Door landgoederenland - Reisverslag uit Millingen aan de Rijn, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Door landgoederenland - Reisverslag uit Millingen aan de Rijn, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

Door landgoederenland

Door: Anny

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

19 Juni 2021 | Nederland, Millingen aan de Rijn

Goedenavond allemaal.

Deze dag begint goed met een ontbijt in de buitenlucht. Onze gastvrouw heeft de tafel gedekt naast de Deel. Ze vertelt, dat ze uit Noor-Holland komen, maar al weer een flink aantal jaren in Laren wonen. Een bewuste keuze, omdat ze het in de omgeving van Amsterdam veel te druk vonden om kinderen daar te laten opgroeien.

We worden uitgezwaaid door mevrouw en fietsen richting Laren. Ad vraagt of ik wel zeker weet, dat het de goede richting is naar knooppunt 23.
“Als je het pijltje op je telefoon volgt kun je het zelf zien”. Vijf kilometer verder bereiken we het beginpunt van onze tocht.
Het traject loopt helemaal door de Achterhoek of beter gezegd de Graafschap. Het landschap draagt duidelijk het stempel van de adel, die hier landhuizen en kastelen heeft gebouwd, lanen met beuken en eiken heeft laten aanleggen.
Het mooie van dit traject is de voortdurende afwisseling van mooie eiken- en beukenlanen, bosjes, weilanden en akkertjes, landhuizen, boerderijen en kastelen.
Onderweg komen we tegen: huis Verwolde, het Staringkoepeltje van de dichter/ schrijver A.C.W. Staring, het huis Velhorst en het kasteel Vorden, waar we een rondje fietsen over het landgoed.
We krijgen weer te maken met heel wat kilometers schelpenpad of zandpad door de bossen van landgoed naar landgoed.
We rijden door het oude dorp Zelhem, dat al bestaat vanaf 801, na Gaanderen gaan we met een brug over de oude IJssel. We passeren een varkensbedrijf waar de dieren het hele jaar buiten leven. Helaas is het nu niet te bezoeken.
Onze groene knooppunten veranderen in in rode. Deze rode geven aan, dat we in Duitsland fietsen, richting het plaatsje Elden. Dit stadje is eerst Duits geweest, toen weer Nederlands en nu weer Duits.
Tot nu toe gaat alles perfect met de knooppunten, maar als we richting Millingerwaard fietsen tot knooppunt 33 is het volgende nummer verdwenen. Het gemopper kan beginnen. Ook mijn telefoontje biedt geen oplossing. Na veel vragen naar de oversteek van de Rijn naar Millingen bereiken we uiteindelijk de fietsveer. Na de oversteek drinken we eerst een frisje bij restaurant De Gelderse Poort om daarna Paardenbloem nr. 4 in Millingen te gaan zoeken. Ook nu weer wat vragen, want mijn telefoontje geeft geen smalle doorgangetjes aan.
Na 90 km. worden we hartelijk ontvangen door de gastvrouw en gastheer. Eerst een koele drank en daarna naar de kamer. Ze wassen zelfs voor ons alle gedragen kleding, zodat we morgen weer fris en fruitig onze tocht kunnen vervolgen. Een goede plaats om hier te overnachten. Terwijl ik hier op het terras zit te schrijven, kijkt Ad op de kamer naar Duitsland Portugal.
Morgen passeren we de grens Gelderland / Limburg met als overnachting VodF in Venray.
Tot morgen.
Lieve groeten van mij en Ad.

• 19 Juni 2021 - 20:22

Jeanne:

Hoi Ad en Annie

Leuk om te lezen waar jullie geweest zijn. Dit wordt ook ons traject voor de zomer, maar dan eind juli en wandelend. Wij zijn al gewaarschuwd voor het pontje bij Milligen. Lastig te vinden en het vaart onregelmatig. Ben benieuwd naar morgen, want dat lopen wij natuurlijk ook.

Groetjes Jeanne Dielemans

• 19 Juni 2021 - 23:26

Tonny Verstraten:

Goeden avond, nog even een berichtje voor we dadelijk weer gaan slapen. Hier weerlicht en regent het op het moment. Weer een mooie dag hebben jullie gehad vandaag en de temperatuur wel een stuk lager dan gisteren. Tenminste hier wel vandaag. Vele bekende plaatsen zo te lezen en weer mooie foto’s .Dat is ook altijd leuk omdoe bijzet verslag te zien. Zo krijg je een mooi geheel van jullie dag.Jullie morgen weer een mooie dag, wij hebben morgen een feestje van een neef van Kees. Die waren vorig jaar 50 jaar getrouwd, maar toen kon het vanwege de Corona. Nu breekt bij ons het onweer los en een hoosbui. Wij hopen dat jullie dit weer niet hebben. Nou de groeten en welterusten. Kees en Tonny.

• 19 Juni 2021 - 23:30

Jetty Blijdenstein:

Lieve vrienden,
    het is al laat, ik heb net naar 2 krimi's zitten kijken en nu barst er buiten een flink onweer los met bliksem en regen, maar ik mail nog snel even terug. Jullie liggen waarschijnlijk al op één oor en ik ga dat ook zo doen. Maar jullie hebben toch weer veel kilometers gemaakt en zijn weer in veel verschillende plaatsen geweest. Hopelijk was het vandaag beter om te fietsen, gisteren was het echt verstikkend. En wat fijn dat die mensen ook nog jullie fietskleding wassen, je treft het echt goed met alle slaapplaatsen. En dan gaat het morgen richting Venray, ik was er nog met Pasen toen ik met Theo en zijn gezin in Limburg was. Ik hoop dat de weergoden jullie weer gunstig gezind zijn en dat jullie weer fris en monter op de pedalen gaan. Succes, rijd voorzichtig en ik lees het morgen wel weer. Welterusten!
    Liefs en groetjes,
    J E T