Start: wind, zon, koud, regen en nat - Reisverslag uit Goes, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Start: wind, zon, koud, regen en nat - Reisverslag uit Goes, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

Start: wind, zon, koud, regen en nat

Door: Anny

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

25 April 2016 | Nederland, Goes

Voor familie, vrienden, kennissen en meelezers.

Vanochtend is ons "feestje " begonnen. Na een rustige nacht en een stevig ontbijt stapten we om klokslag 8 uur op de fiets uitgezwaaid door Claar en Jarige Joke. We begonnen met droog weer, af en toe een waterig zonnetje een stevig windje. Nu weten we uit ervaring, dat de wind tegen het middaguur aanwakkert, maar dit lichte tegenwindje was een makkie. Via Het vliegveld van Bosschenhoofd de bult over richting Rucphen. Niet door het bos, maar langs een weg, die we nog nooit gefietst hadden: de Gastelse weg. Uitgekomen aan de snelweg naar Roosendaal kon het eerste puzzelen beginnen. Geen knooppuntbord meer te zien. Op goed geluk binnendoor naar Roosendaal gereden en via het Roozenven naar Wouwseplantage. Ook Nederland vergeet weleens op de goede plaats knooppuntborden weg te zetten. Wouwse Plantage, Trapke Op, Heimolen reden we om half elf landgoed Mattenburgh op. Tijd voor koffie en een broodje. Nog steeds huldigen we het principe: elke twee uur wat eten mits de omstandigheden het toelaten. Geen bankje te bekennen in de buurt van "De Duintjes" . Voor mijn broer en zussen bekend van de zondagen met onze ouders aan het strand. Nu is het natuurgebied en mag je er niet meer komen.

Geen bankje te bekennen, wel een forse boomstam. Die hebben we omgetoverd tot koffietafel. Na De Duintjes werd het weer puzzelen, het juiste knooppunt van. ANWB was nergens te bekennen. Wel een bord met 30 km. Langs de N weg naar Goes. Uiteindelijk gekozen voor richting Goes en wat zagen we na het Rijn-Schelde kanaal? Het goede nr. De neerslag begon met wat spetters, maar al spoedig werd het heftiger: regenjack aan, helmhoes opgezet. Niet bepaald aangenaam weer voor een tocht. De euforie van de start veranderde in een gevoel van: jammer, kiezen op elkaar en trappen maar. Ad opperde nog de idee van langs de N weg te blijven rijden, maar na overleg kwamen tot concensus. We blijven trouw aan ons plan.

Dat hebben we geweten. Eerst een flinke afstand naar boven langs het Nationaal Park Oosterschelde en daarna weer naar naar beneden Hansweert, waar we het kanaal door Zuid-Beveland over zijn gestoken. Het pad liep daarna langs de Westerschelde, waar het stormde en regende. Volop bankjes, maar te winderig om te gaan zitten. Ook nergens een schuilhut te bekennen tot aan Biezelingen waar we om half drie in het restaurant Caisson een warme lunch hebben genomen en op temperatuur kwamen. Ad kon zelf het riempje van zijn helm niet meer los krijgen. We kwamen nog wel een fruitmuseum tegen bij Biezelinge-Kapelle, maar dat was gesloten.
Eindelijk reden we via Kloetinge Goes binnen en met de gedachte, dat de VVV wel een plattegrond zou hebben om ons slaapadres snel te vinden stopten we bij de VVV. Helaas, gesloten. Toen zijn we aan het vragen en dwalen geslagen. Met als resultaat, dat we om vijf uur op de plaats van bestemming aankwamen, waar we hartelijk werden ontvangen door de eigenaresse. Een kopje koffie, een goed gesprek doen wonderen.
Na een warme douche en een broodmaaltijd (uit onze tassen) bij de gastvrouw in de keuken zijn we weer helemaal fit voor morgen. De echtgenoot van onze gastvrouw van Dalen tipte ons om vanuit Breskens langs de kust Naar Sluis te rijden. We zouden dan de wind in de rug hebben. We zullen morgen waarschijnlijk starten met regenkleding en overschoenen aan. De weersvoorspelling vertelt niet veel goeds. Gelukkig smelten we niet van de regen. Maar het was me het dagje wel. Tot morgen.

• 25 April 2016 - 22:56

Nicole, Marco, Merel En Floor:

Hall (O)pa en (O)ma,

Jammer dat jullie nog zulk matig weer hebben, maar goed om te horen dat de eerste dag er op zit. Morgenavond gewoon lekker een stevige warme maaltijd als het weer zo'n barre tocht wordt? Heel veel succes, op naar het goede weer en dikke kus van de meiden! Nicole, Marco, Merel en Floor

• 25 April 2016 - 22:58

Koert:

Dat klinkt allemaal best heftig. Hopelijk gaat het morgen wat vlotter. En we wensen jullie natuurlijk een weersverbetering toe. Goede reis!