Nog maar 24 dagen.... - Reisverslag uit Hoeven, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Nog maar 24 dagen.... - Reisverslag uit Hoeven, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

Nog maar 24 dagen....

Door: Ad en Anny van Straten-Damen

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

07 April 2010 | Nederland, Hoeven

Lieve familie, vrienden, kennissen.

De afgelopen weken zijn we druk bezig geweest met de training voor de grote reis. Helaas zat het weer niet altijd mee, maar tot nu toe is het ons gelukt om al 1000 km in de benen te hebben. Daar zijn tochten bij van 75 km, 92 km, 85 km. In maart hebben we met mijn zus Yvonne en haar man Jacques 4 dagen aaneengesloten door Brabant en België gefietst met overnachtingen in Oirschot, Thorn en Turnhout. Totaal 325 km. met bepakking. We hadden die dagen mazzel: het weer zat mee. Onvermoeid bereikten we zondagmiddag 28 maart het Johannapark in Hoeven. De zin om te vertrekken voor de grote tocht is door deze dagen alleen maar gegroeid.
Buitenstaanders vragen ons vaak wat we toch zien in dergelijke tochten: harde wind tegen, regen, kou, zolang van huis. Wij noemen het altijd maar liefde voor het buiten zijn, genieten van de natuur, ons lijf fit houden en even een korte tijd simpel leven.
Om weer in de sfeer van Santiago de Compostela te komen bezochten we zondag 21 maart de opening van het Jacobusjaar in de Munsterkerk van Roermond met een H.Mis gezongen door het Roermonds mannenkoor. Afgelopen zomer werden we daar op attent gemaakt door Cor en Lia Klaver-van Baal uit Roermond met de uitnodiging om na de Plechtige H.Mis bij hun langs te komen voor een kopje koffie en een broodje.
Na de H.Mis mochten alle a.s. pelgrims naar voren komen voor de speciale pelgrimszegen. Ook was er gelegenheid om een relikwie ( een botje)van de H. Jacobus te vereren. Dat onderdeel hebben we maar overgeslagen.
In de kerk ontmoetten we een echtpaar uit Zwolle, dat derde paasdag vertrok voor de heen- en terugreis naar Santiago. Vanavond overnachten zij bij ons en morgenochtend rijden wij mee tot Meer in België om ze naar de route te brengen. Er zal vanavond heel wat te bespreken zijn!

We zijn ook bezig met onze bagage, want rijden met zware voortassen en achtertassen valt niet mee. We proberen zo weinig mogelijk mee te nemen.Al wat we thuis laten is mooi meegenomen.
Wat er allemaal in onze tassen meegaat,daarover horen jullie een volgende keer. Waarschijnlijk ben ik dan ook al in staat om er wat foto's bij te plaatsen, want plaatjes kijken is ook wel leuk. Voor al degenen, die nog werken veel werkplezier en voor de gepensioneerden: tel elke dag je zegeningen. Gr. Anny

• 07 April 2010 - 14:15

Clara :

Dag Anny en Ad,
    Dat klinkt weer gepassioneerd! We gaan het via deze site weer nauwgezet volgen!
    Veel plezier met de verdere voorbereidingen en een fijne avond met jullie gasten uit Zwolle.
    Tschüssie,
    Clara en Koert

• 07 April 2010 - 14:42

Jan En Paula:

Ook wij gaan jullie volgen. Heel knap weer hoor. Wij gaan een stukje korter fietsen, maar moeten nog veel oefenen. Tot gauw.

• 07 April 2010 - 14:42

Jan En Paula:

• 07 April 2010 - 15:30

Koos :

Jammer dat we geen trainingsweekend in Z-Limburg konden beleven.
    Na jullie tocht en de onze naar Jutland moet het lukken een datum te prikken om relaxt? elkaars belevenissen te kunnen delen.
    Hopelijk een voortvarende tocht voor jullie en voor ons.
    Hartelijke groeten en kussen van Koos en Henk

• 07 April 2010 - 15:47

Jetty Blijdenstein:

Hallo Anny,

We zien elkaar morgen, maar ik reageer toch even. Toevallig heb ik net op TV gekeken naar Katholiek Nederland, dat komt iedere week om 17.10 op Nederland 2. En de laatste twee keer volgen ze ook mensen die te voet naar Santiago gaan en daar waren 2 mannen uit Roermond bij die hebben het lied voor Jacobus op een steen staan en dat zongen ze. Was heel leuk en dan moet ik natuurlijk aan jullie denken. Veel plezier met je gasten en tot morgen zo rond 13.45.

Liefs,

J E T

• 07 April 2010 - 16:30

Mieke:

Nu begint het inderdaad op te schieten!
    Maar zo te lezen hebben jullie al heel wat aan de voorbereidingen gedaan en met zo'n speciale pelgrimszegen moet het vast en zeker gaan lukken.
    Nog veel plezier met de verdere voorbereidingen.

Groetjes, Mieke

• 07 April 2010 - 21:35

Kees En Lian:

We kijken weer uit naar jullie ervaringen en ontmoetingen tijdens jullie tocht naar Santiago.
    Nog veel succes met de verdere voorbereidingen.
    Groetjes
    Kees en Lian

• 08 April 2010 - 08:14

Betje:

Inderdaad komt steeds dichterbij. Een gigantische voorbereiding!!
    Ook ik ben nog steeds in training voor de RoParun.
    Als reserve moet je tot de laatste dag in conditie zijn. Veel succes de komende weken en ik blijf jullie volgen.

• 08 April 2010 - 11:28

Mieke Siebers:

Jullie zijn al goed bezig.
    We houden het allemaal in de gaten, en komen voordat jullie vertrekken nog een keer langs. Succes, Geert en Mieke vanuit een lege kamer, die gewit en de vloer geschuurd moet worden. (pfff)

• 08 April 2010 - 14:25

Kees En Riet:

Hallo Ad en Anny,
    Dat klinkt allemaal heel positief. Ik heb 5 wk.geleden ook al de eerste training gehad met Theo, +/- 300km.
    Zo. a.s. vertrek ik weer naar Bakel, en dan gaan we 3 dg. samen de Mergelroute fietsen. Ook dat lijkt mij een een goede testcase, en gaan dan overnachten bij vrienden op de fiets. Na 30 april kunnen wij jullie niet meer volgen, dan gaan wij op vakantie.
    Wij wensen jullie een hele goede tocht, dat gaat jullie zeker lukken.
    5 juli gaan wij van start langs oude wegen en hopen jullie na de pelgrimstocht weer te ontmoeten om van alles bij te praten onder het genot van een borrel.
    Lieve Ad en Anny,
    BUEN VIAJE, BUEN CAMINO.

• 08 April 2010 - 16:45

Ton:

Het vertrek komt nu steeds dichter bij. Dus zul je daar zelf wel het meest naar uitkijken.
    Veel succes met de verdere voorbereidingen en, maar dat weten jullie beter dan wij, blijven trainen

ria en ton

• 08 April 2010 - 17:35

Joop Van Huizen :

even niet opgelet en het aftellen is begonnen,het kan nu niet snel genoeg gaan en jullie gaan weer een prachtige reis maken.ik ken het gevoel van de reis naar rome in 2009 ik ga jullie zeker volgen geniet er van zo als in 2008 gr joop

• 09 April 2010 - 07:50

Bea De Jong-Daas:

Leuk Anny, om jullie verslagje van de voorbereidingen te lezen.Ik hoor wel in een volgend verslagje hoe het verder gaat en wanneer jullie vertrekken.
    Veel plezier met voorbereiden in ieder geval!!
    Groetjes,
    Bea

• 11 April 2010 - 11:15

Anne-Mieke En Ad:

Lieve Anny en Ad,
    Het klinkt weer helemaal geweldig.! De manier waarop jullie je voorbereiden op deze grote reis is weer perfect. We genieten op afstand met jullie mee.
    We wensen jullie veel succes en behouden thuiskomst. We horen vast nog (graag) van jullie. Tot bellens.

• 14 April 2010 - 09:46

Lia En John Van Baal:

Weer met belangstelling kennis genomen van jullie voorbereiding in mentaal en fysiek opzicht.

We gaan jullie volgen.

• 16 April 2010 - 09:15

Pieter Pijpers:

Anny en Ad wij wensen jullie een goede reis, en gezond weer thuis. dikke kus van joke en piet xxx

• 16 April 2010 - 16:22

M.T. En Fons Pijnen:

Wij wensen jullie een goede tocht. Hopelijk wordt jullie pech en slecht weer bespaard. Veel groetjes.

• 17 April 2010 - 18:43

Anton En Henny :

Dag Anny n Ad, Heel leuk jullie voorbereiding voor de "grote tour"te lezen. Gaan de reis met belangstelling en respect volgen. Knap hoor!!

• 18 April 2010 - 14:57

Hanneke:

Vanuit Halsteren ga ik jullie zeker weer volgen.Heel veel reis-, kijk- en fietsplezier,
    Hanneke

• 23 April 2010 - 15:17

Lia En John Van Baal:

Nog een week!

We wensen jullie een goede reis en een behouden thuiskomst.

Nogmaals veel fietsplezier.

• 26 April 2010 - 08:25

Jetty Blijdenstein:

Hallo Anny en Ad,

het is bijna zo ver. Nog 4 nachtjes slapen en dan begint jullie Grote Tocht alweer. Wil jullie nog even heel veel succes toewensen en de hoop uitspreken dat alles weer goed verloopt en dat jullie weer zonder ongelukken en ziekte terug mogen keren naar Nederland. Ik lees jullie verslag wel weer en zal daar zoveel mogelijk op reageren. Vaya con dios en tot mails!

Veel liefs en groetjes,

J E T

• 26 April 2010 - 19:33

Anne & Marion:

Hi Ad en Anny,

nog maar een paar daagjes en dan gaan onze avonturen weer beginnen. Wij vrezen nog wel een beetje voor de Alpen! Gelukkig heb ik nu wel ook 27 versnellingen dus is de kans in ieder geval groter dat ik de top fietsend kan bereiken :-)
    Jullie gaan het vast ook zwaar hebben langs oude wegen, we zijn erg benieuwd! Mooi dat we elkaar nu kunnen volgen en op de hoogte kunnen houden. En dan daarna weer eens live bijpraten en foto's & video's bekijken!

liefs Anne en Marion