Het gele koppel ontmaskerd. - Reisverslag uit Uzerche, Frankrijk van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Het gele koppel ontmaskerd. - Reisverslag uit Uzerche, Frankrijk van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

Het gele koppel ontmaskerd.

Door: Ad en Anny van Straten-Damen

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

16 Mei 2010 | Frankrijk, Uzerche

Lieve familie, vrienden, kennissen.

Gisteravond troffen we tijdens een aperitief op een terrasje het gele koppel van enkele dagen terug. We weten nu hoe ze heten: Henny en Hans uit Roermond. Samen nog een glaasje gedronken en daarna overgestoken naar de Pizzeria. Daarna ontdekten we dat we in dezelfde gîte sliepen en deze morgen vertrekken we toevallig op dezelfde
tijd. Ze vragen of wij voor vandaag met hun samen naar Uzerche willen rijden. Geen bezwaar. Onderweg nergens een barretje te bekennen voor koffie. We besluiten als pelgrims te delen wat we in de tassen hebben: wij hebben koffie, chocolade broodjes en zij hebben een banaan voor ons. We lunchen samen in het plaatsje La Porcherie. Ook daar geen mens te bekennen, maar wel een picknicktafel.

Het traject is zwaar en als we de ene heuvel hebben genomen verschijnt er weer een andere. Gelukkig zit het weer mee en verkeren we in prima gezelschap.
Het venijn zit voor vandaag in de staart: de laatste 6 km. over een wit C-weggetje en ingewijden weten wat dat betekent. Uzerche rijden we vrolijk dalend binnen door een tunneltje en over de brug van de Vezère. Ons hotel ligt net over deze brug. We drinken eerst een pilsje en daarna gaan we ons opfrissen. De mevrouw van het hotel was zo aardig om me op haar computer te laten werken, vandaar dat jullie nu berichten van drie dagen binnen krijgen. Ad meldt me zojuist, dat het morgen een zeer zware dag wordt. Gr. Anny/Ad

• 16 Mei 2010 - 15:38

Jetty Blijdenstein:

Hallo Anny en Ad,

daar zijn jullie weer met de laatste 3 berichten vanaf 15/05. En daarom reageer ik hier op alle drie. Wat hebben jullie toch bijzondere ontmoetingen, zo met al die talen, daar zou ik wel bij willen zijn, maar dan niet op de fiets(!!!) Gelukkig dat alles nog voorspoedig gaat, al heb ik het idee dat jullie nu veel meer afzien dan de vorige keren of is dat niet zo? In ieder geval weer heel veel sterkte voor de volgende zware etappe en we lezen het wel weer.

Liefs,

J E T

• 16 Mei 2010 - 18:58

Clara En Koert:

Fijn om te lezen dat het jullie nog steeds goed gaat. Ik moest meteen aan jullie denken toen ik de nieuwste oneliner van Johan Cruijff las bij de promotie voor een eventueel WK in NE/BE. "Hoe je fietst? Gewoon trappen mister. Ja, logisch toch?''
    Maar.. als ik jullie verhalen lees vind ik "gewoon trappen" en "logisch" toch een understatement.
    Gezellig al die ontmoetingen! Wij zijn weer veilig thuis. Je weet, mijn vliegangst. Ik hád het gewoon niet meer om nog in zo'n vliegtuig vanuit Jo'burg te stappen. We hebben hebben overigens een heel fijne (werk)vakantie gehad.
    Liefs,
    Claar en Koert

• 16 Mei 2010 - 20:16

Ivo En Gelske:

Ha Ad en Anny,
    Het was even stil van onze kant, maar nu weer een berichtje. We hebben het laatste bericht ook doorgestuurd naar Charles en Nicoline. Zij zijn nl ook erg benieuwd nar jullie belevenissen en ook naar de foto's van de tussenstop in Maastricht. Gisteravond waren we met hen in Den Haag voor een voorstelling van theater De Appel over onze Nederlandse geschiedenis en vooral over de multiculturele achtergrond van de Nederlander al sinds het begin van de jaartelling. Het was een bijzondere en heel boeiende avond. Het ging ook over de handelsgeest van de nederlanders en de reislust. Daar kunnen jullie over mee praten! Gelukkig iets minder barre klimatologische omstandigheden als ik het zo lees. Steken jullie een kaars op voor Joost. Morgen beginnen de eindexamens! veel groeten Ivo en Gelske

• 16 Mei 2010 - 20:28

Geert & Mieke:

Hoi Ad & Annie,

Even weggeweest om mee te doen aan de Hoevense fiets 4-daagse om te benen te trainen voor de vakantie over twee weken. Van la Porcherie herinner ik me een gweldig steile pukkel a la muur van Geraardsbergen. Jullie hebben nu de afdaling naar Uzerche gehad. Bereid je maar vast voor op een heftige klim morgen om uit 't dal te komen.
    Veel sterkte.

Groeten,

Geert & Mieke

• 16 Mei 2010 - 20:55

Nicoline:

hallo Ad en Anny,
    Wat een fantastisch verhalen vertellen jullie over je reis!! Leuk dat jullie onze dames zo geweldig gesproken hebben. Susanne was zeer enthousiast. Gelske schrijft al over ons haagse avontuur, waar we veel leerden over onze geschiedenis en veel aha erlebnissen hadden om het maares in het nederlands te zeggen!!
    sterkte en liefs ook van Charles, nicoline

• 17 Mei 2010 - 15:14

Kees En Lian:

Hallo Anny en Ad,

Hier weer een berichtje uit Roosendaal.Het is een hele prestaties die jullie leveren. Geweldig dat jullie zulke leuke contacten leggen. Gisteravond ( 16 mei) werd er in een programma van RKK aandacht besteed aan S.d.C.,het was heel leuk.
    Veel succes verder op jullie pelgrimagetocht naar S.d.C.

Groetjes
    Kees en Lian

• 17 Mei 2010 - 17:31

Lia En John Van Baal:

We hebben de verslagen van de afgelopen dagen weer met belangstelling gelezen.

Bonne continuation!

• 17 Mei 2010 - 18:55

MT En Fons Pijnen:

Jullie zien er op de foto's gezond uit.Lekker kleurtje en enthousiast.Volgens mij rijden jullie nu richting Perigord.Tournesolles en foie gras.Het weer is bij jullie gelukkig verbeterd.Maar het landschap is best wel incliné.We hebben veel respect voor jullie prestatie.
    groeten vanuit Hoeven.Wij skypen veel. Kan dat ook met jullie?
    M.T en Fons Pijnen