Einde boekje deel 2. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Einde boekje deel 2. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

Einde boekje deel 2.

Door: Ad en Anny van Straten-Damen

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

25 Mei 2010 | Frankrijk, Parijs

Van Chéraute-Mauléon naar St. Jean Pied de Port.

Beste allemaal.

Het volgende verhaal is van Ad en door mij op internet gezet.

Dit wordt het laatste verslag in mijn journaalboekje. Einde deel 1 en 2 "Langs oude wegen"; start deel 3 en toevallig is dan ook mijn dagboek precies vol! Ik heb tot genoegen van Anny een Frans cahier gekocht om mijn verslag te vervolgen.
Gisteravond hebben we heerlijk buiten gedineerd onder het genot van een fles fruitige rosé. Anny kreeg van de bazin gedaan, dat ze de laptop van madame mocht gebruiken. We hebben 's avonds tot kwart over tien geïnternet. Drie dagen bijschrijven is erg veel, vooral als je dat ook nog staande aan de bar moet doen en onze Roermondse reisgezellen wilden ook nog graag internetten. De dag van gisteren houden we nog in petto. Als we opstaan is het nagenoeg hetzelfde weer als de laatste dagen: iets meer bewolking en de wind is gedraaid naar Zuid-West. Een voorteken?

Men voorspelt al enkele dagen naderend onweer. Opnieuw zitten we exact op de route en beginnen om kwart over 8 aan de 8 opwarmkilometers tot de Col d'Osquich. Geen hoge col in absolute hoogte (507 m.), maar toch 6 km. klimmen met drie kilometer à 7%. Stijgingen van 7/8% en meer, kosten moeite en doen pijn.
Hans en Henny voor ons stoppen tijdens de klim 1x en wij doen mee. Voor de rest trappen we rustig op ons eigen tempo naar boven. Boven bij hotel/restaurant Bista-Eder volgt de beloning in de vorm van 2 koppen koffie voor elk. Voor ons gevoel hebben we het zware voor vandaag gehad.
Een heerlijke afdaling volgt en bij Cibitz verenigen we ons met de fietsroute van Tours en Poitiers. Ons cirkeltje is rond: het hoofddoel "Langs oude wegen" is bereikt. De rest wat volgt zal veel herinneringen oproepen. Bij de afslag zit een Amerikaan een band te plakken. Praatje: hij komt uit Colorado.
Als we verder rijden roept Anny: "Hé, bij dit kerkje op die trappen, bij die grafzerken hebben we vorige keer in 2008 zitten lunchen"!
HERKENNING! Plotseling komen de herinneringen te voorschijn. Ook de vage herinnering dat de laatste 10 km. heel zwaar zijn komt terug. En terecht. We slaan zelfs enkele keren het voorstel van Sweerman af om het binnenland in te gaan en blijven de D933 volgen. We lunchen in het binnenland in La Magdaleine met een schattig karakteristiek kerkje. Als we tenslotte om 13.00 uur ST. Jean P.d.P. binnenrijden langs het kerkhof en de Citadelle is het Syndicat d'Initiative nog gesloten. Ik loop even een horecazaak binnen om te vragen naar Place Floquet. Amper een vraag waard, want we staan er vlakbij en even later checken we in in hotel ETCHE ONA, een eenvoudig onderkomen waar we tevreden mee zijn. Zo meteen gaan we met enig ceremonieel boekje 2 wisselen voor 3.
Hoofddoel gehaald; twee-derde deel van de tocht zit erop, zowel in dagen als in km: 26 dagen en 1832 km. Nog ongeveer 900 km. te fietsen. Morgen gaan we weer met z'n tweeën verder, maar wie weet....Gr. Ad/Anny

• 25 Mei 2010 - 19:02

Clara En Koert:

Wat doen jullie het weer goed! Ik vind het fietsen sowieso een prestatie maar ik vind ook het bijhouden van jullie logboek getuigen van uiterste discipline!
    Gaan die luitjes uit Remuunj nu een andere route fietsen? Ik had nog willen vragen of ze op Schöndele en/of op het Ursula gezeten hebben. Hier in Hoeven alles helemaal goed. Jullie tuin staat er prachtig bij.
    Doe voorzichtig en geniet.
    Liefs,
    Claar en Koert

• 25 Mei 2010 - 19:57

Jetty Blijdenstein:

Hallo Ad en Anny, ik ben inmiddels ook weer verrezen (hoewel, thuisgekomen met diarree en overgeven, maar nu gaat het weer)en na een paar heerlijk dagen met prachtig weer en de kinderen ga ik jullie weer volgen. Wat een prestatie dat jullie dit allemaal al volbracht hebben! Ik zou zo denken dat de vermoeidheid toch toe moet slaan, maar jullie blijven fit en optimistisch. Klasse hoor! En nu dus nog 900 km fietsen! Dat is toch echt nog veel, maar voor jullie kennelijk een klein eindje. Rijd voorzichtig morgen en kom gezond aan in Santiago. Ik wens jullie weer veel kracht en succes toe en tot de volgende ronde!

Liefs,

J E T

• 25 Mei 2010 - 20:01

Agaath En Theo:

zo, na clara en koert ook van ons een reactie, ben het w.b. het dagboek helemaal eens met onze buren, een compliment waard en wij blijven goed op de hoogte. waar jullie nu zijn hebben wij in het verleden gekampeert. en nu nog "even" de pyreneen over, zal ook wel weer lukken. fijne rit verder en tot de volgende keer

• 25 Mei 2010 - 20:14

Anita P.:

Wat een mooi verslag. Zowel jullie als jullie fietsen houden het goed vol want het is niet niks. En nog steeds op "schema". Hartstikke goed zeg :)
    En die herkenningspunten, dat moet ook erg leuk zijn.

Nog een goede en voorspoedige reis voor het laatste deel naar SdC.
    Fietse en groet,
    Anita

• 25 Mei 2010 - 21:23

Geert & Mieke:

Hoi Ad & Annie,

Petje af hoor voor alle ontberingen die jullie inmiddels kranig hebben doorstaan. Veel succes ook met de resterende 900 km en laten we hopen dat de onweersbuien overtrekken en niet tot ontlading komen op het moment dat jullie de pas over de Pyreneen aan het bedwingen zijn.

Groeten,

Geert & Mieke

• 26 Mei 2010 - 13:19

Kees Riet:

Hallo AD en Anny

Mooi dat jullie dit gehaald hebben, de rest van de tocht weten jullie al hier en daar een puist daarna ga je ook weer naar beneden
    Groeten Riet en Kees
    Bon Camino