de namen nog niet kennen. Het is beslist niet zo dat we met elkaar oprijden, maar we ontmoeten elkaar zo af en toe. We stoppen even bij het kerkje van Loye sur Arnon, een Romaans gebouw uit de elfde eeuw. Na deze stop besluiten we flink wat kilometers te maken. De wil is er wel, maar de weg werkt niet altijd mee. We willen minstens door tot Châteaumeillant. Lunchen met heerlijke koffie, vers stokbrood, een stempel op zak van de kerk, maar wel op een bankje in de open lucht. Het is half een en we hebben nog altijd 45 km. voor de boeg. We vervolgen onze route richting La Châtre.
Deze stad is vandaag het einddoel voor het gele team. Wij rijden 25 km. verder. Dat betekent, dat we vandaag al een stukje van traject 2 doen. In Neuvy-St.Sépulchre drinken we koffie in een bar met asociaal luidruchtige bezoekers en we bezoeken de typisch ronde kerk, gebouwd naar een voorbeeld van de grafkerk in Jeruzalem. De crypte met het beeld van Jacobus kunnen we niet vinden. In Cluis hebben we een B&B met de mooie naam "Chez Nous" tegenover de kerk. Om half 8 eten we gezamenlijk met Pascal en de overige aanwezigen. Morgen meer over dit unieke verblijf. Gr. Anny/Ad.

• 13 Mei 2010 - 20:23

Marie- José:

Hallo stoere fietsers,
    Ik volg jullie elke dag. Ik bewonder jullie doorzettingsvermogen. Ik hoop dat het weer nu echt wat lekkerder wordt zeg.Hoe is het met je knie Ad? Hier is het vooral koud. Veel succes verder, Groetjes Marie- José

• 13 Mei 2010 - 22:17

Henk Bond:

Als jullie willen,dat ik straks in Spanje alvast een hotel uit Sweerman reser veer zoals wij 2 jaar geleden gedaan hebben,zeg het maar.Vandaag hier wel droog en iets minder harde noordenwind,maar nog steeds koud en lange broeken weer.

• 14 Mei 2010 - 07:37

Jetty Blijdenstein:

Terwijl ik dit mail, zitten jullie alweer lang op de fiets voor de ronde van vandaag 14 mei. Wat zijn jullie toch doorzetters! Hopelijk blijft het weer in stijgende lijn gaan. Hier schijnt vandaag de zon, maar met 15 graden is het nog niet echt warm. Maar gelukkig geen regen.

Liefs,

J E T

• 14 Mei 2010 - 07:41

Toon En Marlies:

Lieve ad en annie

Eindelijk een berichtje van ons. We zijn n.l. zelf net terug van onze pelgrimstocht. Nou ja, wij vonden het een belgrimstocht. We hebben in Burgos een kaarsje voor jullie opgestoken bij de Emmausgangers. Onze voettocht ging van Burgos naar Sahagün. (Volgend jaar verder.) Daarna nog een paar heerlijke voettochten langs de Costa Brava en een bezoekje aan Barcelona (ook mooi) maandag weer werken.
    Wij wensen jullie nog veel heerlijke fietsdagen met mooi weer en een behouden thuiskomst

• 14 Mei 2010 - 18:15

Kees & Riet:

Hallo Ad en Anny, wij zitten nu in Benicasim, tot op heden alleen maar koud en slecht weer gehad. Vandaag de eerste goede dag met zon. Wij wensen jullie nog een hele prettige voortzetting van jullie tocht.

Groeten, Kees en Riet

• 15 Mei 2010 - 17:30

Frans En Finy:

Hallo Anny en Ad
    Een beetje late reactie maar we zijn een paar weekjes met de caravan weg geweest.
    Het reisverslag hebben we vol bewondering gelezen.
    Wat een doorzetters zijn jullie!
    Hopelijk wordt het snel wat aangenamer weer.
    Nog een hele goede verdere fietstocht gewenst,we blijven jullie volgen.
    groetjes Frans en Finy.