Opstarten - Reisverslag uit Hoeven, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Opstarten - Reisverslag uit Hoeven, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu
VIP-Report

Opstarten

Door: Ad en Anny van Straten-Damen

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

14 Februari 2010 | Nederland, Hoeven

Lieve familie, vrienden, kennissen.

In 2008 hebben we voor de tweede keer de pelgrimsweg langs de westkant van Frankrijk naar Santiago de Compostela gefietst. Toen we daar op het plein voor de kathedraal stonden, zeiden we tegen elkaar: "Dit is de laatste keer dat we hier zijn aangekomen, laten we alles goed in ons opnemen en genieten van alle tradities die er bij een aankomst en een verblijf in Santiago de Compostela zijn".
We waren al enkele weken thuis, we maakten een foto-/reisverslag van de tocht, hadden nog regelmatig contacten met mede-pelgrims die we onderweg hadden ontmoet en we leefden ons leven zoals we dat voor onze tocht deden.
We namen ons voor om elk jaar, zolang onze gezondheid dit toe zou laten, een grote fietstocht te maken, omdat we erg genieten van het buiten zijn en van het simpele leven op een fiets met twee fietstassen gedurende een aantal weken.
Voor 2009 hadden we een fietstocht van Hoeven naar Wenen gepland. Deze tocht hebben we in juni van dat jaar ook gereden.
Ondertussen bleef Santiago in ons hoofd zitten. Er groeide een Santiagoheimwee. We droomden ervan om samen nog 1x daarheen te kunnen fietsen. En nog voor ons vertrek naar Wenen was de kogel al door de kerk: "We doen het, maar dan langs oude pelgrimswegen, via Maastricht, Belgische Ardennen, Frankrijk enz.".Tot aan de Pyreneeën is dit voor ons helemaal nieuw.

Op dit moment zijn we druk bezig met de voorbereidingen: inlezen, computer-logboek in orde maken, persoonlijke spullen verzamelen etc. en.... trainen om met een goede conditie aan de tocht te kunnen beginnen. Helaas zit het weer niet mee. We moeten wachten op betere tijden.Tot nu toe hebben we 3 tochten gemaakt: 1 van 45 km., 1 van 65 km. en 1 van 90 km. zonder bagage. De kop is er dus af!
Vanaf nu willen we jullie graag op de hoogte houden van onze trainingsperiode 30 april. Want 30 april stappen we hier in Hoeven op de fiets voor onze derde tocht naar Santiago de Compostela. Mocht je geen behoefte hebben aan verdere berichten, dan kun je dat op onze site www.annyadsantiago.waarbenjij.nu/ aangeven.
Lieve groeten voor iedereen vanuit een met sneeuw bedekt Hoeven en prettige carnavalsdagen. Anny en Ad van Straten-Damen.

• 14 Februari 2010 - 13:31

Ad Van Hassel:

succes met de trainingen,
    ik wacht de reis verslagen af .

• 14 Februari 2010 - 13:42

Bep En Bonni:

Knap,hoor om weer enthousiast deze tocht te gaan fietsen. Wij hebben er alle vertrouwen in, dat het jullie lukt. Erg leuk om jullie te volgen.

• 14 Februari 2010 - 13:48

Marianne Zegveld:

Lieve twee, geweldig hoor!Weer een hele prestatie die jullie gaan leveren. Wij willen jullie graag blijven volgen. Veel succes met de voorbereidingen en tot ziens. Liefs! W en M

• 14 Februari 2010 - 16:27

Anne Mos:

Dag Ad en Anny, wat leuk om te lezen dat jullie (toch) weer naar Santiago gaan! Wij hebben toevallig gisteren onze trip weer herbeleefd omdat we via via onverwacht bezoek kregen van een man die graag wat informatie wilde over het fietsen.

Mijn moeder en ik stappen ook 30 april op de fiets, echter niet naar Santiago maar naar Rome. In sept/okt hebben we al tot in Oostenrijk gefietst, in mei gaan we dan vanaf de bodensee naar Rome fietsen.

Alvast een goede trip gewenst, wij zullen onze verhalen vast op santiagofietsers.waarbenjij.nu zetten.

Hartelijke groet,
    Anne en Marion

• 14 Februari 2010 - 16:33

Ria En Ton:

Jullie waren onlangs al zo enthousiast aan het vertellen dat het niet kon uitblijven dat je nu hebt besloten opnieuw op weg gaat.
    Veel succes en we hopen ervan te horen.

• 14 Februari 2010 - 17:19

Ton En Mieke:

Hoi Annie en Ad,

Als het 2 keer gelukt is, dan gaat het de 3e. keer vast en zeker ook lukken!
    Veel plezier met ed voorbereidingen en alvast eel succes!

• 14 Februari 2010 - 17:23

Eli En Joke:

Geweldig Annie en Ad dat jullie weer de stap genomen hebben om nog een keer naar Santiago te fietsen: de derde keer,de goeie keer!!
    We praten er binnenkort verder over.
    Groetjes!

• 14 Februari 2010 - 19:38

Joop Van Huizen :

beste anny en ad geweldig dat de tocht weer naar spanje gaat.we zijn elkaar tegen gekomen in 2008 naar santiago de compostela.het zal weer een tocht worden om niet te vergeten ik ga jullie volgen. joop

• 14 Februari 2010 - 20:14

Ellen En Floor:

Lieve pelgrimsvrienden. Super dat jullie ook zijn gestart met de voorbereidingen van het grote fietsavontuur....en dat is opnieuw naar Santiago.
    Wij zullen dit jaar naar Rome gaan fietsen.
    Daar gaan we gezellig verder over praten bij Eli en Joke.
    Wel leuk om te lezen dat er nog meer mensen naar Rome gaan dit jaar.
    Marion, de vraag aan jou: ga jij ook naar Jorien Peemen?
    Toch leuk dat we elkaar nu via deze site mogen ontmoeten! Groetjes E+F

• 14 Februari 2010 - 20:32

Marie- José:

Hallo dappere rijders,
    knap dat jullie dit nog een keer gaan doen.
    Hoe lang gaan jullie deze keer? Ik hoor wel als het echt weer zo ver is. Groetjes Marie- José

• 15 Februari 2010 - 08:22

Kees En Lian:

Veel succes met de voorbereidingen voor jullie fietstocht naar Santiago.
    Groetjes Kees en Lian

• 15 Februari 2010 - 11:57

Kees En Riet:

Lieve Ad en Anny,
    Het verbaasde mij niet dat jullie weer naar Santiago gaan. Ook jullie zijn zoals ik besmet met het Santiago virus, maar het kan geen kwaad.Ik ga v.a.5 juli ook de tocht langs oude wegen maken.Het gaat jullie dit keer ook zeker weer lukken. Wij wensen jullie heel veel sportieve training plezier.De gedachten en de spanning en de trainingen vooraf zijn vaak het leukste van de pelgrimstocht.

Lieve Groet van de Santiago ganger Kees en Riet.

• 16 Februari 2010 - 10:21

Pieter Pijpers:

anny en ad, wij wesen jullie een goede reis, en hopende met weinig pech en goede conditie, weer gezond terug tekeren

groetjes van joke en piet

xxx

• 16 Februari 2010 - 13:48

Marianne:

Ik vind jullie plannen geweldig. Ik wilde dat ik jullie energie had.
    Ik verheug me nu al op het reisverslag.
    Alvast veel succes!

groetjes,
    Marianne en Peter

• 19 Februari 2010 - 20:45

Pascal:

Bring it on! Laat maar komen die verslagen!

• 21 Februari 2010 - 18:40

Marion Van Gils:

lieve mensen, wat spannend dat jullie dit avontuur weer aangaan. Op 20 maart is er een bijeenkomst in Utrecht waar de Santiagogangers worden úitgezongen', zijn jullie daar ook ( ik zing mee in dit koor) zou het erg leuk vinden jullie daar te zien. Wie weet!
    lieve groet van Marion

• 22 Februari 2010 - 11:42

Frans En Finy:

Geweldig dat jullie het pelgrim avontuur weer aangaan. Heel graag willen wij weer genieten van het reisverslag.Succes met de voorbereidingen en een hele goede fietstocht toegewenst.
    groetjes Frans en Finy

PS.20 jan.j.l.ben ik naar een boeiende lezing geweest van Dongenaar Frans van der Veeken. Hij heeft de tocht,ruim 2600 km.alleen gelopen vanuit Dongen.Heel enthousiast heeft hij zijn reisverslag verteld, ondersteunt met prachtige foto's.Finy

• 04 Maart 2010 - 18:45

Toon Kerstens:

Jullie zijn er echt niet bang van. Ik wens je dan ook veel succes en vooral veel fietsplezier toe. Goeie reid en ik ben benieuwd naar jullie verslagen.
    Toon

• 04 Maart 2010 - 18:45

Toon Kerstens:

Toon

• 22 Maart 2010 - 15:16

Jan En Paula:

Beste fietsmaatjes,
    Wij blijven jullie natuurlijk volgen,zeker na onze ervaringen van onze fietstochten naar Santigo en Wenen. Wij fietsen dit jaar naar Berlijn en mogelijk volgend jaar weer samen. Een goede voorbereiding en hopelijk een droge, mooie en vooral een voorspoedige reis zonder stukken of ongelukken. Liefs.

• 20 April 2011 - 11:09

Jorjan:

veel succes met het fietsen jufrouwAnny en meester Ad

• 20 April 2011 - 11:13

Jorjan:

dat wordt wel een eindje fietsen he maar met zo,n reis fiets lukt dat wel!..........toch?

• 27 April 2011 - 16:03

Laura :

Heel veel succses wel een eintje fietsen maar jullie lukt dat wel .
    Ik heb ook wel zin in volgent jaar bij jullie ik denk dat ik je nog wel zie jufrouw anny .