Proloog: rondje Nederland - Reisverslag uit Hoeven, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Proloog: rondje Nederland - Reisverslag uit Hoeven, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

Proloog: rondje Nederland

Door: Anny

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

24 Mei 2021 | Nederland, Hoeven

Beste familie, vrienden, kennissen
Daar zijn we weer, na twee jaar.
Vorig jaar konden we geen grote tocht maken vanwege een nieuwe knie van Ad en de Corona pandemie. Daarom hebben we in 2020 heel wat tochtjes hier in Brabant gemaakt met de nieuwe knie van Ad. Dat ging prima!
En nu zijn we zover, dat we een nieuwe tocht proberen te maken. We weten niet hoe het ons zal bevallen. Kunnen we nog wel sjouwen met twee grote tassen, hoe staat het met ons uithoudings- en incasseringsvermogen, vinden we het nog steeds leuk om elke dag te fietsen? We gaan het allemaal ervaren en ik hou jullie op de hoogte van ons wel en wee.

Eigenlijk gaan we op herhaling, want in 2002 hebben we dit rondje met Jan en Paula Hagemans gefietst. Het verschil maken we door niet de de Afsluitdijk te fietsen (wat nu niet kan vanwege werkzaamheden) maar door drie eilanden aan te doen.

Ad heeft de tocht tot in de puntjes voorbereid: met knooppunten, afstanden per dag en de daarbij behorende overnachtingsmogelijkheden. Mijn taak is om hier bijzonderheden, die in de boekjes staan aan toe te voegen.

Donderdag 3 juni vertrekken we richting Goes met als eerste slaapplaats 's Gravenpolder. Goed of slecht weer: we gaan ervoor. Duim allemaal voor goed weer en jullie horen nog van ons. Lieve groeten uit een nat Hoeven met een tuin, die zijn best doet in de regen.
Anny.

• 24 Mei 2021 - 12:36

Geert Siebers:

Hoi Ad & Anny,

Je zou zeggen, er is inmiddels toch voldoende water naar beneden gekomen om het opgelopen tekort van de laatste jaren te compenseren. Alle kans dus dat het op het rondje Nederland redelijk droog blijft.
    In ieder geval veel fietsplezier.

Groeten,
    Geert & Mieke

• 24 Mei 2021 - 12:45

Henny Damen:

Wij gaan weer meegenieten en wensen jullie veel fietsplezier.

sGravenpolder is een leuk dorp.
    Ouders van Annemarie wonen daar.
    groetjes Nic/Henny

• 24 Mei 2021 - 13:37

Bep En Bonni:

Wij wensen jullie een gezellige tocht toe.
    Hopelijk wordt het weer beter, want dan is het aangenamer.
    Nederland is prachtig dus genieten geblazen.
    Niets forceren en niet te gek doen.
    Ben blij dat jullie dit nog doen!!!!!!!!

• 24 Mei 2021 - 17:16

Tonny Verstraten:

Hallo Anny en Ad. Wij wensen jullie weer veel fietsplezier en hopen op goei weer. Kunnen wij weer genieten van jullie mooie verslagen over Nederland. Weer eens iets anders dan het buitenland. Maar ons landje is ook heel mooi. Geniet van jullie mooie fietsdagen. Heel veel groetjes. Kees en Tonny

• 24 Mei 2021 - 18:07

Jetty Blijdenstein:

Lieve vrienden,

na 2 jaar pauze gaan jullie er weer op uit! Ik hoef niet te zeggen dat jullie inmiddels ook weer 2 jaar ouder zijn, dus sluit ik me aan bij Bonnie en Bep: doe voorzichtig, je hoeft niemand meer iets te bewijzen. Dus kalm aan. Natuurlijk wens ik jullie veel fietsplezier en vooral goed weer. Ik ben vandaag thuisgekomen uit Bosrijk in de Efteling alwaar ik met Theo en zijn gezin al voor de 5e keer de Pinksterdagen heb doorgebracht. We hebben het heel gezellig gehad, ondanks het herfstweer. Gisteren was het een prachtige dag, toen zijn we de hele dag op pad geweest. Ik was 's avonds "aflèèges klaor", maar we hebben genoten. Succes, geniet van jullie samenzijn en natuurlijk ga ik jullie weer volgen!
    Liefs en groetjes,
    J E T

• 24 Mei 2021 - 19:16

Lia En John Van Baal :

Anny en Ad, veel fietsplezier toegewenst in een aangename omgevingstemperatuur dankzij een heerlijk zonnetje. We hebben er alle vertrouwen in dat jullie conditie op peil is! We zullen met belangstelling jullie volgen.

• 24 Mei 2021 - 19:25

Hans En Henny:

Hallo lieve fietsvrienden, jullie kennende , dit rondje Nederland kan misschien de nodige verrassingen opleveren, maar !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! we weten , geen enkele ( berg ) is te hoog voor jullie . We wensen jullie beide heel veel fietsplezier en goed weer.
    Tot ziens op bijna het einde van jullie tocht. Uiteraard blijven wij jullie volgen .

Lieve groetjes van Hans en Henny.

• 24 Mei 2021 - 19:45

Tilly :

Hallo,
    Heel veel fietsplezier in het mooie Nederland! Lekker van genieten!
    Groetjes Tilly

• 24 Mei 2021 - 20:10

Ton Wouters:

Ben benieuwd wat er allemaal aan nieuwigheidjes van onderweg gaat worden verteld door jullie.
    Goede reis.

• 24 Mei 2021 - 22:13

Marianne Van Den Brink:

Hoi Anny en Ad,
    We kijken nu al uit naar jullie fietsverhalen.
    We wensen jullie een fijne fietstocht en mooi weer.
    Groetjes van Marianne en Peter

• 25 Mei 2021 - 07:20

Clara De Jager:

Lieve buurtjes,
    Wat heerlijk weer samen op pad! Ik heb het fietsschema bestudeerd en moet zeggen: minutieus in kaart gebracht. Dat is Ad wel toevertrouwd. Jullie zijn goed voorbereid, dus ik heb er alle vertrouwen in dat jullie ook deze tocht weer tot een goed einde brengen. Gelukkig is Nederland niet geaccidenteerd, al zou gedurende deze tocht wind en regen jullie parten kunnen spelen. Maar we hopen op stralend fietsweer, dat wordt onderhand wel eens tijd. Nou lieve Ad en Anny, ik wens jullie veel plezier. Ik hoop op 3 juni thuis te zijn om jullie uit te zwaaien, al ga ik daar vooralsnog niet van uit.
    Veel liefs vanuit de Weihoek in Roosendaal, Clara

• 28 Mei 2021 - 14:53

Jan En Paula Hagemans :

Hallo Anny en Ad. Heerlijk: jullie gaan op herhaling. Wij kennen het gevoel, om door ons mooie Nederland te kunnen fietsen en dat goed weer. De komende dagen zien er prima uit. Wij zullen met veel plezier jullie dagverslag lezen en weten zeker dat we oude herinneringen zullen kunnen ophalen. Heel veel plezier samen, probeer de wind in de rug te houden en kom daarna jullie reis nog eens toelichten. Goede reis!!!

• 29 Mei 2021 - 21:36

Paul En Tonny Bakkers.:

Veel fiets plezier met deze nieuwe uitdaging.Het gaat jullie natuurlijk lukken. Wij kijken weer uit naar de reisverslagen Succes. Hartelijke groet.