Op naar Texel. - Reisverslag uit Den Burg, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Op naar Texel. - Reisverslag uit Den Burg, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

Op naar Texel.

Door: Anny

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

08 Juni 2021 | Nederland, Den Burg

Goedemiddag allemaal.

Na een heerlijke nachtrust in een fantastisch bed hebben we volop energie om aan de tocht naar Texel te beginnen.

De dag begint goed: we hebben ons startpunt snel gevonden en nu met de wind in de rug trappen we heel relaxed richting Den Helder. Soms loopt het fietspad pal langs de Noordzee: we genieten en snuiven de frisse zeelucht en zeewind op.

We fietsen door de Hondsbosse zeewering met achter de duinen de geestgronden, waar de bollen groeien. Petten passeren we waar het nucleaire centrum is gevestigd. Het hele bovenste deel van de kop van Noord-Holland rijden we op de dijk langs de zee.
We zien de veerboot de haven van Enkhuizen in varen, zodat we meteen mee kunnen naar de overkant.
Om half één zetten we voet aan wal en vinden we een plekje om te lunchen. Het maakt ons een tikkeltje euphorisch en met de wind in de rug, een heerlijk zonnetje en een prachtig fietspad bereiken we onze slaapadres in Den Burg. Het was even zoeken, omdat mijn telefoontje het tempo van ons fietsen niet kon bijhouden.
Toch gevonden en ontvangen door een alleraardigste gastvrouw. We worden meteen in de tuin (een plaatje!) uitgenodigd voor een kopje thee en vertellen van onze tocht en wat de plannen zijn voor de komende dagen. Het is een gezellig theeuurtje.
Morgen maken we ons rondje op Texel, daar kijken we naar uit.

Ik sla een dagje over met schrijven. Het volgende verslag komt van Vlieland. Ook dat is helemaal nieuw voor ons.
Fijne avond allemaal en tot overmorgen. Gr. Anny/Ad.

P.S. met mijn knie gaat het goed. Ik heb nergens hinder van, alleen ontdekte ik vanmorgen, dat ik ook een blauwe onderarm aan de val heb overgehouden. En mijn oog ziet er niet uit.

• 08 Juni 2021 - 18:46

Henny Damen:

Super Anny en Ad..
    Gelukkig dat het met de knie goed gaat.
    Dat blauw oog . (Ziet er wel goed blauw uit zeg.)En die onderarm gaat wel over.
    Heerlijk dagje hebben jullie gehad zo langs de zeekant.
    Vals plat in de duinen is lastiger. De zandduinen in Schoorl zijn geweldig maar niet om er met je fiets door te moeten.
    En wat leuk de Bleijdensteinweg. Dat is apart he als je dat ineens ziet staan.
    Jullie hebben voor vandaag ook weer een mooie overnachting.Ziet er allemaal heel ontspannen uit.
    Geniet van Texel en we wachten op bericht uit Vlieland.
    Groetjes Henny en Nic natuurlijk.

• 08 Juni 2021 - 20:10

Marianne:

Geniet maar volop van zon en zee,en wij genieten op afstand van jullie mee.
    Wat een dichttalent heb ik toch!!!
    Lieve groetjes!

• 08 Juni 2021 - 20:13

Tonny Verstraten:

Hallo Ad en Anny.
    Wat fijn dat jullie een fijne dag hebben gehad. Gelukkig dat het met je knie beter gaat en houw moed , dat blauw gaat weer verdwijnen over enkele weken. Dat is een aandenken van je val. Leuk dat jullie zo goed ontvangen zijn op Texel. Wij zijn benieuwd wat jullie van Texel vinden. Wij vonden het een mooi eiland. Maar we horen het wel. Geniet lekker van jullie bezoek morgen en een fijne fietsdag. Heel veel lieve groetjes van Kees en mij.

• 08 Juni 2021 - 21:33

Nell Blok-Damen:

Hoi Anny en Ad. Wat hebben jullie toch alweer veel kilometers gemaakt., alleen het vallen van jou Anny dat was wel schrikken. En dan weer gewoon doorgaan, stoer hoor. Wij hopen dat jullie nog mooie en veilige dagen mogen hebben. Lieve groeten van ons

• 08 Juni 2021 - 22:37

Jetty Blijdenstein:

Lieve vrienden,

dat was een gezellig thee-uurtje daar in de tuin. Fijn dat jullie op Texel zijn en ik ben heel blij dat je je nog goed voelt Anny. Maar blijf voorzichtig, je hebt alweer gemerkt dat een ongeluk in een klein hoekje ligt. De weergoden zijn jullie goed gezind, het blijft nog lang mooi weer en dat is toch echt wel fijner dan in het regenpak. Ik wens jullie morgen weer veel plezier samen, geniet van alles om je heen en dan lees ik je wel weer op donderdag.

Liefs en groetjes,
    J E T

• 09 Juni 2021 - 22:32

Henk Bond:

Texel is wel erg leuk.Met alles wat je kan bezoeken is dat wel iets voor 2 dagen.Om de wind in de rug te hebben moet het wel zuidenwind zijn.Wel lekker om een lang stuk met de wind mee te fietsen.Mocht je ook nog in de Achterhoek komen,moet je beslist logeren in Hummelo bij de Gouden Karper.Ik denk,dat ik met mijn broer daar 21 en 22 juni ga fietsen.