Weervoorspellers zijn ook maar profeten. Troyes-Au - Reisverslag uit Auxerre, Frankrijk van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Weervoorspellers zijn ook maar profeten. Troyes-Au - Reisverslag uit Auxerre, Frankrijk van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

Weervoorspellers zijn ook maar profeten. Troyes-Au

Door: Ad en Anny van Straten-Damen

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

09 Mei 2010 | Frankrijk, Auxerre

Lieve familie vrienden, kennissen.

Deze dag is ons regen beloofd. Gelukkig zien we geen drup onderweg. We zijn vlot Troyes uit en rijden over rustige wegen met lichte hellingen en prachtige bloeiende koolzaadvelden. Patrijsjes vliegen voor ons weg, een egeltje steekt over, de vogels fluiten. Het leven is mooi.
Koffie drinken we uit onze thermoskan in een bushokje, want er is nergens een zaakje open voor koffie. Een echtpaar stopt bij ons bushokje; ze komen uit
Haarlem en hebben tot nu toe per dag behoorlijke afstanden gereden. We zwaaien ze na, ruimen op en vertrekken richting Ervy-le-Châtel, een plaatsje, dat uitkijkt op het dal van de Armance: een voormalige vesting van de graven van Champagne. Door de Porte St.Nicolas rijden we het plaatsje binnen om de ronde markthal te bezoeken.
We vervolgen onze weg door plaatsjes waarvan we nog nooit hebben gehoord: Courtaould, Jauges, Ligne le Châtel enz. Bij de laatste 20 km. zit het venijn in de staart: vier klimmetjes van 5 tot 8% achter elkaar met de nodige afdalingen langs de wijngaarden van de Chablis. Onze slaapplaats ligt in het oude, hoge deel van Auxerre. Als we het stadje inrijden, doen we dat in eerste instantie volgens de Sweermanroute, maar al vlug moeten we eraf op zoek naar het Maison des Randonneurs in het Parc Paul Bert. Bij aankomst blijkt dat ze waarschijnlijk vergeten zijn onze reservering te noteren. Geen nood: we krijgen een grote kamer voor invaliden met een aparte hoge toilet en een douche om bij te gaan zitten.
Morgen gaan we via Vezelay naar Corbigny. Veel leesplezier en welterusten allemaal. Gr. en kus Anny

• 09 Mei 2010 - 20:24

Jetty Blijdenstein:

Hallo Anny en Ad,

ik reageer weer maar meteen op deze dag, want terwijl ik op de andere dag mailde, kwam deze alweer binnen. Gelukkig dat de weersvoorspelling niet uitkwam en jullie het droog hebben gehouden. En wat zullen jullie slapen in de kamer voor invaliden met hoge wc en een douchezitje. Kunnen jullie alvast wennen voor de toekomst. Slaap ze en alweer tot morgen.

Liefs,

J E T

• 09 Mei 2010 - 20:25

Henk Bond:

ik vind het toch verbazingwekkend,dat je elke dag zo'n mooi verslag schrijft;dat je die toetsen nog ingedrukt krijgt met die kou.Het water loopt me uit de mond;ik hoop,dat koos dit ook leest.

• 10 Mei 2010 - 08:38

Piet Pijpers:

hallo! ad en anny, iedere dag, gezellig lezen, vast bedankt, goed eten en drinken , dat is heel voornaam. als je terug bent spreken we af. nog veel succes, en houd je taai. heel veel groetjes van joke en piet. xxx

• 10 Mei 2010 - 09:05

Joke:

Hallo Annie en ad

Ik volg jullie reisverslagen met veel plezier krijg gelijk weer geschiedenis erg mooi om te lezen.
    Hier in Hoeven is alles goed.
    Ik wens jullie nog veel fietsplezier.Hoe is het met Ad zijn knie?
    groetjes

• 10 Mei 2010 - 16:55

Geert & Mieke:

Hoi Ad & Annie,

Ad, hou heeft de knie zich gehouden tijdens de klimmetjes? Auxerre heeft een prachtige kathedraal. Helaas stond die 4 jaar geleden in de steigers zodat bezichtiging niet mogelijk was. Ben benieuwd hoe jullie de "bult" naar de abdijkerk Sante Madeleine ervaren. Veel succes ermee.

Groeten,

Geert & Mieke

• 10 Mei 2010 - 17:52

Koos:

een meevaller!
    komt niet zo vaak voor op jullie tocht.
    Mijn vaste bridgemaatje begraven vandaag,
    Dronken dus!
    Naar de Belgische kust om de ellende te vergeten.
    Ik weet niet of 't helpt.
    Henk moet me erover heen helpen.
    Hopelijk lukt 't hem be gin julie als we naar Jutland gaan.
    Succes!

• 10 Mei 2010 - 19:03

Ria En Ton:

Vandaag de giro d'italia gezien in Zeeland. Ook dat is fietsen in mooi weer en zonder venijnige klimmetjes.
    Maar goed, onvergelijkbaar met jullie zwoegen en klauteren.
    Waren jullie onder de indruk van Vezelay, mogelijk ook in St. Pere sous Vezelay geweest?

Ga door.

• 10 Mei 2010 - 19:32

Lia En John Van Baal:

Eindelijk nu pas alle verslagen in rust achter elkaar kunnen lezen.

In Baarn is de internetverbinding instabiel.

We zien dat jullie al flink gevorderd zijn en dat jullie motivatie nog onverminderd groot is.

We hebben er alle vertrouwen in dat jullie ook deze keer de pelgrimage gaan volbrengen.

Als jullie nog wat vagevuurdagen over hebben van de aflaten die jullie al fietsend verdienen, mogen jullie die best naar ons doorspelen.

We blijven jullie volgen.

• 10 Mei 2010 - 20:45

Agaath En Theo:

jullie hebben inmiddels genoeg ellende gehad, ik zie nu wat beter weer, gelukkig maar,jullie verdienen het wel.is je knie ook weer een beetje hersteld?we doen een schietgebedje voor mooi weer, nog veel plezier

• 11 Mei 2010 - 01:12

Clara:

We zijn nog helemaal op de hoogte en vinden het super wat jullie presteren.
    Misschien wil je ook iets van ons horen....
    Vanochtend (zondag) hebben we een bezoek gebracht aan een katholieke mis in een van de townships in Kaapstad. Het was echt een ontroerende kerkdienst. Je zou terplekke weer gelovig worden! Zo intens, zo mooi gezongen, zo vrolijk .... we voelden ons echt opgenomen in de gemeenschap. We werden zelfs bedankt voor onze aanwezigheid. Aan het eind kregen de moeders (ik ook dus) allemaal een cadeautje ter gelegenheid van moederdag. De priester verontschuldigde zich persoonlijk dat de mis zo lang (2 uur) duurde. Een ervaring om nooit te vergeten.