Het bijzondere huis, 2 bijzondere heren. - Reisverslag uit Bénévent-l'Abbaye, Frankrijk van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Het bijzondere huis, 2 bijzondere heren. - Reisverslag uit Bénévent-l'Abbaye, Frankrijk van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

Het bijzondere huis, 2 bijzondere heren.

Door: Ad en Anny van Straten-Damen

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

14 Mei 2010 | Frankrijk, Bénévent-l'Abbaye

Lieve familie, vrienden en kennissen.

Als we donderdag arriveren in Cluis worden we verwelkomd door ene Pascal (48 jaar) en ene Melvin (60) jaar. Het huis waarin wij die nacht zullen slapen is onwijs groot. Later in de lounge onder het genot van een glas wijn vertellen ze de geschiedenis van het huis. Daarna krijgen we een rondleiding vanaf de bovenste verdieping tot op de begane grond. Zolders voor een werkkamer en een slaapkamer samen 100 vierkante meter, eerste etage 5 slaapkamers, een bibliotheek en twee badkamers. Beneden is een grote keuken, een eetkamer in de oude bedrijfsruimte/garage van het pand, een lounge met een soort werkkamertje, een serre en een nog een werkkamer voor
Pascal. En alles ingericht met meubels van rommelmarkten.'s Avonds aan tafel dineren we met beide mannen en nog 2 andere gasten: een man uit Zwitserland en een Engelse lerares. Zij volgen workshops bij Melvin.
Deze Melvin is van geboorte Engelsman en heeft gestudeerd aan de universiteit van Cambridge en heeft daar ook enkele jaren les gegeven. Hij noemt zichzelf nu een onafhankelijke leraar. Over de tafel klinkt Frans, Duits en Engels.
Voordat we 's morgens vertrekken haalt Melvin de sleutels van de kerk voor een "tampon". En terwijl we wegrijden roept hij naar de barhouder aan de overkant: "Ils sont fou". Onderweg spreken we nog veel over deze bijzondere combinatie in een bijzonder smaakvol ingericht huis. Vanavond hebben we gezelschap in de gîte te Bénévent-l'Abbaye van 2 wandelaars van 74 jaar. Voor ons dinertje voor 2 hebben we zelf gezorgd in de keuken van de gîte: champignonsoep, paëlla uit blik en een yoghurtje toe. De moraal is goed en de benen zijn sterk. Gr. Anny en Ad

• 16 Mei 2010 - 20:20

Geert & Mieke:

Hoi Ad & Annie,

Grappig die ervaring van jullie. Op onze reis naar Santiago hebben in la Souterraine iets dergelijks meegemaakt. Een Engels echtpaar dat een enorm groot huis had gekocht in Frankrijk. Hij had als leraar gewerkt en mevrouw had als kok gewerkt in 'n bekend restuarant. Dat was te merken aan het diner 's avonds.

Groeten,

Geert & Mieke

• 17 Mei 2010 - 16:30

Walter En Marianne:

Wat een geweldig leuke en interessante ontmoetingen! Wij merken, dat jullie genieten en zo genieten wij op afstand mee. Veel liefs! W en M