De eerste dag: een autotocht van 600 km. - Reisverslag uit Auxerre, Frankrijk van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu De eerste dag: een autotocht van 600 km. - Reisverslag uit Auxerre, Frankrijk van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

De eerste dag: een autotocht van 600 km.

Door: Anny

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

03 Mei 2022 | Frankrijk, Auxerre

Goedeavond allemaal.

Vanmorgen ging de wekker om 7 uur af. Ad was al eerder opgestaan en ik kan dan niet achterblijven. Na het ontbijt eerst nog een rondje door het huis en de tuin ter controle: niets vergeten? En wie kwam er achterom, wat een grote verrassing was: Ellen Groot. Ze wilde niet met de traditie breken, omdat zij met haar Floor voor iedere grote tocht ons altijd kwam uitzwaaien. Helaas moest Floor nu verstek laten gaan vanwege een flinke verkoudheid.

Wij hebben gezellig nog wat gebabbeld aan de keukentafel, terwijl Ad de fietsen op het rek plaatste en na wat fotootjes lieten we om half negen Het Johannapark achter ons.

De navigatie deed zijn best: via Breda naar Antwerpen. En zoals je daar kunt verwachten: file. stilstaan, rijden, meer stilstaan dan rijden, plekje opschuiven enz. Dat rondje Antwerpen heeft ons wel een uur extra gekost. Ad reed de eerste 200 km. , daarna nam ik het stuur over voor anderhalf uur en de laatste 200 km. waren voor Ad door het binnenland.

Van Antwerpen naar Mechelen, Brussel, Charleroi, Charleville Mézières, Reims, Troyes en dan eindelijk Auxerre. Om half vijf reden we de Boulevard Vauban op en konden we ons melden bij de receptie hotel Le Normandië.

Vriendelijke ontvangst, kregen meteen een plattegrond van de stad met een verwijzing naar de garage van het hotel. Daar stond de jongeman al klaar om ons met de bagage te helpen.

Ad heeft meteen gereserveerd voor 17 mei, want dan hopen we veilig ons rondje te hebben gefietst.

Nette kamer, ruimte genoeg en een zeer schone badkamer.

Vanavond lopen we nog even rustig naar het centrum om een hapje te eten en indien mogelijk de kathedraal en la Tour de l’ Horloge te bezoeken.

Van zo’n dag als vandaag valt weinig te vertellen, eigenlijk een saaie dag. Morgen gaat ons nieuwe avontuur echt beginnen. We hebben er zin in.

Fijne avond voor iedereen en tot morgen.

p.s. Foto’s komen morgen aan de beurt.

Groeten van Ad en mij.

• 03 Mei 2022 - 19:02

Tonny Verstraten:

Hallo Anny en Ad. De kop is er af. Wel niet op de fiets, maar dit hoort er ook bij. En morgen gaat het echt beginnen. Wij hopen dat jullie weer een hele mooie fietsvakantie hebben. Wij kijken weer uit naar al die spannende verslagen en de mooie foto’s. Morgen een veilige tocht. Heel veel groeten van Kees en mij.

• 03 Mei 2022 - 19:08

Jetty Blijdenstein:

Lieve Anny en Ad,

ja, misschien snap je nu waarom ik gestopt ben met autorijden!! Altijd en eeuwig die rot files, maar gelukkig zijn jullie weer veilig gearriveerd en stond alles al schoon en netjes op jullie te wachten. Ik hoop dat jullie nog een fijne avond hebben, alvast smakelijk eten en slaap lekker zodat jullie morgen fit aan de tocht kunnen beginnen. En nogmaals; gedraag je als ouderen en niet als tieners, je hoeft niks te bewijzen. En niet vallen he?

Liefs,
    J E T

• 03 Mei 2022 - 19:56

Ton Wouters:

Het plan wordt uitgevoerd. Alles is tot in de puntjes geregeld.
    Ik blijf jullie volgen tijdens de fietsreis, een rondrit in vele etappes, en wens je veel nieuwe interessante ontmoetingen toe.

Ton

• 04 Mei 2022 - 00:11

Lous En Jan :

Ad en Annie. Jullie reis is weer begonnen. Grote bewondering voor de moed om toch maar weer een nieuwe rondreis op de fiets te beginnen. We hebben ook goede herinneringen aan Auxerre, omdat we daar heel vroeger aan het water hebben gestaan met uitzicht op de brug. Een prachtig gebied. Wij zijn vandaag veilig thuisgekomen uit Duitsland. We wensen jullie een veilige en vooral een plezierige tocht. We zullen de verslagen met veel belangstelling weer lezen. Tot ziens. Lous en Jan

• 04 Mei 2022 - 15:37

Marianne Zegveld:

Lieve twee,
    De tocht is vandaag begonnen.Heel veel plezier en hopelijk mooi weer. Wij hadden 4mei ook onthouden: De verjaardag van Hans.84 jaar.
    We gaan jullie weer volgen,zoals we dat altijd hebben gedaan.
    Nu zijn we nog in Drenthe al vanaf vorige week donderdag en we hopen zondag weer thuis te komen.
    Veel liefs van ons!