Nog twee nachtjes en dan....... - Reisverslag uit Hoeven, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Nog twee nachtjes en dan....... - Reisverslag uit Hoeven, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

Nog twee nachtjes en dan.......

Door: Ad en Anny van Straten-Damen

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

27 April 2011 | Nederland, Hoeven

Voor iedereen die ons wil volgen.

De dag van vertrek nadert met rasse schreden. Wat enkele maanden geleden nog een droom was wordt a.s. vrijdag 29 april werkelijkheid. We gaan naar Rome!

Zo'n grote tocht blijft een spannende gebeurtenis, maar deze keer heb ik wel wat meer kriebels in mijn buik dan bij de tochten naar S. de C. Het zal wel het gevoel van "het onbekende" zijn.

We zijn er klaar voor. De fietstassen hangen gevuld aan de fietsen, nadat we ze zeker al vier keer in- en uitgeladen hebben om er maar zeker van te zijn, dat we niets vergeten hebben en om te kijken of we nog iets eruit konden laten. Want al wat je thuis laat is mooi meegenomen. Na het wegen blijkt Ad 22 kg bagage te hebben en ik zal met 20 kg. op de fiets rijden.
Een ijzeren voorraad van koeken, koffie- en bouillonsticks zit onder in de tassen, want uit ervaring weten we, dat je het onderweg wel eens slecht kunt treffen met winkels.
Ad heeft er voor gezorgd, dat er ook fietshoezen en inpaktassen in de fietsbagage zitten voor onze terugvlucht met Ryan Air. Volgens de voorschriften van deze vliegmaatschappij zijn deze attributen noodzakelijk.

Tot nu toe hebben we 1200 km. getraind waarvan de laatste 300 km. met bepakking. Helaas ben ik op de voorlaatste tocht langs Fijnaart, KLundert, Willemstad mijn Santiagojack met alle badges en speldjes erop verloren. Het is een goede les geweest: voortaan eerst weer de omgeving controleren! Wie weet is er een eerlijke vinder en ligt het ergens op een politiebureau. Een advertentie heeft niets opgeleverd. Wel een nieuw jack in een andere kleur met het teken van de Romepelgrim erop en met een schelpapplicatie en een badge van het St.Jacobsgenootschap. We zullen onderweg vaak aan deze heilige denken.

Vandaag zijn we in Berghem bij Nicole en Marco: onze wekelijks opa/oma dag met de nodige activiteiten: bezoek aan de bieb, knutselen, koken en soms samen met Merel op de computer.

Morgen wordt het een rustige dag: alles nog eens nalopen, deze en gene nog bellen en dan hopen we (na een goede nachtrust) vrijdag om 09.00 uur in het Johannapark op de fiets te stappen om daar gezond en wel op Hemelvaartsdag weer terug te keren.

Op de eerste dag fietsen we ongeveer 75 km. tot in het plaatsje Eersel. Daar slapen we bij "vrienden op de fiets". De tweede dag gaat de reis tot Roermond. Henny en Hans (het gele team), met wie we vorig jaar een tijdje door Frankrijk gefietst hebben richting S. de C. hebben ons aangeboden om bij hen te overnachten

Wie ons vrijdag a.s. uit wil zwaaien is natuurlijk van harte welkom: de koffie staat klaar vanaf half negen.

Gr. Anny/Ad.

• 27 April 2011 - 13:24

Marion Van Gils:

lieve mensen, wat zal het genieten worden!
    veel succes en plezier op deze zeker ook bijzondere tocht!

liefs van Anne en Marion

• 27 April 2011 - 14:34

Yvonne:

We zwaaien jullie vrijdagmorgen uit. Tot dan!!!

• 27 April 2011 - 15:41

Lia En John Van Baal:

Goede reis en behouden thuiskomst toegewenst!

• 27 April 2011 - 16:42

Ton En Mieke:

Het gaat jullie vast en zeker lukken!
    Veel succes en behouden thuiskomst.

• 27 April 2011 - 16:43

Piet/Sabina Gijsbers:

Wij wensen jullie een hele fijne reis met veel mooi weer onderweg!

• 27 April 2011 - 17:14

Kees En Jeanne:

Veel succes en een leuke tocht toegewenst.
    Net als alle andere keren zal het ook deze keer wel gaan lukken.
    Goede reis en alvast een behouden thuiskomst!

• 27 April 2011 - 17:23

Leon En Anny Damen:

Een goede reis toegewenst en een behouden thuiskomst.
    Naast flink trappen en misschien soms ook een beetje afzien vooral genieten van deze prachtige tocht.
    Het gaat vast lukken!!

• 27 April 2011 - 18:22

Jeanne En Toon :

Wij wensen jullie een voorspoedige reis en hopen dat jullie gezond en wel in Rome aankomen. Wij hebben veel respect voor jullie ondernemingsgeest en nemen daar beleefd ons petje voor af!!! Veel succes en tot wederhorens.
    Jeanne en Toon Kerstens

• 27 April 2011 - 19:53

Jetty Blijdenstein:

Hallo vrienden,

nou, nog weinige uren scheiden jullie van alweer een grote tocht. Hopelijk brengt het jullie wat je er van verwacht. In elk geval een goede reis en het allerbelangrijkste: geen ongelukken of ziek worden en op Hemelvaartsdag weer veilig thuis! Ik blijf jullie volgen.

Buon viaggio e tanti saluti!!

J E T

• 27 April 2011 - 22:01

Riet En Rinus :

Anny en Ad,
    We zouden jullie best uit willen zwaaien a.s. vrijdag, maar we hebben dan andere verplichtingen.
    Wij zijn eigenlijk een beetje jaloers dat jullie ons voor zijn en al weg kunnen. Wij hopen deze tocht ook snel te kunnen maken. Nogmaals een "Bon Camino" naar Rome toegewenst.
    Groetjes
    Riet en Rinus Machielsen

• 27 April 2011 - 22:01

Riet En Rinus :

Groetjes
    Riet en Rinus Machielsen

• 28 April 2011 - 08:10

Bea De Jong:

Ook deze keer weer zal ik jullie reisverslagen met plezier lezen.
    Ik vind het zo ontzettend stoer wat jullie presteren, ik heb na 10 km al zadelpijn!
    Ad en Anny, heel veel succes met deze tocht.
    De paus zal jullie met open armen ontvangen, denk ik!!
    Heel veel reisgenot.
    Lieve groetjes,
    Bea

• 28 April 2011 - 13:05

Gerard En Riet:

Hallo stoere fietsers,
    De laatste voorbereidingen en dan vertrekken: wij weten hoe dat voelt!!!
    Wij zullen pas vertrekken, als jullie weer terug zijn en dit jaar niet zo'n lange tocht.
    Daarom zullen we jullie verslag met extra interesse volgen.
    Een mooie, goede tocht gewenst met veel nieuwe ervaringen.
    Jullie gaan er zeker van genieten!!!!
    Groetjes, Gerard en Riet.

• 28 April 2011 - 15:10

Kees En Lian:

Anny en Ad,

Veel succes en een voorspoedige fietstocht naar Rome.

Kees en Lian

• 28 April 2011 - 17:46

Anton En Henny Versc:

wij wensen jullie een mooie reis, gezondheid, en geluk in prachtig Rome. En...naast alle grote bezienswaardigheden moet je zeker gaan zien de SAN CLEMENTE vlakbij de San Giovanni in Laterano!!

• 28 April 2011 - 19:07

Ria En Ton:

Anny en Ad,

Gelukkig dat alle wegen naar Rome leiden. Verdwalen of iets dergelijks zal je wel niet overkomen.
    Wij wensen jullie verder een goede reis en veel tijd om te genieten van natuur, ontmoeting en cultuur.

Veel succes. Ria en Ton

• 28 April 2011 - 20:48

Pauline En Matthé:

Anny en Ad,

Ook vanuit Oldenzaal wensen wij jullie alle succes bij deze mooie onderneming met veel rugwind!!
    Forza Anny en Ad. Wij blijven al jullie berichten volgen.
    Hartelijke groeten.

• 30 April 2011 - 20:52

Yvonne:

En zusje geen verslag vandaag? En dan nog wel met koninginnedag. XX