Van de Morendoder naar de kip en de haan. - Reisverslag uit Madrid, Spanje van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Van de Morendoder naar de kip en de haan. - Reisverslag uit Madrid, Spanje van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

Van de Morendoder naar de kip en de haan.

Door: Ad en Anny van Straten-Damen

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

29 Mei 2010 | Spanje, Madrid

Lieve familie, vrienden en kennissen.

We verlaten op de gebruikelijke tijd Logroño, terwijl de gemeentewerkers de straten schoon spuiten. Wat een verspilling van water! Logroño uitrijden is simpel: we kennen de route nog van de vorige keren. De eerste 10 km. volgen we noodgedwongen het pad van de
wandelaars door het park, over een grindpad, langs een stuwmeer en door de wijngaarden. Zwaar terrein voor bepakte fietsen. Soms voelen we ons net een vrachtrijder op de fiets. Eenmaal terug op het asfalt gaat het beter, maar het blijft zwoegen. Onder een onbewolkte hemel rijden we richting Navarrete om de monumentale kerk La Asuncion te bezoeken. Bij een bakkertje zorgen we voor de proviand voor vandaag. Even gaat het mis als we voor de autoweg een tunneltje moeten vinden. Het blijkt, dat er dit jaar het een en ander is veranderd aan de weg. Als we uiteindelijk het tunneltje lopend hebben gehad rijden we Najera binnen, het stadje dat geplakt ligt tegen een rode rotswand. We weten uit ervaring, dat het verlaten van het stadje de nodige problemen geeft en ook dit keer gaat het weer mis. Via Cardenas, Bandaran komen we op de LR 206 richting Sto Domingo. Bij Bandaran missen we de afslag naar Villar de Torre en maken daardoor een ommetje langs San Milan. Het blijft een kwestie van klimmen en dalen. Als we Cirueña uit rijden om aan de afdaling naar Sto Domingo de la Calzada te beginnen betrekt de lucht, maar een bui blijft ons bespaart. Om half vier staan we voor de Albergue waar we vorige keer hebben geslapen. Deze is nu geheel vernieuwd, maar ondanks dat slapen wij vanavond niet in deze drukte maar in een pensionnetje aan de hoofdstraat van Sto. Domingo. Natuurlijk vergeten we niet om de levende kip en de haan in de kerk bij het graf van de heilige Domingo te bezoeken. Vanavond trakteren we ons op een heerlijke Paella. Ondertussen ook nog telefonisch contact gehad met mijn zus Yvonne, die nu op een camping staat in Pamplona. Wij gaan hen ontmoeten in Burgos. Dit geeft weer een speciaal tintje aan onze tocht. Warme groeten: Anny en Ad.

• 29 Mei 2010 - 17:10

Hanny:

Hallo Ad en Annie,
    terwijl ik jullie verslag van gisteren zat te lezen, kwam dit binnen. Vers van de pers dus.
    Wat een geweldige tocht maken jullie weer.
    Het leven hier is er dan ondanks onze trouwdag en ondanks het jazzfestival hier in BopZ maar niks bij.
    Ik heb grote bewondering voor jullie doorzetteingsvermpgen en jullie conditie.
    Nog heel veel moed voor de komende dagen en vooral lekker blijven genieten vban alle bijzondere dingen die jullie op je pad tegenkomen.

Veel sterkte,

Hanny.

• 29 Mei 2010 - 17:22

Jetty Blijdenstein:

Hallo Anny en Ad,

nou, het was vandaag weer niet echt makkelijk zo te lezen. En leuk dat jullie Yvonne gaan ontmoeten in Burgos. En alweer de vijfde week, het is niet te geloven. Ik hoop echt dat jullie de eindstreep halen en niet veel obstakels meer tegenkomen. Morgen alweer veel succes en goed weer.

Liefs,

J E T

• 29 Mei 2010 - 18:35

Agaath En Theo:

wat het weer betreft zitten wij in een dipje (wind,regen en fris, vanaf dinsdag wordt het weer wat beter. in spanje is het geloof ik een stuk beter,jullie zitten aan de goeie kant, jullie verhalen lezend gaat het prima. veel plezier en succes verder

• 29 Mei 2010 - 18:35

Agaath En Theo:

• 29 Mei 2010 - 19:28

Henk Bond:

In santa Domingo de Calzada hebben we 2 jaar geleden italiaans gegeten en gedronken en waren we te laat om de kerk of cathedraal te bezichtigen;die met die haan,geloof ik.Wij logeerden in dat klooster.toch moet ik het boekje erbij halen om me een voorstelling te maken van de tocht.nu zie je steeds meer ooievaars ,he?Zul je morgen niet dat vreselijke grindpad van 12 kilometer nemen,maar de N120 maar.In Belorado had ik die lekke band.;de reserve band die ik kocht bleek bij de volgende lekke band in Duitsland niet geschikt te zijn voor onze fiets

• 30 Mei 2010 - 09:21

Anne En Marion:

Ha Ad en Anny,

wij zijn inmiddels weer veilig thuis. Nog heel veel plezier met de tocht!

groeten,
    Anne en Marion

• 30 Mei 2010 - 10:46

Eli En Joke:

Hallo Annie en Ad
    Fijn om te lezen dat jullie ook genieten van deze lang tocht,ondanks de probleempjes die je af en toe ook tegenkomt.
    Het verhaal van de kip en de haan heb ik al eerder gehoord: Geert Siebers heeft ook eens een presentatie laten zien van zijn tocht en daarbij vermeldde hij het verhaal wat erbij hoorde.Leuke dingen zijn dat en zo zullen er vele dingen zijn die je nu weer opnieuw ziet en beleeft.
    Geniet nog van het laatste stuk van de tocht waarbij je ook nog je familie te zien gaat krijgen.Het einde is in zicht.Ik denk dat jullie ondertussen beresterk zijn geworden!Groetjes!

• 30 Mei 2010 - 11:53

Walter En Marianne:

Lieve twee,
    Bedankt voor jullie leuke kaart met de verjaardag van Walter. Dat jullie daar nog aan denken onderweg! Een grote verrassing!
    Wij vertrekken eind deze week en volgen dan jullie reis niet meer.
    Behouden aankomst in S.d.C. fijne tijd daar en goeie reis terug. Gezellige tijd ook met Y.en J. Veel groetjes.
    W en M

• 30 Mei 2010 - 12:00

Koos:

Jullie vechten als stierendoders en hebben de kip en de haan al achter de rug.
    Het mooiste stuk in de pyreneen gaat nu nog komen.
    Burgos,Leon etc
    Hier is het vandaag een regenachtige dag met nu een glimpje zon.
    De afgelopen 2 dagen heb ik mij gevoegd bij mijn golfteamgenoten in Knokke.Prachtig weer. Eindelijk weer eens na 2 wedstrijden de hoogste eer opgeeist.
    Des avonds ons tegoed gedaan aan een
    diner met alleen kreeftonderdelen. Een mooie afsluiting.
    Zojuist teruggekeerd in de armen van Noor,die druk bezig is de aardrijkskunde-eindexamens van haar leerlingen van het VWO na te kijken.goede resultaten!
    Er zal toch eentje moeten werken om de kost te verdienen,nietwaar?
    Houdt koers en geniet ook van de mooie dingen des levens.
    Groet en kus