Een rustdag op de fiets. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Een rustdag op de fiets. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

Een rustdag op de fiets.

Door: Ad en Anny van Straten-Damen

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

12 Mei 2010 | Frankrijk, Parijs

Goede avond lezers.

Tijdens het eten hebben we de afgelopen dagen geëvalueerd: ons plan om over de Somport te rijden stellen we bij. Zo krijgen we wat meer ruimte voor kortere afstanden en een eventuele rustdag. We kiezen weer voor de Ibañeta, zodat we kunnen gaan slapen in de Nederlandse refugio van Arno en Alberta. Daar hebben we 2 jaar geleden een gezellige maaltijd gehad met onze Santiago-vriendjes Koos en Henk en met de vader van Arno. Deze papa was 82 jaar en reed alleen op de fiets naar S.d.C.

We rijden vanochtend heel relaxed en gemakkelijk Nevers uit via de imposante brug over de Loire, omdat de route weinig echt klimwerk bevat. Vermeldenswaard is het fietspad naast het aquaduct dat de Loire kruist. Beneden en naast ons allemaal water. Bij het schutgedeelte van de sluis stoppen we en we schrikken van het verval: 8 meter. Twee pleziervaartuigen varen de sluis binnen.
Als nieuwsgierige oud-leerkrachten besluiten we om de gehele schutprocedure live mee te maken.
We zien de boot wegzakken in de sluis. Nu komt de tweede trap en daarna varen de boten onder de autoweg door.
Via een m.e.dorpje Apremont aan de Loire fietsen we richting Sancoins om te lunchen. Daarna rijden we door een haast verlaten stuk Frankrijk. Koeien kijken verbaasd op als we voorbij rijden.
Het weer is oké., gunstige wind, alleen de temperatuur is aan de frisse kant (ijsheiligen).
Om drie uur zijn we al bij ons hotel Mercure midden in het centrum van St.Amand-Montrond. 's Avonds een fijn dinertje voor twee in het erbij behorende restaurant en daarna op tijd onder de wol.
Ad reserveert nog voor zaterdag en zondag. Zo zijn we voor de rest van de week onder de pannen. Gr. Anny/Ad.

• 13 Mei 2010 - 17:28

Geert & Mieke:

Hoi Ad & Annie,

Wij hebben geprobeerd om aan jullie verzoek, een kaarsje op steken, te voldoen. Helaas was de kerk in Hoeven gesloten en achteraf blijkt het, zo lees ik nu, ook niet noodzakelijk te zijn geweest. We hadden trouwens beter een kaarsje voor onszelf op kunnen steken als dat mogelijk was geweest, want tijdens de 100 km van de fietsvierdaagse zijn we aardig nat geworden.
    Succes met het recupereren.

Groeten,

Geert & Mieke

• 13 Mei 2010 - 17:38

Hans&Nelleke:

Inderdaad, wat een rust!
    Wij vonden het schutten in De Heen al interessant. Dus moet het bij dat schutgedeelte indrukwekkend zijn geweest.
    We lezen wel, dat je veel interessante indrukken opdoet.
    Goede reis verder.

• 13 Mei 2010 - 18:30

Ria En Ton:

We hebben een kaarsje opgestoken in Zegge. Hopelijk helpt het in het volgende deel van de route. Maar hoe dan ook je moet de kilometers wel zelf trappen. Geniet van de "vrije" dagen en ga dan door.

• 13 Mei 2010 - 18:38

Hanny Couwenbergh:

Hallo Annie en Ad,

heb een weekje in Rome gezeten met Cem en Ayla en had dus heel wat te lezen bij thuiskomst.
    Wat een interessante tocht maken jullie weer.
    Het leukste om te lezen vind ik steeds de spontane ontmoetingen.
    Dat kaarsje opsteken voor jullie was voor mij heel gemakkelijk.
    Sinds het overlijden van mijn tweelingbroer Ad afgelopen zomer steek ik elke dag voor hem een kaarsje aan. Deze keer werden dat er drie. Een voor hem en twee voor jullie beiden.
    Mijn broer is enkele jaren geleden in S d C geweest.
    Ik heb dan ook een verzoek aan jullie. Als jullie daar zijn steek dan aub voor hem een kaarsje aan.

Heel veel liefs en moed voor de komende reisdagen en hopelijk ook wat mooi weer.

• 13 Mei 2010 - 19:05

Jetty Blijdenstein:

hallo vrienden,
    blij te lezen dat jullie beter weer hebben en even lekker hebben kunnen relaxen in het hotel. Ik wens jullie weer veel succes voor de volgende rit en blijf gezond!

Liefs,

J E T