Zes weken na Santiago de Compostela. - Reisverslag uit Hoeven, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Zes weken na Santiago de Compostela. - Reisverslag uit Hoeven, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

Zes weken na Santiago de Compostela.

Door: Ad en Anny van Straten-Damen

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

27 Juli 2010 | Nederland, Hoeven

Plaatjes kijken zoals beloofd.

Voor alle familieleden, vrienden en kennissen, die onze belevenissen hebben gelezen van onze derde tocht naar Santiago de Compostela.

Nadat Marco en Merel ons bij het vliegveld hadden verrast met een mooi welkomstboeket reden we eerst naar Berghem, waar getoast werd op onze veilige terugkeer in Nederland. Wij verrasten Merel en Floor met enkele cadeautjes en na een hapje en een drankje en het vertellen van de voornaamste gebeurtenissen van de laatste dagen bracht Nicole ons naar Hoeven. Pascal had door omstandigheden af moeten haken om ons van Tilburg naar Hoeven te brengen.

We stapten rond 21.00 uur wat onwennig ons huis binnen. Het hoofd zat nog steeds vol met emoties van het afscheid van S. d. C. en het weerzien van onze kinderen en kleindochters.
Op de tafel een boeket van de buren Claar en Koert en diverse felicitaties met gelukwensen.

De eerste 2/3 weken zijn we vooral bezig geweest met afkicken om te wennen aan het normale leven: zelf koken, nadenken over wat ik deze dag aan zal trekken, het op orde brengen van de tuin, de oppasdag voor de kleindochters, visites van familie en vrienden en boodschappen doen. In de supermarkt had ik weer dezelfde ervaring als 2 jaar geleden: ik verwonderde mij over de diversiteit en hoeveelheid aan artikelen en vroeg me af of mensen dit allemaal wel nodig hadden. Ik heb in ieder geval de ervaring, dat je ook simpel met de voornaamste levensbehoeften aangenaam kunt leven.
Tussendoor werkte ik aan de foto's voor het reisverslag.

Vandaag kan ik nu de laatste mail versturen met het heugelijke bericht, dat ik met deze klus klaar ben. Het heeft me heel wat tijd ( genoeg tijd als pensionada) gekost om uit 1800 foto's de juiste uit te zoeken en om die bij het goede bericht te plaatsen. Daarnaast heb ik alle teksten nog eens doorgenomen om correcties aan te brengen bij typefouten en in minder goede grammaticale zinnen. Fouten slopen erin door de snelheid van typen, geen tijd om na te lezen en dan was er in het buitenland ook nog eens het toetsenbord met verschillende letters/tekens op een andere plaats. Jullie zullen het gecorrigeerde verslag niet meer lezen, maar omdat ik er een boek van laat maken moesten de fouten/vergissingen eruit.

Wij vertrekken over twee weken met de caravan naar Schin op Geul, waar we de eerste week met z'n tweeën zijn om vooral door het Limburgse heuvelland te fietsen. Daarna komen de twee kleindochters logeren voor anderhalve week om een heleboel leuke dingen te gaan doen met opa Ad en oma Anny.
We wensen jullie een fijne vakantie met veel mooi weer en nogmaals hartelijk dan voor de lieve reacties onderweg en daarna en wie weet komen we elkaar nog wel eens tegen. Veel kijkplezier en liefs: Anny en Ad

DE REIS WAS VOOR ONS BEIDEN EEN GROOT FEEST.

Ik sluit mijn boek af met het gedicht, dat Ellen en Floor Groot voor ons hebben gemaakt en oplazen toen we vertrokken.

Voor Ad en Anny

Dat gezegend is deze tijd van groei en bloei
Dat gezegend is deze periode van minderen en loslaten
Dat jullie fietsen en jullie prestatie
een groot genieten wordt.

Neem de tijd om stil te staan
Leef in verbondenheid met je ziel
Geniet onderweg van wat mensen je bieden
en de natuur je gaat schenken.

Wij wensen jullie een goede tijd....en ga
Met de kracht van Sint Jacobus
Het licht van de zon
De jacht van de wind
Het leven van het water
De vastheid van de aarde

OP WEG NAAR JULLIE DOEL.

• 27 Juli 2010 - 17:23

M.T En Fons Pijnen:

Hallo Ad en Anny,

we hebben regelmatig jullie reisverslag gelezen. Het moet een indrukwekkende reis zijn geweest met veel ontroerende momenten. Fijn is het om terug op je eigen stekje te komen omringd door je eigen gezins- en familieleden.
    We hopen dat jullie dochter Nicole en schoonzoon Marco niet bij de groep van de ontslagenen zitten. We hebben haar op tv gezien en gehoord.
    Veel plezier in Limburg en wellicht een keer tot ziens. Wijzelf zitten van 9 tot 27 augustus in de Ardèche.

• 28 Juli 2010 - 08:30

Susanne Vvv:

Ha Ad en Anny! Wat leuk om te lezen dat alles zo goed is gegaan en leuk is geweest. Mochten jullie nog in Maastricht komen wanneer jullie in Schin op Geul zitten, dan houden Brie en ik ons aanbevolen voor de foto's en verhalen!
    Liefs

• 30 Juli 2010 - 09:43

Koos:

Ik lees dat jullie binnenkort in Schin op Geul vertoeven.
    Van 10 tot 24 augustus zijn Noor en ik al fietsend op weg van Kolding (Denemarken) naar
    Emmen.
    Belcq sms ons even als jullie er dan nog zijn .
    Groet en Kus