Een miezerige dag. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Een miezerige dag. - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

Een miezerige dag.

Door: Ad en Anny van Straten-Damen

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

06 Mei 2010 | Frankrijk, Parijs

Verslag geschreven door Ad.

Volgens mij heeft het vannacht constant geregend. Wel een behaaglijk gevoel als je in je warme bed ligt. De avondmaaltijd moesten we improviseren. en zijn nu nagenoeg door al onze voorraden heen, dus....

Na onze "nuit sacré" in de Citadel van Vauban staan we om half 8 op. De regen is minder geworden, maar door het dakraam zie ik een grauwgrijze hemel.
Voor we vertrekken hebben we nog een uur, wie weet!! Als we weg rijden zijn we weer in volledig regentenue. Het eerste stuk door de 2 poorten lopen we en de 12% naar beneden fietsen we uiterst voorzichtig. We gaan proberen om in 1x naar Dun sur Meuse te rijden: dertig kilometer en de helft voor vandaag. Als het een beetje lukt kunnen we nog net voor 12 uur boodschappen doen in Doulcon. Allengs wordt het droger en kunnen we in ieder geval ons van de regenbroek ontdoen. Even later volgt ook het regenjack. We doen uitgebreid boodschappen, want in deze streek kom je nauwelijks voorzieningen tegen! Je moet dus oogsten als het kan. Aansluitend drinken we koffie in de plaatselijke patisserie. Omdat ze ongetwijfeld voedingswaarde hebben en lekker zijn, doen we er ieder een grote punt flan bij en een fors uitgevallen croissant au chocolat. We hebben ons "maaltje" binnen en vervolgen de weg. In Romagne-s/s Monfaucon bezoeken we een imposant Amerikaans oorlogskerkhof. De streek waar we doorheen rijden is bekend als jarenlang strijdtoneel gedurende La Grande Guerre. De begraafplaats is immens groot. Er liggen ruim 14.000 gevallenen begraven. De begraafplaats is prima verzorgd; alles ligt er maagdelijk bij. We rijden met de fiets over de ruime wegen en gaan de grote kapel binnen. Als we de kapel uitlopen, de trappen af om verder te rijden stap ik mis en ga maar weer eens door mijn enkel. Ik val ongelukkig, omdat ik mijn camera wil beschermen en kom daardoor weer hard op mijn knie terecht; dezelfde waar ik in Theux ook op viel. Behalve wat cosmetische schade is nu de knie gezwollen en stram.

Ellen, dat was bijna einde Santiago.

Onderweg ontmoeten we opnieuw het pelgrims-echtpaar uit Den Bosch. Even een praatje en iedereen gaat zijns weeg. Er volgen nog wat venijnige klimmetjes en tegen half vier rijden we Varennes en Argonne binnen.
Dit is het plaatsje waar de vluchtende Lodewijk XVI en Marie-Antoinette met hun gevolg zijn tegengehouden en in de nacht van 21-22 juni 1791 gevankelijk zijn teruggevoerd naar de Bastille in Parijs. We hebben kamer 5 in hotel Le Grand Monarch. Na de douche lopen we of liever ik strompel naar het medisch centrum voor een drukverband. We dineren om 19.00 uur en ik reserveer overnachtingen in Troyes, Auxerres en Corbigny. Afstand voor vandaag 64 km. Gr. Ad

• 06 Mei 2010 - 20:02

Yvonne:

Hallo zusje,
    Nog foto's gemaakt? Wat een pech Ad met je enkel.
    Sterkte!!

• 06 Mei 2010 - 20:13

Hans:

Allee, Ad,
    Dat gaan we geen tweede keer meer doen, hé jongen!
    We gaan daardoor hier niet mee stoppen hoor! Laat je goed verzorgen en neem gepaste rust.
    Ik wens je het allerbeste!!

• 06 Mei 2010 - 20:44

Jetty Blijdenstein:

Nog even een reactie op de tocht van vandaag! Wat een ellende Ad, dat je nu met die knie zit! Hopelijk wordt het niet erger en kun je blijven fietsen. Mijn bewondering voor jullie wordt weer steeds groter. Wat een helden! Voor morgen alweer veel succes en bon voyage. En het weer wordt hopelijk ook nog beter, want al die regen en kou is ook niks.

Liefs en groetjes,

J E T

• 07 Mei 2010 - 09:30

Marion En Anne:

Hi Anny en Ad,

hopelijk voelt de knie inmiddels weer wat beter aan door het drukverband? Klinkt niet al te best.
    Wij hebben nu even een rustmomentje aan het Gardameer. Het regent eindelijk niet meer dus daar zijn we erg blij mee. Onze tocht over de arlbergpas en reschenpas was zwaar, maar toch nog wel te doen. Het is ook bijzonder om tussen besneeuwde toppen door te fietsen. Hier aan het gardameer is dat natuurlijk wel anders, heerlijk rustig en straks een beetje shoppen en Verona bekijken. Heel veel succes nog en we denken aan jullie!

groetjes Marion en Anne

• 07 Mei 2010 - 10:59

Koos:

Dappere strijders jullie laten je niet klein krijgen. Bravo!
    Hopelijk komen er nu meer zonnige dagen, waardoor je de pijn aan je enkeltjes niet meer voelt.
    Groet en Kus

• 07 Mei 2010 - 15:29

Walter En Marianne:

Wat een zware tocht deze keer! Beterschap, Ad.
    Enkele dagen niets gereageerd. Lotte was hier aan het logeren. Gisteren de Efteling. Was leuk, maar ook heel vermoeiend. Niet iedereen is zo energiek als jullie. Liefs!

• 07 Mei 2010 - 17:44

Geert & Mieke:

Hoi Ad & Annie,

Knap gedaan hoor!! In de Champagne streek zullen jullie de inmiddels opgebouwde klimmerscapaciteiten (veel)minder nodig hebben. Nu moet alleen het weer nog opklaren.

Succes verder,

Geert & Mieke

• 07 Mei 2010 - 20:10

Henk Bond:

als ik nog medische hulp of adviezen moet verstrekken wb je knie zeg het maar;ik heb nu ook een webcam,alleen weet ik niet hoe dat werkt.Ik vind het leuk te lezen over Varennes,omdat ik daar ook wel eens doorheen gefietst ben.