Vallen, opstaan en verder gaan - Reisverslag uit Noordwijk, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Vallen, opstaan en verder gaan - Reisverslag uit Noordwijk, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

Vallen, opstaan en verder gaan

Door: Anny

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

06 Juni 2021 | Nederland, Noordwijk

Goedenavond familie, vrienden, en ieder die ons volgt.

Deze morgen opgestaan met heel veel zin in de nieuwe dag. De zon schijnt en de gastvrouw heeft voor een uitgebreid ontbijt gezorgd, een vorstelijk ontbijt. Ze komt er ook gezellig bijzitten en het gesprek gaat over van alles en nog wat. Onze gastvrouw en gastheer hebben tot 4 jaar geleden in Willemstad gewoond.
We worden uitgezwaaid met een” wie weet komen we elkaar nog weleens tegen.
Vlot rijden we volgens de knooppunten naar Brielle: daar wordt het toch zoeken omdat enkele knooppunten gewoon er niet zijn. Het lukt ons toch om de juiste route richting veerpont Roozenburg Maassluis te vinden. Joost, die uit Rotterdam naar Maassluis is gefietst, belt al en vraagt of de pont wel vaart. Achteraf blijkt, dat wij vergeten zijn om hem te verwittigen over onze veranderde route. Ik had nl. Ontdekt dat het kleine fietsveer Brielle naar de overkant op zaterdag en zondag niet vaarde. Joost staat daar voor niets, fietst terug naar Rozenburg, als hij hoort, dat wij op de brug naar Rozenburg stonden.
Daar ondervinden wij enig oponthoud, omdat ik onderuit ga door met een trapper tegen de verhoogde rand van het voetgangerspad kom.
Een behoorlijke smak: knie en broek kapot, met mijn hoofd (helm) schuif ik over de grond en tenslotte begeeft mijn bril het. Die is in vier stukken en ik vermoed, dat een deel in de Nieuwe waterweg is gevallen. Meteen volop fietsers om te helpen. Ad verzorgt mijn hoofdwonden met een pleister op mijn hoofdwonden, dept mijn kniewond en controleert of ik niet duizelig ben. Ik mankeer niets, baal enkel van mijn fijne bril en van mijn fietsbroek waar een behoorlijk gat in zit. Waarschijnlijk een engeltje op mijn schouder gehad. Opstaan en verder gaan.

We trappen door naar de veerboot Rozenburg Maassluis, waar Joost ondertussen ook is aangekomen.
Hij begeleidt ons via de Nieuwe Waterweg naar Hoek van Holland en is heel bezorgd voor die oude oom en tante.
Op het fietspad is het ontzettend druk, Nederland is los, vooral de wielrenners vliegen ons voorbij.
Leuk is het niet, we moeten goed uitkijken en rijden rustig achter elkaar.
Na een kleine lunch gaan we richting duingebied met heel wat klimmetjes en vals plat. Ook hier heel veel wielrenners en dagjesfietsers en voetgangers die bij de duinovergangen oversteken naar de zee.
Het rijdt gezellig met Joost erbij, we babbelen over van alles en nog wat. Heel uniek om zo samen met Joost van Ineke een deel van de tocht te rijden.
In Den Haag nemen we afscheid, Joost fietst door naar zijn schoonouders in Voorschoten en wij fietsen langs de Scheveningse haven, door Den Haag langs het Kurhaus richting Meyendel. Overal is het ontzettend druk, uitkijken dus en kalm rijden. Een prachtig fietspad met heeeeel veeeel vals plat. Regelmatig rijden we op Tour om boven te komen. Het duingebied is heel breed met mooie duindellen en zandverstuivingen. We maken wat voort om via Katwijk op tijd in Noordwijk te komen, zodat we een bezoek brengen aan de moeder van onze schoonzoon Marco. Precies om vier uur staan we in de tuin en een uurtje later komt haar dochter haar ophalen voor een etentje. Wij vertrekken en mijn telefoontje brengt ons perfect naar ons slaapadres.
Morgen gaan we naar Schoorl en weer langs de kust en door de duinen met zon en wind op kop.
Gr. Anny.

  • 06 Juni 2021 - 21:21

    Ineke Polderman:

    Leuk dat jullie joost ontmoet hebben! En ben maar blij dat het engeltje op je schouder zat! Kijk goed uit!!!!!! X
    Liefs ineke

  • 06 Juni 2021 - 21:32

    Joke:

    Hallo Annie en Ad
    Wel goed uitkijken hoor ,fijn dat je de fietstocht voort kon zetten
    alles goed in Hoeven.
    Grt Joke

  • 06 Juni 2021 - 21:39

    Yvonne:

    Hopelijk heb je nog een reserve bril

  • 06 Juni 2021 - 21:40

    Jetty Blijdenstein:

    Lieve vrienden,

    nou moet je me niet zo laten schrikken Anny, wat een ellende dat je gevallen bent! Bril kapot, fietsbroek kapot, gelukkig was daar een goede engelbewaarder, zodat je de tocht kon voortzetten. Dus dat was toch een pechdag, verkeerd gereden, maar toch nog goed gekomen. En gelukkig niks gebroken. Dat is het belangrijkste. Dus a.u.b. goed uitkijken he, vooral in ons drukke fietsland. Het weer ziet er goed uit voor de komende dagen, dus de regenpakken kunnen in de tas blijven. Ik wens jullie een goede nachtrust toe en morgen gezond weer op en gezond blijven!! Tot het volgende verslag.

    Liefs,
    J E T

  • 06 Juni 2021 - 21:41

    Yvonne:

    Die knie geneest weer wel, zei ons ma altijd. Maar die kapotte broek is erger, zei zei ze dan.

  • 06 Juni 2021 - 21:53

    Joost:

    Fantastische dag, wat een weer en wat een schitterende omgeving! Jammer van je val eerder op de dag tante maar desalniettemin hoop ik dat de reis zelf het vandaag meer dan goed heeft gemaakt! Ik heb in ieder geval genoten, leuk om even mee te rijden, rijd voorzichtig en geniet! Tot snel, Joost

  • 06 Juni 2021 - 21:53

    Joost:

    Fantastische dag, wat een weer en wat een schitterende omgeving! Jammer van je val eerder op de dag tante maar desalniettemin hoop ik dat de reis zelf het vandaag meer dan goed heeft gemaakt! Ik heb in ieder geval genoten, leuk om even mee te rijden, rijd voorzichtig en geniet! Tot snel, Joost

  • 06 Juni 2021 - 22:00

    Clara De Jager:

    Goh, hier schrik ik van Anny! Ik hoop dat je niet te veel last van je knie hebt morgen. Dat Joost met jullie op fietste klinkt heel gezellig. En dan ondanks de tegenslag toch op de afgesproken tijd bij Marco’s moeder op de stoep staan! Hopelijk is het morgen na het weekend wat minder druk en kunnen jullie op je gemak je tocht voortzetten richting Schoorl Ik kijk uit naar jullie volgende bericht. Liefs, Clara

  • 06 Juni 2021 - 22:01

    Anny En Ad Van Straten-damen:

    Yvonne, dat klopt van die kapotte broek. Om onze knie maakte ze zich niet druk, schoonmaken, drogen in de buitenlucht. Geen pleister erop. Ik heb een reservering. Paars, kleurt nu goed bij mijn blauw oog.

    Joost, we hebben het als heel bijzonder ervaren, dat je bij het horen van ons plan meteen reageerde met : dan rijd ik een eindje mee! Het was heel fijn om je naast ons te zien fietsen. Chapeau!


  • 06 Juni 2021 - 22:21

    Jan En Paula:

    Dat is niet zo mooi, om te vallen en je bril te breken tijdens jullie fietstocht. The show(fietstocht) must go-on. Dat is je wel toevertrouwd. Bovendien weten we dat Ad een goede ziekenbroeder is. Wij kennen dit fietspad door de duinen tussen Hoek van Holland goed, want hij ligt al 5 jaar in onze jaarlijkse fietstochten vanuit Leidschendam. Jan
    Nu Anny, heb je toch n goede engelbewaarder gehad. Wees voorzichtig hè. Dat van de Oosterschelde weet ik nog goed. Het zand deed zeer in je gezicht. Onze eerste grote fietstocht samen, vergeet je nooit meer. Wij wensen jullie nog veel fiets plezier en het weer is goed.Lieve groetjes vanuit de camping in Hooge Mierde.

  • 06 Juni 2021 - 22:32

    Tonny Verstraten:

    Nou dat was wel schrikken toen ik de kop van jullie verslag zag. Gelukkig niks gebroken. wij hopen dat het met de verwondingen toch wel meevalt. De schade van het materiaal is op te lossen. Fijn dat jullie Joost van jullie Ineke nog ontmoet hebben en hij een eind heeft mee gefietst. Toch een mooie tocht gehad vandaag zo te lezen, en mooi weer. Het was hier ook heel druk met allemaal mensen die op de fiets ergens naar toe fietsten. Mij nu niet op de fiets gezien, toch zeker niet met al die wielrenners. Dat durf ik nog niet aan en nu helemaal niet met die draaierigheid. Bedankt weer voor jullie verslag en de mooie foto's en morgen weer een fijne dag en kijk goed uit hoor. Houw je taai. groetjes, Kees en Tonny

  • 06 Juni 2021 - 23:24

    Henny Damen:

    Ooh stom. Ik heb mijn reactie onder het vorige verslag gezet.

  • 07 Juni 2021 - 14:17

    Marianne:

    Gelukkig goed afgelopen! Wat een schrik!
    Een ongeluk zit in een klein stoeprandje.
    Geen nare gevolgen meer van de val? Laten we hopen van niet.
    Het weer is nu fijn hè.
    Een veilige tocht verder. Veel liefs van ons!

  • 07 Juni 2021 - 18:07

    Geert Siebers :

    Hoi Ad & Anny,

    Dat is wel even schrikken zo’n valpartij. Gelukkig dragen we inmiddels allemaal een helm ⛑ zodat de schade aan het hoofd meevalt. Voor de resterende onderdelen zoals knie en broek

  • 07 Juni 2021 - 20:02

    Jeanne:

    Zo blijft het spannend. Het is letterlijk vallen en opstaan. Hopelijk ben je morgen niet stijf. Gelukkig brengt de dag ook vele leuke momenten. Succes verder en uitkijken maar.

  • 07 Juni 2021 - 20:24

    Hans En Henny:

    Hallo , dat is wel even schrikken, gelukkig dat het bij schaafwonden is gebleven. Waar een helm toch goed voor is!!!!. Hopelijk heb je een reserve bril bij je en een ongeluk ziet in een
    klein hoekje. Geniet samen van het mooie Nederland.
    Groetjes .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

anny en ad

We maken 1 x per jaar een grote fietstocht van minimaal drie weken. .

Actief sinds 04 Feb. 2008
Verslag gelezen: 276
Totaal aantal bezoekers 353509

Voorgaande reizen:

03 Mei 2022 - 20 Mei 2022

Rondje Bourgondië op de fiets: Auxerre-Auxerre

03 Juni 2021 - 27 Juni 2021

Rondje Nederland

23 April 2019 - 18 Mei 2019

Naar de bron van de Maas: Langres in Frankrijk

23 April 2018 - 31 Mei 2018

En...... nog eenmaal naar Santiago de Compostela.

24 April 2017 - 20 Mei 2017

Naar Tours- Kastelenroute -Nevers-Ardennen-Hoeven

25 April 2016 - 15 Mei 2016

De groene valleien route

15 Mei 2015 - 10 Juni 2015

Fietsen naar Praag en Dresden

28 Mei 2014 - 18 Juni 2014

Fietsen langs de Frontlijn: 1914-1918.

24 April 2013 - 30 Mei 2013

Op de fiets: Via de la Plata

04 Mei 2012 - 27 Mei 2012

De regenboog achterna

29 April 2011 - 02 Juni 2011

Toch(t) naar Rome per fiets

30 April 2010 - 15 Juni 2010

Langs oude wegen naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: