Stormachtige wind, aspergevelden en knooppunten. - Reisverslag uit Roermond, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Stormachtige wind, aspergevelden en knooppunten. - Reisverslag uit Roermond, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

Stormachtige wind, aspergevelden en knooppunten.

Door: Ad en Anny van Straten-Damen

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

30 April 2011 | Nederland, Roermond

Familie, vrienden en kennissen.

Toen we terug op de boerderij kwamen, babbelden we nog wat met het boerenechtpaar over alledaagse zaken. We genoten vooral van de schitterende anekdotes doorspekt met boerenwijsheden.
Deze morgen waren we ruim op tijd wakker en we werden verrast met een uitgebreid ontbijt. Een lunchpakket voor onderweg kregen we ook nog toegestopt. Om 9 uur stapten we op de fiets voor etappe 2 met als einddoel Roermond.

Er waaide al een flinke wind uit de richting oost tot noord-oost: gewoon wind op kop. We hadden besloten om toch maar via knooppunten te fietsen, ook al was dat enkele kilometers meer voor deze dag. Verschillende stukken herkenden we van onze Santiagoreis 2010 zoals de prachtige Leenderheide. Onderweg merkten we, dat het onweer van gisteravond behoorlijk had huis gehouden: afgerukte bladeren en takken en af en toe compleet ontwortelde bomen! We reden onder Weert door en zagen op elk kruispunt een politiepost; teken van de beveiliging komst koningin. Wij bleven er niet op wachten.
Het knooppunt Roermond lag een stuk verder dan gedacht. We reden langs oneindige aspergevelden. De wind en de zon drogen de grond hier volkomen uit met als gevolg heuse zandverstuivingen. Dat betekent mond dicht en zo snel mogelijk doorrijden.
In Horn aangekomen belden we het "gele koppel" Hans en Henny Geurts. Zij zouden op ons wachten bij de brug voor het centrum van Roermond. Om half vijf begroetten wij onze Santiagovrienden. Na de nodige zoenen en foto's begaven we ons eerst naar de St.Christoffel kathedraal voor een stempel in ons Romepaspoort. Aan de rand van het centrum dicht bij de rivier de Roer dronken we de welverdiende "Limburgse" biertjes. Daarna naar de Plesmanstraat waar
Henny en Hans heerlijk hadden gekookt. Er was zoveel te bespreken, dat er geen tijd overbleef om daar nog een bericht te maken Dit verslag
komt nu uit Duren op 1 mei. Gr. Anny

• 01 Mei 2011 - 17:08

Jetty Blijdenstein:

Hallo Anny en Ad,

blij jullie bericht weer te ontvangen. Ik zag gisteravond niks en dacht dat jullie in het noodweer terecht gekomen waren, maar gelukkig niet. En ik kan begrijpen dat het trappen was, want er staat een behoorlijke wind. Leuk dat jullie overal zo goed en gezellig worden ontvangen, dat is toch ook iedere keer een belevenis he? Dan weet je weer wie je vrienden zijn, op wie je altijd kunt bouwen. Vandaag zit er ook weer op, dus de derde dag al. Ik heb zowel vrijdag als zaterdag voor de buis gehangen om al de Royals te zien. Gistermiddag lekker de stad in en met een stel medebewoners tot half 7 zitten terrassen op de Markt. Wat is het toch heerlijk om weer "thuis" te zijn bij mijn eigen mensen! Jullie zitten nu in Duren. Ben benieuwd waar jullie volgende mail weer vandaan komt. Alweer een goede nachtrust gewenst en morgen gezond weer op. Succes met de volgende etappe en tot mails!

Liefs en groetjes,

J E T

• 01 Mei 2011 - 18:51

Marie-Therèse, Fons:

Hallo Ad en Anny,

het blijft ondanks wat wind de komende dagen goed fietsweer. Wij nemen aan dat jullie ook Belgisch Limburg aandoen. Of gaan jullie Duitsland in? Dat wordt flink trappen. Maar dat kunnen jullie wel. Hier in Hoeven is het ook prachtig weer. De Vlaamse weerman is erg optimistisch, zeker vanaf donderdag wanneer het weer 20 graden wordt en meer. Kijk goed uit.Alle goeds.Houdoe

MT en Fons Pijnen

• 01 Mei 2011 - 19:27

Henk Bond:

Jullie liggen bij dezen anderhalve maand voor,want wij vertrekken pas 20 juni vanuit lubeck;ik moet toch eens leren hoe je zo 'n mooi verslag maakt.Jullie hadden de wind,die nu oost is dus tegen richting Roermond;op mijn dagelijkse rondje heb ik hem dan richting Maarssen in de rug en dan gaat het ook 45 kilometer per uur.Ik hoop,dat jullie dit mooie weer blijven houden,dus veel zonnige verslagen in het verschiet.zondag a.s vertrek ik naar Le Lavandou in de buurt van Toulon,maar tegen de tijd,dat jullie er zijn,ben ik al weer weg.als je nu naar het zuiden gaat ,kom je dan nog langs Koos?
    dikke kus en geniet ze onderweg.
    Henk