Een harde wind en Een geestdodende route. - Reisverslag uit Hoeven, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Een harde wind en Een geestdodende route. - Reisverslag uit Hoeven, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

Een harde wind en Een geestdodende route.

Door: Anny

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

24 April 2019 | Nederland, Hoeven

Goede avond allemaal.

Zoals gewoonlijk als we op fietstocht zijn, waarschuwt onze bioklok rond 7 uur, dat het tijd is om op te staan. De iPhone wekker doet dan rond die tijd zijn best , maar Eigenlijk kunnen we die missen.
We hebben prima geslapen in een slaapkamer met meubilair, dat lijkt op dat van ons 50 jaar geleden. In het zitkamertje ernaast konden we in de magnetron onze zalmlasagna opwarmen. Een Kopje koffie en een appeltje na en klaar was Kees.
Mevrouw Jeanne heeft deze morgen voor een prima ontbijt gezorgd. Ze is in voor een praatje en ze vertelt over haar naailessen, die ze nog steeds geeft.
Om half negen nemen we afscheid en fietsen richting Bergeyk. Helaas komen we na drie kilometer tot de ontdekking, dat we juiste de verkeerde kant hebben gekozen. Helemaal terug en na een lichte vertraging rijden we om negen uur Bergeyk binnen.

De knooppunten op de iPhone werken prima. De stem zegt telkens welk knooppunt we naderen en wat het volgende knooppunt wordt. We rijden door een rustig natuurlijk gebied en het is de eerste 10/20 km. genieten. Daarna is de pret over. We rijden langs het kanaal van Herentals met de wind pal op kop. We denken, dat het voor even is, maar helaas blijft dit zo de ganse
dag tot in Maastricht. Gelukkig hebben we onze trouwe koga ebike, die nu constant zijn best moet doen op versnelling “tour”. Soms zijn er windstoten bij die de 8 Beaufort aantikken. Nog voor Maastricht moeten we onze tweede batterij aanspreken. We hebben 80 km. met de eerst batterij gedaan.
Om half drie melden we ons bij B&B De Hofnar aan het Karelsplein, grenzend aan het Vrijthof. We krijgen kamer 11, wat inhoud, dat we twee trappen met bagage moeten nemen. Een vriendelijke receptioniste helpt Ad vanwege zijn slechte knieën met de tassen naar boven. Na de bekende rituelen en na een tukje om bij te komen van de sterke windkracht begeven we ons naar het Vrijthof voor een hapje en een drankje.
Veel lol heb ik niet aan deze dag beleefd, geestdodend 60 km. langs een kanaal, waar geen eind aan kwam.
Voor morgen gaat de echte tocht beginnen. Van Maastricht naar Eysden en daarna België in op zoek naar de bron van de Maas. Jullie horen morgen hopelijk een positiever geluid. Voor allemaal nog een prettige avond. Gr. Van mij en Ad. Die ligt al weer op bed.

• 24 April 2019 - 16:40

Jetty Blijdenstein:

Hallo lieve vrienden,

nou, vertel mij wat over die rotwind!! En ik heb er dan maar amper 4 km in gereden en jullie 60 en dan nog zo'n eentonige route. Ik heb sommige stukjes gelopen, was gewoon bang dat ik van de fiets geblazen werd. Ik stikte van de hoofdpijn. Gelukkig zijn jullie weer heelhuids aangeland in Maastricht, maar ook geen pretje voor Ad met zijn slechte knieën om 2 trappen op te moeten klimmen! Voortaan iets reserveren wat op de begane grond is. Geen wonder dat hij weer even op bed ligt, ik geloof dat ik er na zo'n rit niet meer af kwam (hahaha). Hoe dan ook; ik hoop dat het morgen gezelliger verloopt. Het weer gaat helaas slechter worden met buien. Dus houd jullie regenkleding bij de hand. Ik wens jullie weer een voorspoedige tocht, pas goed op jezelf en ken je grenzen. Voor straks welterusten en morgen gezond weer op.Tot de volgende mail.

Liefs en groetjes,
    J E T

• 24 April 2019 - 16:58

Ton Wouters:

De proloog en de twee eerste dagen
    ondertussen tot me genomen.
    Het is weer zoals zo altijd: alles geregeld en
    veel enthousiasme en geloof dat het
    zal gaan lukken.
    Ik blijf jullie volgen en geniet van het
    levendige verhaal en de foto’s.

• 24 April 2019 - 19:31

Paul En Tonny Bakkers:

Wij waren verrast met de mail van jullie nieuwe fietstocht. Geweldig dat jullie dit weer kunnen ondernemen! Heel wat jaartjes geleden deden wij ook deze tocht, maar begonnen toen vanaf de oorsprong! Veel fietsplezier en wij volgen jullie. Groetjes.

• 24 April 2019 - 20:21

Nell En Wim.:

Geweldig luitjes jullie zijn op pad!!. Hopenlijk morgen wat minder wind en wat meer interessante wegen.
    Anny wat een prachtige foto van jullie 4tjes. Zo leuk met broer en zussen. Geniet morgen weer van jullie tocht.
    Lieve groet Wim en Nell.

• 25 April 2019 - 13:25

Geert Siebers:

Hoi Ad & Annie, Wat ‘n uitkomst zo’n E-bike vooral met forse wind op kop en dan ook nog weinig bezienswaardige. Na Maastricht gaat dat zeker veranderen; alleen verandert dan ook het vlakke zodat je in plaats van de wind van voren de heuvels moet zien te overwinnen. Gelukkig zit er ook ‘n “sport” versie op jullie bikes; veel succes morgen. Geert & Mieke

• 25 April 2019 - 13:30

Geert Siebers: