Het slotaccoord - Reisverslag uit Hoeven, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Het slotaccoord - Reisverslag uit Hoeven, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

Het slotaccoord

Door: Anny met een beetje van Ad

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

01 Juli 2021 | Nederland, Hoeven

Beste familie, vrienden, kennissen en ieder die ons volgt.

Op deze laatste dag doen we het het rustig aan. De zon schijnt volop als we ontwaken in ons “buitenhuis” in Weelde. Het keurig verzorgde ontbijt wordt fantasierijk gepresenteerd op een grote plank. We komen niets tekort.

Bij ons vertrek vertelt ze, dat het begin van het Bels lijntje om de hoek is, waar de oude statie heeft gelegen. We zitten dus snel op onze route en het slotaccoord kan beginnen.
Het Bels lijntje loopt vanaf Turnhout door Alphen naar het buitengebied richting Tilburg. We passeren “onze “ oude kampeerboerderij van Jozef en Leonie van Meer. We kunnen deze nostalgische plek niet zomaar voorbij fietsen en we melden ons aan bij De Kiek. Er is meteen herkenning en ze vinden het fijn, dat we even aanwippen. Er is koffie in de keuken en als we rondkijken is er na 39 jaar hier nog niets veranderd. Onze oud-collega’s kampleiding kunnen zich dan een voorstelling maken van hoe het nu is bij Leonie en Jozef. Er ontwikkelt zich een gesprek over ziektes, stoppen met de boerderij, de kinderen enz. Beiden hebben ze Corona gehad en zijn daar nog steeds niet helemaal van opgeknapt. Financieel heeft het ze ook niet meegezeten, want de kampeerboerderij heeft dik een jaar niets opgebracht vanwege Corona. Jozef neemt Ad nog mee naar de stal en vertelt over zijn bijzondere koeien. Leonie maakt tegenwoordig kaas en als we vertrekken moeten we een groot stuk kaas mee naar Hoeven nemen. Ze zwaaien ons uit en roepen nog tot ziens. Wie weet?
Even verderop treffen we onze hulp Joke aan bij de boerderij van haar dochter. Van Colinda krijgen we een uitgebreide uitleg over haar paarden, gebouwen en wat de plannen nog voor de toekomst zijn.
Joke waarschuwt ons voor de ravage in onze tuin door de droogte, de regens en de stevige wind.
Deze mentale voorbereiding dient om de schok straks enigszins te verzachten.
De kamproute van en naar Alphen kunnen we dromen. Lekker ontspannen fietsen we door de Alphense, Chaamse en Ulvenoutse bossen over een prachtig fietspad. We genieten van de laatste uurtjes op de fiets: langs de Fazanterie, de pauzeplaats van het schoolkamp, kasteel Bouvigne en tenslotte De Boswachter in het Mastbos. Hier drinken we ons laatste kopje koffie met een heerlijk stuk appeltaart als einde van deze reis.

Om half drie passeren we het bordje Hoeven en zijn we al snel in het Johannapark. En … als we de poort openen, ontplooit zich beetje bij beetje de ravage in de tuin. We waren gewaarschuwd en besluiten: dat is een zorg voor maandag, 28 juni de 53ste verjaardag van onze trouwdag. Dat betekent dus a.s. maandag gewoon werken!

Resumerend: we hebben een geweldig mooi, Rondje Nederland gefietst en zijn veel ervaringen rijker geworden. Bijvoorbeeld, dat we beiden een andere ebike met lage instap moeten aanschaffen, goed bij VodF van tevoren vragen wat voor soort slaapgelegenheid ze hebben, de afstanden minder lang maken en goed nadenken over hoe lang we onderweg willen zijn.
We weten nu, dat we nog steeds dagen achter elkaar kunnen fietsen.
Het smaakt naar meer, maar wat het volgend jaar zal worden? We zien wel wat het leven brengt op onze levensweg, want we zijn natuurlijk erg afhankelijk van onze gezondheid.
Ik wil iedereen bedanken, die trouw al mijn/onze berichten heeft gelezen. Wij lazen elke avond jullie reacties.
En als laatste vooral veel dank aan mijn lief, die de gehele tocht tot in de puntjes heeft voorbereid. Dat doe ik hem niet na. Dank je wel Ad en wie weet….volgend jaar?? Waar gaan we dan heen?

• 01 Juli 2021 - 21:58

Jetty Blijdenstein:

• 02 Juli 2021 - 09:57

Tonny Verstraten:

Hoi Anny enAd,
    Ja het zit er weer op. Maar zoals je gisterenavond vertelde het is weer een geweldige evenement geweest. Wat hebben jullie weer een mooie reis gehad. Mooie plaatsen, mooie natuur , vrienden en familie ontmoeten vele fijne slaapplaatsen gehad. Dat nemen ze jullie weer niet meer af. Weer iets moois om op terug te kijken. Ad kan weer een mooie boek gaan maken. Bedankt voor de mooie verslagen en de mooie foto’s die we van jullie mochten ontvangen. Het was geweldig. Bedankt, Kees en Tonny.

• 02 Juli 2021 - 10:34

Tilly:

Was wederom erg leuk om jullie verhalen te lezen op jullie fietstocht rondje Nederland! Ik heb erg van genoten!

• 02 Juli 2021 - 12:24

Koos:

Een mooi stukje Nederland,gezien door jullie
    ogen

• 06 Juli 2021 - 20:38

Paul En Tonny Bakkers.:

Ook wij lazen weer met genoegen jullie verhalen. Fietste soms in gedachten met jullie mee langst de ook ons bekende routes. Groetjes Paul en Tonny Bakkers.