Nog drie nachtjes en dan..... - Reisverslag uit Hoeven, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Nog drie nachtjes en dan..... - Reisverslag uit Hoeven, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

Nog drie nachtjes en dan.....

Door: Ad en Anny van Straten-Damen

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

27 April 2010 | Nederland, Hoeven

Hallo familie, vrienden en kennissen.

Nog drie nachtjes en dan.... ik hoorde dit vaak van mijn groep 3 leerlingen voordat ze jarig waren. Het duurde soms allemaal te lang voor ze en daar snoepte ik van mee in de klas.
Die kriebels voelen wij nu ook: laat het maar snel vrijdag 30 april zijn, dan kunnen we van onze Santiagokoek gaan genieten. Op dit moment staan de fietsen kant en klaar in de garage. We hebben onze tassen niet meer gewogen, maar we denken, dat we ieder zo'n 20 kg.bij ons hebben: verdeeld over 2 voortassen, 2 achtertassen, een stuurtas en een rolletje met een slaapzak erin. Alleen het hoognodige zit erin: 3 fietsbroeken met bijbehorende shirts, 2 ondershirts, een fietsjackje dat geen wind doorlaat, toiletspullen in kleine verpakkingen. Voor 's avonds simpele bovenkleding die niet veel weegt: 2 broeken, 2/3 shirts, bloesje, ondergoed, 2 speciale handdoeken en schoenen. De voortassen zijn voor het verbandtrommeltje, reserve binnenbanden, ijzeren voorraad van koekwerk voor het geval we geen winkels tegenkomen, oplaadapparaat fototoestel, regenkleding en kabelslot. Ad heeft daarbij nog in zijn tassen alle reparatiespullen zitten voor pech onderweg.
Vrijdag was onze laatste oefentrip: op en neer naar Dordrecht om een stempel voor het paspoort Compostela te halen. Vanmiddag hebben we onze laatste r.t.sessies gehad, nadat we snel nog even naar mijn geboortedorp Fijnaart waren gereden voor een stempel van de parochie St.Jacobus de Meerdere. De man in het kantoortje herkende ons nog van 2 jaar geleden. Bij het horen van de naam Damen vroeg hij of ik van Jan of Reinier Damen was. Wel grappig, dat hij na 45 jaar de fam. Damen zich wist te herinneren. Morgen gaan we naar Nicole/Marco om op te passen en dan 's avonds langs Tilburg voor een bezoek aan Pascal/Mieke.
Vrijdagmorgen om kwart over 8 zal Ad de vlag uithangen. Hij laat het in het midden of het voor de koningin is of voor ons.

Al wie ons vrijdag wil uitzwaaien is van harte welkom: om half negen zullen we vertrekken, want we moeten die dag een 95 km. fietsen naar Borkel en Schaft, onze eerste slaapplaats. Het weer zal die dag nog redelijk zijn, maar voor het week-end hopen we, dat Jacobus ons zal helpen met veel wind in de rug en droog weer bij de tocht door de Ardennen.
Iedereen al bedankt voor de mailtjes, telefoontjes, kaarten of persoonlijke bezoekjes. Ze zullen ons onderweg tot steun zijn.
Voor vandaag is het genoeg, het volgende berichtje komt uit Borkel en Schaft of Maastricht. Gr. Anny

• 27 April 2010 - 22:01

Jan En Paula:

Helaas kunnen wij jullie deze keer niet uitzwaaien, of zoals twee jaar geleden een eindje meefietsen, want we zijn morgen op vakantie. Desondanks zullen we jullie over de "oude wegen" naar de Pyreneeën via de mail blijven volgen en daarna over de Camino naar S.d.C. Wij wensen jullie veel mooi weer, een goede reis zonder problemen, veel mensen met dezelfde instelling en doel te ontmoeten en over enkele weken een behouden thuiskomst. Bon Camino een Liefs
    Jan en Paula

• 28 April 2010 - 05:55

Jetty Blijdenstein:

Lieve vrienden!!
    Nogmaals goede reis en een behouden thuiskomst

J E T

• 28 April 2010 - 06:59

Anne:

Hi Ad en Anny,

grappig om te lezen wat jullie meenemen, wij hopen op 10kg uit te komen (hoe weten we nog niet, maar reparatiespullen nemen we niet mee want we weten ze toch niet te gebruiken ;-))

Goede start!

groetjes Anne

• 28 April 2010 - 09:32

Cor En Lia Klaver:

Annie en Ad graag zouden wij jullie uitzwaaien maar
    de afstand Roermond Hoeven
    is wat groot.
    Wij wensen jullie een bon
    camino met goed weer en
    veel sterkte bij tegenwind.
    Groetjes Cor en Lia Klaver..

• 28 April 2010 - 15:44

Annelies Cameron:

veel succes op jullie trip!!
    hopelijk zit het weer een beetje mee.

• 28 April 2010 - 15:44

Annelies Cameron:

veel succes op jullie trip!!
    hopelijk zit het weer een beetje mee.

• 28 April 2010 - 18:03

Ria En Ton:

Nog even alles controleren beste luitjes. En dat gaat het los.

Ga de nog onbegane paden tijdens deze derde tocht met veel courage, geestdrift en een groot verlangen naar nieuwe ontdekkingen en ontmoetingen.

Goede start en goede reis.

• 28 April 2010 - 18:12

Agaath En Theo:

het weer zou as vrijdag wat minder zijn, maar voor jullie geen groot probleem.fijne reis en veel leuke belevenissen toegewenst.goeie heen- en terugreis.

• 28 April 2010 - 18:42

Henk Bond:

als het weer het toelaat zal ik dagelijks ongeveer de halve route van jullie fietsen;ik heb dat zojuist gedaan en met dit weer fietst dat heerlijk;ik heb zelfs iemand ingehaald.Op deze manier zal ik in gedachten steeds bij jullie zijn en ik vrees,dat koos dit toch volgend jaar weer zal uitkiezen.Kan ie eindelijk weer aan de Calvados.Ik hoop,dat de temperatuur weer snel de waarden van de afgelopen dagen zal halen.een voordeel is,dat de wind komende dagen noordelijk is,dan moet je hem meehebben.Sterkte en zeer veel plezier
    Henk

• 28 April 2010 - 20:27

Hanneke:

Afgelopen zaterdag onze eerste fietstocht gereden van "zomer 2010", die was 31km....en ik was blij toen we thuis waren!!
    Succes met jullie reis, ik vind het knap hoor!!

• 29 April 2010 - 09:45

Koos:

Ik voel 't in al mijn vezels die spanning : hoe zal het ons ditmaal bevallen.
    Hopelijk wordt 't weer een mooie tocht.
    3-maal is scheepsrecht,niet?
    We zullen jullie blijven volgen.
    Succes!

• 29 April 2010 - 12:54

Henny:

Aan de voorbereidingen zal het niet liggen en aan jullie courage en optimisme ook niet. Er kan eigenlijk al niet zoveel meer mis gaan.
    Vanuit Roosendaal wensen wij jullie flink wat wind in de rug.
    Nic en Henny

• 29 April 2010 - 12:58

Pieter Pijpers:

lieve anny en beste ad, wij wensen jullie. goed weer.,geen pech, gezondeid, goed eten en drinken, en wij leven intens met jullie mee. wij zullen een weesgegroetje bidden , voor een goede aankomst, en een onze vader. voor de tuiskomst. gr. joke en piet. pijpers. dikke kus van jou neefke, xxx

• 29 April 2010 - 15:24

Anton En Henny:

1 dag voor de grote tocht wensen wij jullie een zonnige, maar vooral veilige reis. Geluk!!

• 29 April 2010 - 21:00

Jacques En Yvonne:

Wij wensen jullie heel veel fietsplezier en zullen er morgen vroeg zijn om jullie uit te zwaaien.Alvast een dikke kus van ons.