Een hotel, dat niet meer bestaat. - Reisverslag uit Cahors, Frankrijk van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Een hotel, dat niet meer bestaat. - Reisverslag uit Cahors, Frankrijk van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

Een hotel, dat niet meer bestaat.

Door: Ad en Anny van Straten-Damen

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

19 Mei 2010 | Frankrijk, Cahors

Beste familie, vrienden en kennissen.

Als we wakker worden realiseren we ons, dat onze schoonzoon Marco vandaag 40 jaar wordt en dat de oud-collegas's Jan van der Weegen en Joke van de Riet beiden ook jarig zijn. Proficiat en nog heel veel gezonde jaren erbij.

We hebben uitstekend geslapen en het
ontbijt mag er ook zijn. Alsof het elke dag normaal is, doet ook de zon al vergevorderde pogingen om zijn partijtje mee te blazen. Dat zit wel snor voor vandaag. Iets minder snor is de weg, die we vanuit ons kamerraam omhoog zien klimmen. Nog even en we zitten daarop om af te tellen hoe ver het nog is. De meeste beklimmingen voor vandaag zitten in de eerste helft van de tocht.

Nog maar amper Rocamadour uit via de D 32 en dan begint het al: 2 km. à 7% gevolgd door een plateau van enkele honderden meters en daarna anderhalve km. à 7% met als toetje een in het routeboekje niet vermelde beklimming van nog een paar kilometer. Om wakker van te worden.
Gelukkig voor ons zijn we nog behoorlijk fris en we stellen ons in op wat onvermijdelijk komen gaat. We drinken koffie in Montfaucon en daar is zelfs een piepklein winkeltje bij. Een banaantje is ook nooit weg! Als we verder rijden weten we, dat ons meteen weer een beklimming wacht naar Labastide Murat. De lunchpauze houden we op een terras in Vers. We rijden eigenlijk opzij van de Causses en de uitzichten zijn fraai. We vervolgen onze route over binnenweggetjes met een erbarmelijk wegdek.
We rijden kilometers langs de rivier de Vers en alles bij elkaar dalen we een twintigtal kilometers met wind in de rug. Het doet je onmiddellijk alle moeizame klauterpartijen vergeten. Je krijgt het euforische gevoel, dat je geweldig fietsen kunt. Snelheden van rond de 25 km. per uur. De laatste kms. naar Cahors voeren opnieuw over abnormaal slechte binnenwegen en van de beschrijving in de stad zelf klopt niet veel. Bij het Syndicat d'Initiative vragen we naar het adres van hotel de la Paix. Het blijkt dat deze zaak sinds enkele dagen definitief gesloten is. We boeken een ander hotel zo dicht mogelijk in de buurt: hotel de Valentré. Na douchen, uitpakken en omkleden lopen we naar de beroemde Pont de Valentré. Daar aangekomen blijkt de brug omgebouwd tot feestgelegenheid voor het komende wijnfeest. Ad doet pogingen om er morgen overheen te mogen, maar helaas, zijn stroop werkt niet. Morgen zullen we de route niet over deze brug kunnen vervolgen en moeten we zoeken naar een alternatief. 's Avonds eten we Italiaans met het gele koppel Hans en Henny op het plein met het standbeeld van de in Cahors geboren Gambetta. Gr. Anny en Ad.

• 19 Mei 2010 - 21:07

Jetty Blijdenstein:

en ook maar meteen een reactie op dit verslag. Jonge, jonge, als ik het alleen al lees wordt ik al duizelig en dan dat slechte wegdek! Houden jullie fietsen het nog? En hier maar mopperen als er een steen verkeerd ligt! Zijn jullie nog niet afgevallen van al dat klimmen en zwoegen? Houdt er de moed in en morgen alweer veel succes. En gelukkig wordt het hier ook eindelijk voorjaar met 20 graden in he verschiet. Alweer tot de volgende ronde!

Liefs,

J E T

• 20 Mei 2010 - 13:23

Kees En Riet:

Hallo Ad en Anny

Hier zijn we weer uit Spanje in Benicassim.
    Ik ben een aardige buurman met een comp.tegen gekomen om jullie dagboek te lezen, en het gaat jullie goed. Soms is de weg voorzien van kuitenbijters, dat is de weg van twee pelgrims.Wij wensen jullienog een hele goede tocht en sterkte.
    Lieve groet van Riet en Kees.

• 21 Mei 2010 - 11:44

Marianne:

We zien het voor ons, maar jullie tot in detail. Geweldig!

• 06 Juni 2010 - 11:49

Joke:

(nog) hartelijk bedankt voor de felicitaties : erg attent!
    Veel sterkte weer voor de komende ritten!