Daar zijn we weer. - Reisverslag uit Hoeven, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Daar zijn we weer. - Reisverslag uit Hoeven, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

Daar zijn we weer.

Door: Ad en Anny van Straten-Damen

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

15 April 2011 | Nederland, Hoeven

Lieve familie, vrienden, kennissen.

Vijf jaar geleden hebben we onze eerste grote fietstocht gemaakt naar Santiago de Compostela. Bij thuiskomst hebben we toen onszelf beloofd, dat we elk jaar een grote fietstocht zouden maken, mits de gezondheid dit zou toestaan. Na 3x Santiago de Compostela, 1x Wenen, rondje Nederland en Vlaanderen hadden we in september 2010 al besloten, dat de volgende tocht naar Ste Marie de la Mer in Zuid-Frankrijk zou gaan. Over Rome hebben we het toen wel gehad, maar vrienden van ons die deze tocht vorig jaar maakten, raadden ons aan om goed na te denken over deze onderneming: het is zwaarder, heel anders dan naar S.de C. en het weer kan erg tegen zitten. Voor ons was het toen duidelijk: dat moeten we dan maar niet doen.
Toch bleef het zowel bij Ad als bij mij in het hoofd zitten, dat naar Rome fietsen een nieuwe uitdaging zou zijn en tevens zou aansluiten op de pelgrimstochten naar Santiago de Compostela.
In januari lag de reis naar Ste. Marie de la Mer kant en klaar. Helaas liet ik toen uit mijn mond vallen: "En toch zouden we ook nog eens naar Rome moeten fietsen". De reactie van Ad was, dat we die onderneming dan niet meer moesten uitstellen, want de leeftijd gaat tellen. Van de een op de andere dag zijn we toen overgestapt van Ste. Marie de la Mer naar Rome.

Het spel was op de wagen.
We hebben ons uitgebreid laten voorlichten door onze voorgangers Ellen en Floor Groot uit Prinsenbeek, en we zijn lid geworden van de vereniging PELGRIMSWEGEN NAAR ROME. Ook deze vereniging heeft een paspoort, waarin we de nodige stempels kunnen verzamelen voor onze credential van Rome.

Op dit moment hebben we de nodige trainingsritten achter de rug, zijn we lichamelijk en geestelijk in prima conditie: we zijn klaar voor het vertrek op vrijdag 29 april. Nieuw is deze keer, dat ik een notebook in mijn fietstas heb, zodat ik niet meer eindeloos moet zoeken naar een internetwinkel.

Kort voor ons vertrek zal ik jullie nog op de hoogte brengen van de laatste voorbereidingen. Wil je mijn berichten niet meer ontvangen, dan kun je dat zelf regelen na het binnenkomen van een mail. En wie weet, kunnen we beiden op 26/27 mei in Rome zeggen: Veni, vidi vici.

Gr. en liefs Anny

• 15 April 2011 - 10:03

Anne:

Ha Ad en Anny,

wat ontzettend leuk dat jullie naar Rome gaan fietsen! Lees onze verhalen er nog eens op na zou ik zeggen: santiagofietsers.waarbenjij.nu
    Voor mijn moeder en mij voorlopig even geen grote fietstrip, ik zit midden in mijn verhuizing naar een nieuw appartement dus daar gaat nu erg veel tijd in zitten! Maar wie weet in de 2e helft van het jaar nog eventjes..
    Ben benieuwd naar jullie avonturen, alvast heel veel plezier!

Groeten,
    Anne (en vast ook van Marion)

• 15 April 2011 - 10:05

Jetty Blijdenstein:

Hallo Pelgrims,

hier dan weer de eerste reactie op jullie voorgenomen tocht naar "la città eterna Roma" oftewel Rome, de eeuwige stad. Ik zal jullie weer zoveel mogelijk gaan volgen en wens jullie nu al veel plezier bij het inpakken en gereed maken voor de tocht.

Liefs,

J E T

• 15 April 2011 - 10:55

Hans En Henny Geurts:

Hier een bericht van jullie medefietsers, althans een stukje, van onze tocht vorig jaar naar Santiago. We hebben samen veel plezier gehad en na iedere dagtocht, klapten we de handen tegen elkaar en zeiden dan: Yes,yes, alweer goed volbracht en dronken dan daarop een flinke pint bier. Afgelopen weekend hebben we heerlijk bij jullie doorgebracht. Nogmaals bedankt hiervoor. We hebben samen nog eens goed bijgekletst en ervaringen met jullie uitgewisseld over onze voettocht naar Rome enkele jaren terug. Het e-mailadres van het hotel in Rome volgt nog.
    Wij wensen julliie een voorspoedige start op 29 april en wij verwachten jullie voor de nacht van 30 april op 1 mei a.s. Vele wegen leiden naar Rome, zelfs door Roermond Tot ziens en bel als jullie in Horn zijn, dan staan wij op de Maasbrug.

Houdoe, Hoie van Hans en Henny

• 15 April 2011 - 11:31

Peter En Jeannette:

Een strak plan: DOEN.
    Geweldig en héél veel succes en plezier!!
    Wij volgen.. de berichten wel te verstaan.
    P+J

• 15 April 2011 - 11:59

Koos Föllings:

Jonge,jonge wat een levenslust.
    Weer een rit van meer dan 2000 km.Henk en ik beperken onze rit tot de Hanzefietsroute,zoals je weet.We starten op 20 juni a.s.Lekker vlak!
    Noor en ik gaan ook naar Capalbio ( de tuin van Niki de Saint Phalle)en Rome.
    Dit, wel met het vliegtuig ,in de periode 3 t/m 6 juni a.s.
    Helaas zijn jullie dan weer op de terugweg,schat ik in.
    Veel plezier met de voorbereiding.
    Leuk om jullie weer te mogen volgen.
    Groet cq dikke kus van Koos.

• 15 April 2011 - 14:18

Mieke Siebers:

Hallo Ad en Anny
    Ik had het al gehoord, maar knap hoor dat jullie weer zo'n eind gaan fietsen.
    Hopelijk gaat het net zo goed als de vorige keer en zal het weer jullie goed gezind zijn.
    We blijven jullie volgen. Bid maar een schietgebedje als het te gek wordt, want vloeken mag natuurlijk niet als je naar Rome gaat....
    Groetjes, Geert en Mieke
    p.s. Geert komt nog even langs om het boekje op te halen

• 15 April 2011 - 14:36

Ton En Pieter:

Hallo Anny en Ad,

Heel veel plezier met deze uitdagende onderneming.
    Zal best wel lukken met 2 van zulke doorzetters!
    Heel veel succes en wij verheugen ons op jullie reisverslag.
    Nog veel voorpret de komende week en een goede start.....
    Groetjes van Ton en Pieter

• 15 April 2011 - 15:35

Clara En Koert:

Dag lieve buurtjes,

Wij wensen jullie heel veel plezier bij de voorbereidingen en voor straks een veilige tocht. Wij gaan jullie natuurlijk weer op de voet volgen.

Groetjes,

Clara en Koert

• 15 April 2011 - 19:01

Riet En Rinus Machie:

Ad en Anny. Jullie zijn al lekker bezig met jullie voorbereidingen voor de fietstocht naar Rome.We wensen jullie uiteraard daarbij alle succes toe en als je eenmaal op reis bent een Bon Camino en wij willen graag op de hoogte blijven van jullie ervaringen onderweg.
    Riet en Rinus Machielsen, Standdaarbuiten.

• 15 April 2011 - 19:31

Kees & Riet:

Hallo Ad & Anny,

Op de valreep nog even een berichtje van ons. Wij wensen jullie een hele goede reis en heel veel plezier op jullie tocht. Ik zal poberen indien het mogelijk is jullie te volgen, zoals je weet zijn wij op vakantie, en ga ik zelf de Zilver-route fietsen. Nogmaals heel veel fietsplezier.
    Groet Kees&Riet.

• 15 April 2011 - 21:10

Hans En Nelleke:

Wij gaan weer met de nodige belangstelling jullie escapades volgen.
    Bon Voyage!!!

• 16 April 2011 - 09:17

Pieterpijpers:

ik vind het een hele prestatie. dat je dit hebt ondernomen, ik wens je nog veel succes bij de volgende trip. heel veel liefs ui Breda. gr. je lieve neef. piet

• 16 April 2011 - 16:23

Ton En Mieke:

Hoi Annie en Ad,

Wat een uitdaging!
    Maar het gaat jullie vast en zeker lukken!
    Veel succes!

Groetjes, Ton en Mieke

• 17 April 2011 - 18:57

Sofie En Bas:

Wat een dappere tocht weer! Wij volgen jullie op de voet. Eerst zien we elkaar nog op opa's BBQ as zondag.
    Lieve groetjes Sofie en Bas

• 17 April 2011 - 20:44

Nicoline:

lieve Ad en Anny,
    Wat geweldig dat jullie naar Rome gaan fietsen. Het is nu vast en zeker da allermooiste tijd van het jaar om dat te doen.... JUllie blijven toch ook nog wel een weekje Rome bekijken dan toch? Wij zullen jullie op devoet volgen, en wensen jullie een prachtige reis toe!! ook van charles, nicoline

• 19 April 2011 - 19:18

Joop Van Huizen :

Deze tocht is een aanrader zeker met al die fietstochten van jullie.
    ben vorig jaar naar rome geweest ga zeker nog een keer.
    We hebben elkaar in santiago gesproken joop met de snor.
    Ik ga jullie zeker volgen,ga dit jaar naar praag heen en weer.
    veel fiets plezier joop van huizen alphena/drijn

• 22 April 2011 - 19:34

Bep En Bonni:

Geweldig dat jullie weer zo'n grote trip gaan maken.
    Het fietsen zal vast lukken. Ook al is het een heel andere fietstocht.
    Blijf gezond en geniet samen van deze onderneming.
    Heel veel succes.

• 24 April 2011 - 12:03

Marianne En Peter:

Hoi Anny en Ad,

We zijn wel een beetje jaloers op jullie levenslust en conditie.
    We wensen jullie een zeer voorspoedige en fijne tocht naar Rome.
    We zullen het vanuit hier weer volgen.

groetjes,
    Peter en Marianne

• 30 April 2011 - 20:55

Yvonne:

En zusje, vandaag geen verslag en dan nog wel op koninginnedag?!XX