Onze eerste (Wadden-)cruise. - Reisverslag uit Midsland, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Onze eerste (Wadden-)cruise. - Reisverslag uit Midsland, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

Onze eerste (Wadden-)cruise.

Door: Anny

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

11 Juni 2021 | Nederland, Midsland

Goede avond allemaal.
Ik begin vandaag met het goede nieuws: gisteren laat hoorden we dat onze kleindochter geslaagd is voor de middelbare school.
Proficiat Floor en nu op naar de volgende opleiding.

Zoals jullie in het vorige verslag hebben kunnen lezen, moesten we de hele dag zien door te komen tot ‘s avonds half acht. Dan konden we pas inschepen voor de oversteek naar Vlieland vanwege eb/vloed.
Om kwart over negen zetten we voet aan wal om meteen 8 km. te fietsen naar ons hotel Het Posthuys. De weg was stil en verlaten, af en toe vingen we een glimp op van de Waddenzee/Noordzee. Het begon al een beetje donker te worden en dat maakt het rijden door een bos wat geheimzinnig. Bij de receptie van het Posthuys lag onze kamersleutel klaar. Niemand meer te zien. We voelden ons een beetje als insluipers. Een ruime kamer met uitzicht op de duinen en de zee in de verte. Door het open raam hoorden we nog wat vogelgezang en het geluid van een zachte wind. Door de vele indrukken van vandaag, de warmte, ontmoetingen en het gesjouw met fietsen en bagage sloten we al snel onze ogen.

Vandaag is het een dag van onthaasten geweest. Na een mooi ontbijt in het hotel fietsen we langs de oostkant door een niet te beschrijven duinlandschap over een schelpenpad naar de haven. De stilte daar, de ruimte, de vogelkolonie en de prachtige flora is adembenemend. Zo mooi, zo sereen, wij enkel met z’n tweeën daar in dat gebied. We werden zelf muisstil. Een heel speciale ervaring.
We fietsen door Het Dorp en om kwart over twaalf kunnen we aan boord van de veerboot naar Harlingen. Bij de rederij hebben ze keurig de omboeking gedaan Vlieland Terschelling naar Vlieland Harlingen. Twee uur varen, anderhalf uur wachten in Harlingen en dan om drie uur kunnen we aan boord voor de laatste “cruise “ van twee uur over de Waddenzee. Overal is het even druk:auto’s, voetgangers, fietsers, taxi,s autobussen. Het is goed, dat we dit weer eens ervaren, want thuis al rustend in de tuin weet je niet meer hoe druk het in Nederland kan zijn.

Om vijf uur brengt mijn telefoontje ons naar Midsland 8 km. vanaf de haven. Als een speer gaan we en om zes uur zijn we op ons adres bij mevr. Marijke, die haar vriendin te hulp was geschoten vanwege een dubbelboeking.
De beloning voor vandaag: een heerlijke pannenkoek in het “pannenkoekhuis van Hans en Grietje”.
Morgen verkennen we Terschelling en zullen jullie het die avond zonder verslag moeten doen. Voor iedereen fijn weekend en tot overmorgen. Dan hopen we in Harlingen te zijn. Lieve groeten uit een wat kouder Midsland. Anny/Ad.

• 11 Juni 2021 - 21:36

Lous En Jan:

Hallo Ad en Anny,

Met plezier lezen we elke dag jullie verslag. Floor natuurlijk proficiat met het behalen van je diploma en succes met de vervolgopleiding. (felicitatie zal opa en oma wel doorgeven). Van het Pieterpad had ik wel gehoord, maar dat de reis via Zeeland en langs de Hollandse kust zou lopen had ik niet gedacht. Ik heb een paar plaatsen op Texel opgeschreven en die in Maps opgezocht. Zo kon ik Texel een beetje leren kennen. We zijn nog nooit op een van de eilanden geweest. Gelukkig heeft Anny het er goed vanaf gebracht met haar val, maar het was wel schrikken om het te lezen. Dat rijden door het bos zal wel meevallen. Je moet maar denken misschien op weg naar een spooktocht. Hopelijk blijft het weer nog een tijdje goed en we wensen jullie verder een geweldige reis. Kom behouden thuis.

• 11 Juni 2021 - 21:36

Clara De Jager:

Fijn om te horen dat het allemaal goed gaat. Het lijkt me heerlijk daar op de Waddeneilanden met dit schitterende weer. Maak er morgen een gezellige dag van, dan volgen we jullie zondag verder op weg naar Harlingen. Fijn weekend

• 11 Juni 2021 - 22:06

Anny En Ad Van Straten-damen:

Ja, Jan. Het leek inderdaad op weg naar ons spookbos in Alphen. Ook wij waren hier nog nooit geweest. Bij terugkomst vertellen we jullie graag over deze fietstocht. Horen vertellen is toch een andere beleving dan het lezen van een stuk. Gr. En mochten jullie op vakantie gaan, veel plezier en weer veilig thuis komen.

• 11 Juni 2021 - 22:07

Jetty Blijdenstein:

Lieve vrienden,

wat hebben jullie een mooie dag gehad. En ben maar heel blij met dit weer, want anders is er op de eilanden niet zoveel aan. En ja, de eilanden zijn heel geliefd, hordes mensen zitten op de boot, fiets, auto enz. Het is een uniek gebied wat je eigenlijk nergens zo vind. Ik was in 2003 op Ameland, waar ik met Ruud, Aad en Adrie 50 km heb gefietst op een tandem!! Ik kan nog niet geloven dat ik dat kon. En natuurlijk gefeliciteerd met het behalen van het diploma van de middelbare school door jullie kleindochter Floor. Dat gaat ook allemaal gewoon door. En Harlingen is ook heel mooi, erg pittoresk, ga maar lekker verder genieten. Hier ook alles goed, ben na 4 dagen opruimen en poetsen eindelijk door mijn huis heen. Alles staat weer op zijn plaats en nou zijn ze alle deuren van de buitenbergingen weer aan het schilderen. Voor straks welterusten en morgen gezond weer op. En alweer to het volgende verslag op zondag!

Liefs en groetjes,
    J E T

• 12 Juni 2021 - 12:28

Henny Damen:

Wat een prachtige tocht zijn jullie aan het maken. Zo op de wadden lijkt me ook wel heel mooi.Je leest erover en ziet er beelden van maar jullie beleven het allemaal echt. Spookbossen,duinen, ingescheept en overal een warm welkom. Bijzonder.
    Fijn dat Floor is geslaagd. Kan ook weer door.
    Voor jullie een fijne voortzetting van jullie tocht. Zomerse temperaturen. Jullie boffen.
    En dat alles zomaar in ons Nederland.
    Groetjes van Nic en mij.