Meeuwen op het land, storm aan de kant. - Reisverslag uit Sluis, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Meeuwen op het land, storm aan de kant. - Reisverslag uit Sluis, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

Meeuwen op het land, storm aan de kant.

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

26 April 2016 | Nederland, Sluis

Goede avond allemaal.

De dag begint voor ons om zeven uur. Om half acht genieten we van een uitgebreid ontbijt vérzorgd door de heer des huizen, Wim. Hij legt ons de route naar knooppunt 44 uit en na het afscheid vinden we wonderwel de weg, geholpen natuurlijk door de sightseeing van gisteren.

Het weer valt niet echt mee, zoals de titel aangeeft doet april wat hij wil en aprilletje zoet, geeft soms nog wel eens een witte hoed. Om de haverklap worden we getrakteerd op een buitje regen/hagel. Op de kou hebben we ons gekleed : drie lagen aan, regenjack, overschoenen en helmbedekking. We koersen zonder veel bijzonders op te merken via knooppunten door het binnenland van Zuid-Beveland van Goes naar Vlissingen.mom half twaalf rijden we her station bij de veerpont op en hebben ruimschoots de tijd voor een cappuccino, want om goed twaalf uur kunnen we de pont op voor de oversteek naar Breskens.

Na overleg kiezen we voor de mooie route langs de zee door de duinen, nog weinig vermoedend van het komende gevecht tegen de elementen. We worden haast van het pad geblazen en gaan te voet door bedden opgewaaid duinzand. In ijzige kou op safarie door de woestijn. Dit trekken we niet en kiezen, zodra de mogelijkheid zich aandient voor het pad beneden langs de duinen.
Zo volgen we de kustlijn langs Groede, Nieuwvlietbad tot Cadzandbad. Voor ons bekende weg vanwege onze eerdere tocht 2013 "fietsen langs de frontlijn van. Eerste Wereloorlog". Na Cadzandbad komen we gunstiger te rijden voor de wind.
Rond half drie rijden we Sluis binnen. Nog even zoeken naar het hotel met de typerende naam: De Dikke van Dalen. Genoemd naar de schrijver van het toonaangevende gelijknamige woornboek.
Wat een verademing na zo'n barre tocht. Een warm bad doet wonderen en na een half uur zijn we weer helemaal klaar voor een stadswandeling.
Het is er helemaal niet druk. Normaal ziet het hier zwart van vooral Belgische dagjesmensen en ander kooplustig publiek. Tot slot trakteren we ons op een verrukkelijk vispannetje met koffie na. Op naar ons hotel om het verslag en de foto's in orde te maken. Met de t.v. op de kamer genieten we van de rust om morgen fit te zijn voor de volgende dag: ongeveer 90 km. naar Lo-Reninge in België . Gr. Ad en Anny.

  • 26 April 2016 - 22:09

    Joke Van De Riet:

    Hallo Anny en Ad

    Gelukkig is deze zware dag achter de rug! Ik sta ervan te kijken dat jullie geen kou hebben, want wat een slecht en koud weer is het geweest vandaag!
    Bij deze teksten moet ik toch ook even terug denken aan de tijd dat ik op mijn fietsje door het Zeeuws-Vlaamse land reed naar de Middelbare school!
    Er loopt vanaf Sluis een mooi pad langs een kanaal via het mooie (schone) plaatsje Damme naar Brugge toe, misschien fietsen jullie daar ook langs?
    Awel ge wit da Damme alles te moaken heeft met Tijl Uilenspiegel?
    Alvast veel fietsplezier voor morgen, het wordt vanaf nu in elk geval iets beter weer!
    Hartelijke groetjes van Eli en Joke

  • 26 April 2016 - 22:10

    Jetty Blijdenstein:

    Lieve vrienden,

    wat heb ik vandaag veel aan jullie moeten denken! Dit is toch echt niet normaal meer, 9 graden, hagel, regen, het was de hele winter niet zo koud. En ik begrijp dat er zo geen lol aan is. Ook ik kreeg vandaag een fikse hagelbui bij het boodschappen doen, maar ik had de paraplu. Wat kan ik me voorstellen hoe blij jullie waren om in het hotel te zijn. En morgen ziet het er al niet veel beter uit met het weer, dus ik zit voor de buis en denk niet dat ik nog ver kom. Triest voor allen die zich zo uitgesloofd hebben voor een mooie koningsdag! Ik was vanmiddag naar de Jeroen Bosch tentoonstelling in Den Bosch. Ik heb al veel gezien, maar zo druk als hier heb ik het nog nooit meegemaakt! Er zijn 380.000 kaarten verkocht, ze zijn dag en nacht open. Er was echt geen doorkomen aan. Het liep allemaal op rolletjes, maar iedereen stond voor je neus, dus met een uurtje hield ik het voor gezien. Ik heb nog 3 kaarten en een magneet gekocht en ben weer naar de trein gegaan. Wel vond ik dat de tentoonstelling prachtig opgezet was. Gelukkig dat ik het allemaal al in Madrid gezien heb. Er waren ook heel veel schilderijen van volgers van Jeroen Bosch Het was zelfs zo dat alle audiotours waren uitverkocht. Ik neem die nooit want dat kan ik toch niet volgen.

    Ik wil jullie weer veel sterkte wensen voor de volgende etappe van 90 km. Doe het rustig aan en forceer niks. Ik ben alweer benieuwd naar de volgende mail. Welterusten en morgen gezond weer op de fietsen. Ik stuur de mails door naar Marianne en Peter, zij kregen ze weer niet. Tot morgen!

    Liefs en groetjes,

    J E T

  • 26 April 2016 - 22:32

    Clara:

    Tsjonge, jullie hebben het toch maar weer gered! Bij iedere bui moest ik aan jullie denken. Heel veel slechter kan het niet worden of wel? We zullen het morgen horen! Doe vooral voorzichtig en blijf stevig in het zadel zitten!
    Liefs,
    Claar



  • 26 April 2016 - 22:46

    Geert Siebers:

    Hoi Ad en Anny,

    Aprilletje zoet geeft niet alleen soms een witte hoed, maar april doet ook wat het wil. En april wil jullie laten afzien en dat is tot nu toe aardig gelukt. Maar als ervaren rotten laten jullie je door een paar van die buitjes en wat tegenwind niet uit het veld slaan. Morgen weer vroeg op de fiets en op naar de volgende herberg.
    Succes,

    Geert en Mieke

  • 26 April 2016 - 23:47

    Jan Paula Hagemans:

    Hallo Anny Ad,
    Knap hoor, wij hebben veel aan jullie gedacht.
    Wat een weer en nog koud.
    Wij kennen het hotel en normaal is het daar druk.
    Het pad bij Sluis hebben we ook vaak gefietst.
    Wij wensen jullie veel succes en denken aan jullie.
    Liefs Jan Paula.xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

anny en ad

We maken 1 x per jaar een grote fietstocht van minimaal drie weken. .

Actief sinds 04 Feb. 2008
Verslag gelezen: 529
Totaal aantal bezoekers 354093

Voorgaande reizen:

03 Mei 2022 - 20 Mei 2022

Rondje Bourgondië op de fiets: Auxerre-Auxerre

03 Juni 2021 - 27 Juni 2021

Rondje Nederland

23 April 2019 - 18 Mei 2019

Naar de bron van de Maas: Langres in Frankrijk

23 April 2018 - 31 Mei 2018

En...... nog eenmaal naar Santiago de Compostela.

24 April 2017 - 20 Mei 2017

Naar Tours- Kastelenroute -Nevers-Ardennen-Hoeven

25 April 2016 - 15 Mei 2016

De groene valleien route

15 Mei 2015 - 10 Juni 2015

Fietsen naar Praag en Dresden

28 Mei 2014 - 18 Juni 2014

Fietsen langs de Frontlijn: 1914-1918.

24 April 2013 - 30 Mei 2013

Op de fiets: Via de la Plata

04 Mei 2012 - 27 Mei 2012

De regenboog achterna

29 April 2011 - 02 Juni 2011

Toch(t) naar Rome per fiets

30 April 2010 - 15 Juni 2010

Langs oude wegen naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: