Alle begin is niet altijd moeilijk - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Alle begin is niet altijd moeilijk - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

Alle begin is niet altijd moeilijk

Door: Ad en Anny van Straten-Damen

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

30 April 2010 | Nederland, Amsterdam

Goede avond allemaal.

Als we deze morgen opstaan na een nacht van veel geweld (regen en storm) bemerken we, dat de storm is gaan liggen, het droog is en de temperatuur aangenaam voelt. De fietsen staan in de hal op ons te wachten, Ad steekt de vlag uit en na het ontbijt dienen de eerste uitzwaaiers zich al aan: Ellen en Floor Groot. Even later komen mijn zussen Ineke en Yvonne, Aletta Rogair met Jolie en Imre, Marianne en Walter en de buren Koert/ Claar en Theo/Agaath.
Ellen en Floor hebben een leuke verrassing voor ons: zij geven aan het uitzwaaien een extra dimensie door een pelgrimsgebed voor te lezen, dat ze zelf gemaakt hebben en door ons een button met "I am 3" op te spelden, omdat we voor de derde keer naar S d C gaan. We beloven, dat we het gebed elke dag zullen lezen voor ons vertrek. Na veel gezoen en ontzettend veel goede wensen van iedereen vertrekken we met een gemengd gevoel van vreugde: blij, dat het nu zo ver is, maar tegelijkertijd ook met wat treurnis om alle lieve mensen die we achter laten voor dik 6 weken. Met de kreet: "We zijn los" rijden we het Johannapark uit zwaaiend naar alle mensen achter ons. Het avontuur begint.
We hebben nog maar net Hoeven verlaten of de eerste miezerige regen daalt op onze Santiagojacks. Toch maar gewoon door fietsen! We jubelen onderweg over de wind die we in de rug hebben. In Etten-Leur maken we een klein ommetje om langs Ad zijn zus te gaan voor een goede dag, maar helaas is ze niet thuis. Marianne en Walter ontdekken we nog druk zwaaiend op hun balkon. En bij het Liesbosch aangekomen moeten we echt de regenjacks aantrekken. De route is ons zeer bekend: de oude kamproute van gr.8 naar Alphen.
Binnen twee uur zitten we daar aan de koffie, nadat diverse krachtige mannen geprobeerd hebben om de rits van mijn regenjack in beweging te krijgen. Helaas, die zit vast tot aan mijn kin en een tangetje moet er aan te pas komen om mij uit mijn jack te bevrijden. Waarschijnlijk wordt dat in Maastricht een nieuw regenjack.
Onze lunch gebruiken we in Bladel op een verlaten terras van een gesloten cafetaria. Vanaf Bladel rijden we langs Hapert naar Eersel en daar hebben we, geloof in toeval of niet, onze eerste bijzondere ontmoeting: Maria Knapen-van der Heijden, beeldend kunstenaar en haar man uit Deurne.
Maria sjouwt geholpen door haar man met een 12 m. lang houten kunstwerk en doeken langs bepaalde punten van de Camino. Ze zet ze daar weg en maakt dan schitterende foto's. Haar kuntwerk is geinspireerd op de Tibetaanse monniken. Heel spontaan krijgen we een fotokaart mee voor onderweg. We vinden het een prima begin van onverwachte ontmoetingen.
Via Bergeijk (door mijn hoofd gaat het liedje "het hermonieke van Bergeijk...)rijden we naar Borkel en Schaft. Het wordt zelfs warm. We "pellen" ons weer maar eens af. Om 4 uur bereiken we onze slaapplaats: een oude boerderij uit 1771 met een grote schouw en prachtige plattebuiskachel in de woonkeuken.
We hebben het gevoel, dat we niet gefietst hebben, zo gemakkelijk ging het.Alleen de teller bewijst het tegendeel: 92 km.
Morgen gaat de tocht naar Maastricht, waar we onderdak krijgen van onze oud-leerling Brigitte Augustijn, die dan zelf bij Susanne van Voorst Vader (ook een oud-leerling) gaat slapen. Susanne heeft ondertussen voor ons vieren een gezellige eetgelegenheid opgezocht. We verheugen ons op deze ontmoeting. Gr. Anny

  • 30 April 2010 - 19:28

    Hans:

    Wat een leutige start!
    Zo kun je toch nooit in een slechte zin komen!
    En regenstralen zijn net natte zonnestralen.
    Ik blijf jullie op deze wijze volgen. Veel goeds toegewenst voor onderweg.

  • 30 April 2010 - 19:57

    Jetty Blijdenstein:

    Hallo vrienden,
    toen ik vanmorgen de stromende regen in Wemeldinge zag moest ik natuurlijk aan jullie denken!! Een maand mooi weer en nu die regen!! Maar zo te lezen is het allemaal goedgekomen, behalve het regenjack dan! Slaap lekker vannacht en morgen gezond weer op. De kop is eraf! Fiets ze morgen! Tot de volgende mail

    Liefs,

    J E T

  • 30 April 2010 - 20:03

    Joost:

    Hey tante, oom,

    Ik wil jullie heel veel plezier wensen voor de lange tocht! Dat jullie maar veel bijzondere ontmoetingen mogen hebben! Geniet van al het moois op de fiets. Zelf ben ik nog aan het bijkomen van de Amstel Gold, wat een fantastische ervaring weer. Ooit... Als ik later groot ben, dan rijd ik ook nog eens naar Compostella. ;-)

    Veel succes!

    Groetjes, Joost

  • 01 Mei 2010 - 08:20

    Pieter Pijpers:

    bedankt voor de leuke fotos, wij hebben ook jullie gedacht, want joke zij nog nu zijn ze vertrokken, en kijk eens wat een slecht weer, maar net gelezen van van jullie verslag, dat het goed gaat. anny en ad houd goede moed, en oudoe!! tot over enkele dagen gr. joke en neefke piet. xxx

  • 01 Mei 2010 - 12:06

    Kees En Riet Herder:

    Het pelgrims pad fietst niet altijd op rozen.
    Vandaag is het hier niet veel beter, regen en hagel.Dat is een van de redenen waaromik niet in deze tijd ga fietsen.
    Ik hoop dat het verder tijdens de rit het weer beter mag worden.Veel goeds toegewenst van Riet
    en Kees.
    i.v.m. vakantie kan ik jullie niet verder meer volgen, maar wel smssen.

  • 01 Mei 2010 - 13:09

    Ivo En Gelske:

    Een gezellig etentje met Susanne en Brigitte zal wel heerlijk zijn na deze regendag. Want vandaag is wel heel nat. Veel plezier bij de Hoevense ladies en weer een hele goede reis!

  • 01 Mei 2010 - 13:28

    Walter En Marianne:

    Veel aan jullie gedacht.
    Gelukkig dat jullie niet kouwelijk zijn en niet bang van een buitje. Heel leuk dat we op deze manier met jullie mee kunnen leven.
    Geniet ervan en hopelijk is ook vandaag een heel goede reisdag.
    Groetjes!!! W en M

  • 01 Mei 2010 - 14:02

    Joke:

    Hoi Ad en Anny
    Wat fijn dat het zo goed begonnen is geniet ze vanavond.
    veel fietsplezier

  • 01 Mei 2010 - 15:33

    Henny Hoppenbrouwers:

    Aangezien ik een mooi-weer fietser ben en maar kleine tochtjes maak heb ik dus heel veel bewondering voor jullie!! Ik blijf jullie met plezier volgen!

  • 01 Mei 2010 - 17:22

    Riet Delrue:

    Wat een mooi begin van jullie tocht. Heel goede en fijne dagen gewenst, we zijn in gedachten bij jullie, krijgen zelf ook weer zin om te gaan.
    Groetjes, Gerard en Riet.

  • 01 Mei 2010 - 18:29

    Henk Bond:

    Ik heb gister ook steeds het weer bijgehouden en toto mijn vreugde liet buienradar s'morgens geen wolkje zien,dus ik dacht,dat is fijn voor jullie en voor mij om mijn 55 km af te rossen,maar na een kilometer begon get te gieten;dus ik a een andere buienradar bestellen;ik ben nu nog verzopen;ik heb net op het nieuws gehoord,dat het na maandag droog en zonnig wordt;kan alles weer drogen.zet hem op

  • 01 Mei 2010 - 18:29

    Henk Bond:

    Ik heb gister ook steeds het weer bijgehouden en toto mijn vreugde liet buienradar s'morgens geen wolkje zien,dus ik dacht,dat is fijn voor jullie en voor mij om mijn 55 km af te rossen,maar na een kilometer begon get te gieten;dus ik a een andere buienradar bestellen;ik ben nu nog verzopen;ik heb net op het nieuws gehoord,dat het na maandag droog en zonnig wordt;kan alles weer drogen.zet hem op

  • 01 Mei 2010 - 18:30

    Henk Bond:

    Ik heb gister ook steeds het weer bijgehouden en toto mijn vreugde liet buienradar s'morgens geen wolkje zien,dus ik dacht,dat is fijn voor jullie en voor mij om mijn 55 km af te rossen,maar na een kilometer begon get te gieten;dus ik a een andere buienradar bestellen;ik ben nu nog verzopen;ik heb net op het nieuws gehoord,dat het na maandag droog en zonnig wordt;kan alles weer drogen.zet hem op

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

anny en ad

We maken 1 x per jaar een grote fietstocht van minimaal drie weken. .

Actief sinds 04 Feb. 2008
Verslag gelezen: 959
Totaal aantal bezoekers 353559

Voorgaande reizen:

03 Mei 2022 - 20 Mei 2022

Rondje Bourgondië op de fiets: Auxerre-Auxerre

03 Juni 2021 - 27 Juni 2021

Rondje Nederland

23 April 2019 - 18 Mei 2019

Naar de bron van de Maas: Langres in Frankrijk

23 April 2018 - 31 Mei 2018

En...... nog eenmaal naar Santiago de Compostela.

24 April 2017 - 20 Mei 2017

Naar Tours- Kastelenroute -Nevers-Ardennen-Hoeven

25 April 2016 - 15 Mei 2016

De groene valleien route

15 Mei 2015 - 10 Juni 2015

Fietsen naar Praag en Dresden

28 Mei 2014 - 18 Juni 2014

Fietsen langs de Frontlijn: 1914-1918.

24 April 2013 - 30 Mei 2013

Op de fiets: Via de la Plata

04 Mei 2012 - 27 Mei 2012

De regenboog achterna

29 April 2011 - 02 Juni 2011

Toch(t) naar Rome per fiets

30 April 2010 - 15 Juni 2010

Langs oude wegen naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: