Een uitzwaaifeest vol verrassingen - Reisverslag uit Eersel, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Een uitzwaaifeest vol verrassingen - Reisverslag uit Eersel, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

Een uitzwaaifeest vol verrassingen

Door: Ad en Anny van Straten-Damen

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

29 April 2011 | Nederland, Eersel

Lieve familie vrienden en kennissen

Na een nacht vol hazenslaapjes zaten we vanmorgen om half acht aan het ontbijt. We hadden beiden de gedachte, dat het niet druk zou zijn met uitzwaaien, omdat we voor de vijfde keer een grote tocht ondernamen. Niets was minder waar. Ellen en Floor Groot waren de eersten. Daarna volgde mijn leerling Anouk met haar mama, Lia en John van Baal verrasten ons, evenals Geert en Mieke Siebers. Daarna volgden Nic, Ineke en Yvonne en natuurlijk was er "ons" Joke.
Ook onze oude fietsmaatjes Jan en Paula waren aanwezig.
Voor we vertrokken werd het toch nog even emotioneel. Ellen Groot hing mij haar kettinkje met de sleutel, symbool van Rome zoals de schelp dat is van S. de C. om met de wens van een mooie reis en onder bescherming van....om weer veilig in Hoeven terug te keren. Paula gaf me ook nog een cadeautje met de opdracht, dat ik het op de eerste rustplaats pas open mocht maken. Daarna riep Ad, dat het tijd werd om te vertrekken: het was kwart over negen. Ons avontuur kon beginnen.

We hadden onszelf beloofd pas in Alphen te stoppen, maar bij Bouvigne moest het eerste jackje al uit. We vervolgden de tocht via de ons bekende "kamproute naar Alphen. Bij het Bels tramlijntje hebben we uitgebreid geluncht uit de tassen met koffie uit Hoeven. Het cadeautje van Paula mocht ik nu uitpakken: een boekje vol lieve uitspraken van Happinez. Paula, heel hartelijk bedankt: ik zal er elke avond een spreuk uit gebruiken voor de volgende dag.
Via Bladel bereikten we met behoorlijk wat tegenwind onze slaapplaats in het buitengebied van Eersel. We werden gastvrij ontvangen met koffie. De boerin is een vrouw van 80 jaar, die zeer creatief is. Op onze slaapkamer staan allerlei soorten poppen, die ze zelf heeft bedacht en zeer smaakvol heeft aangekleed met kantjes, ruches en de meest mooie stofjes.

Op dit moment zitten we in het eetcafe "De Veertien". We hebben hier asperges op z'n Brabants gegeten met een kopje koffie na. Mijn notebook doet het hier in het cafe. fantastisch. Op de boerderij lukte het niet: die mensen werken nog met het inbelsysteem. Op dit moment regent het en we moeten wachten tot het droog is, want de regenkleding hebben we op de boerderij achter gelaten. Morgen rond half negen vertrekken we richting Roermond in de korte broek. Het belooft een mooie dag te worden. Ik wens jullie allemaal een fijne koninginnedag; wij vieren fietsend met de rood wit blauwe bloemenslinger van Ellen en Floor Koninginnedag.
Veel liefs, Anny en Ad.

• 29 April 2011 - 18:48

Bep En Bonni:

Geweldig om jullie weer te volgen. Wij hopen van harte, dat ook deze reis onvergetelijk wordt.
    Geniet iedere dag van alles wat op jullie pad komt.
    Wij duimen voor goed weer.
    Veel liefs en tot de volgende mail.

• 29 April 2011 - 19:44

Joke:

Zo het eerste bericht staat weer op de computer,wij zullen jullie weer op de voet volgen,
    Morgen weer vroeg op voor de volgende tocht naar roermond.
    Veel fietsplezier en tot de volgende mail.

• 29 April 2011 - 20:53

Jetty Blijdenstein:

Hallo Anny en Ad,

Nou, de eerste dag zit er op! Hier regende het vanavond ook, maar morgen belooft een prachtige dag te worden. Fijn dat je notebook het goed doet, maar in buitengebieden lukt dat vaak niet. Ik hoop dat jullie vannacht goed slapen en wens jullie voor morgen alvast een veilige en mooie tocht toe! En terwijl ik dan bij de TV hang met mijn oranje tompoes, zal ik aan jullie denken hoe je met rood-wit-blauwe slinger al fietsend naar Roermond Koninginnedag viert! Tot de volgende mail. Welterusten.

Liefs en groetjes,

J E T

• 29 April 2011 - 21:21

Harry En Gerda :

Morgen is het precies een jaar geleden dat we ook onze tocht begonnen naar Santiago ( vanuit Zwolle). Een tocht waar we jullie hebben leren kennen als een fantastisch stel medepelgrims. Heel fijn dat we via deze site jullie verrichtingen kunnen volgen. Jullie doel op deze tocht staat in onze kalender voor 2012.
    Des te meer redenen om de reis al een keer digitaal te beleven.
    We wensen jullie een heel voorspoedig reis, geniet van al hetgeen je tegen gaat komen en hopen dat jullie, net als vorig jaar, leuke ontmoetingen hebben met medereizigers.
    Groet uit Zwolle

• 30 April 2011 - 09:43

Pascal En Mieke:

Een groet vanuit Catalunya. Barca ligt er nog even mooi bij als in september afgelopen jaar. Met een zonnetje op de bolletjes liepen we gisteren over de Passeig de Gracia langs plaza Catalunya naar de Rambla en dachten natuurlijk aan jullie. Omdat we met zijn vieren hier een paar mooie dagen hebben beleefd. En natuurlijk vanwege jullie huidige fietstrip naar die andere oogverblindend mooie Europese stad: Rome. Hoewel het hier in Barca heerlijk relaxen is, kan ik toch enigszins jaloers op jullie zijn: behalve een stadse huurfiets om van A naar B te komen is hier niet het echte fietsgeluk te vinden. Terwijl jullie de beentjes nu laten ronddraaien op jullie Kogaas, tillen wij onze beide beentjes de bus in, op weg naar het strand.
    We schrijven!

• 30 April 2011 - 12:03

Wim En Nell:

Een hele goeie reis en heel veel plezier. Wij zijn al weer gezellig begonnen
    met het lezen van jullie reisverslag. We volgen jullie op de voet.
    Lieve groet Wim en Nell

• 30 April 2011 - 12:03

Wim En Nell:

Een hele goeie reis en heel veel plezier. Wij zijn al weer gezellig begonnen
    met het lezen van jullie reisverslag. We volgen jullie op de voet.
    Lieve groet Wim en Nell

• 30 April 2011 - 14:33

Henny:

Klinkt heel relaxet.
    Leuk om jullie weer te volgen.
    En dan rijden jullie over pakweg een maandje zomaar Rome binnen.
    Om kippevel van te krijgen.
    Geweldig.
    Wij hebben vandaag een beetje koninginnedag gevierd in de stad.
    Een gezellige drukte.Ook heerlijk het zonnetje op de bolletjes.

Anny en Ad ,met jullie rood wit blauwe bloemenslinger,
    wij kijken weer uit naar het volgende verslag.