Proloog Route de Bourgogne à Vélo - Reisverslag uit Hoeven, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Proloog Route de Bourgogne à Vélo - Reisverslag uit Hoeven, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

Proloog Route de Bourgogne à Vélo

Door: Anny

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

02 Mei 2022 | Nederland, Hoeven

Voor onze kinderen, kleindochters, familie, vrienden, kennissen en iedereen die geïnteresseerd is in onze fietstocht.

In 2020 konden we enkel een fietstochtje van huis uit ondernemen vanwege de nieuwe knie van Ad en vanwege de Covid pandemie. In 2021 was het ook nog niet aantrekkelijk vanwege allerlei voorwaarden waar je aan moest voldoen om in o.a. Frankrijk op vakantie te kunnen gaan, echter hier in Nederland voelden we ons toen redelijk veilig om op stap te gaan via Rondje Nederland, waarbij jullie ons hebben kunnen volgen via deze site.

Toen we in 2006 begonnen met onze eerste tocht schreef ik op het einde van mijn verslag: en voor de toekomst hopen we elk jaar een grote tocht te kunnen maken. We zien wel wat we op onze pelgrimsweg tegenkomen. En..... tot nu toe hebben we geboft, dat het ons goed is vergaan op onze levensweg. We hebben beiden een goede gezondheid: zijn nog fit, blijven in beweging, proberen gezond te leven en hebben fijne mensen om ons heen. En daarom durven we deze stap te nemen voor een nieuwe fietstocht anno 2022.

In 2010 waren we langs Oude Wegen op weg naar Santiago de Compostella. In Nevers waar Bernadette Soubirou van Lourdes in een kerk is begraven , haalde ik een stempel voor onze Compostellapas en vond daar bij de VVV Touriste Information een boekje: Le Tour de Bourgogne à Vélo. Dat leek me wel wat voor een ander jaar.

Het boekje heeft daarna 10 jaar tussen de andere fietsboekjes gestaan, totdat we bij het plannen van een nieuwe route voor 2021/2022 het boekje ontdekten en we enthousiast werden bij het lezen van de route. Ad is aan de slag gegaan en nu ligt er hier voor mij een tot in de puntjes uitgewerkte route van ongeveer 800 km.

Het begin is anders dan enkele jaren geleden: we vertrekken vanaf hier met de auto/fietsen naar Auxerre, waar we een hotel hebben gereserveerd voor een nacht. De auto blijft daar veertien dagen in de parking en wij fietsen dan ondertussen ons rondje Bourgondië om weer terug te keren in het hotel om de volgende dag naar Hoeven te rijden.

En morgen is het dan zover, de nieuwe fietstocht kan beginnen! We zijn er klaar voor, we hebben er zin in en zullen ervaren hoe het ons bevalt. We vertrekken rond half negen met het motto: veiligheid voorop!

Ook deze keer ga ik proberen een verslag te schrijven van onze dagelijkse reiservaringen. Wil je geen verslag meer krijgen, dan kun je jezelf afmelden op onze site.

Ad en ondergetekende wensen jullie allemaal een sfeervolle 4 mei dodenherdenking en een blij bevrijdingsfeest.

Lieve groeten uit Hoeven: Anny

• 02 Mei 2022 - 18:17

Jetty Blijdenstein:

Lieve Anny en Ad,

daar gaan ze dan weer......alles onder het motto "de oudjes doen het nog best"! Dus ik zit alweer klaar om jullie allereerst een goede autoreis toe te wensen en een veilige fietstocht. En dan nog even een wijze raad van je oudste vriendin (dit jaar 65 jaar!): denk er aan dat je oud bent en ga geen toeren uithalen die je 20 jaar geleden deed! Alvast veel plezier en pas goed op elkaar. Ik zie de verslagen weer met genoegen tegemoet, succes!!
    liefs,
    J E T

• 02 Mei 2022 - 18:21

Jetty Blijdenstein:

Lieve Anny en Ad,

daar gaan ze dan weer, alles onder het motto "de oudjes doen het nog best"! Ik wens jullie allereerst een veilige autoreis toe en een nog veiligere fietstocht. En even een wijze raad van je oudste vriendin (dit jaar 65 jaar) bedenk dat jullie oud zijn, dus geen toeren uithalen die je 20 jaar geleden deed. Veilige reis en je leest me weer! Veel succes!
    Liefs,
    J E T

• 02 Mei 2022 - 18:27

Ineke Polderman:

Veel fietsplezier kijk goed uit en gezond weer terug!!!
    Liefs Ineke Polderman

• 02 Mei 2022 - 18:48

Tonny Verstraten.:

Tonny Verstraten
    Ja het is weer zo ver. Vol goede moed vertrekken jullie weer voor een geweldige toer. Wij hopen dat jullie weer zullen genieten van al het moois wat jullie zien en jullie meemaken. Wij kijken weer uit naar je reisverhalen. Heel veel veilige kilometers. Groetjes Kees en Tonny

• 02 Mei 2022 - 18:56

Joke:

Hoi Annie en Ad
    veel fiets plezier en kijk goed uit
    Grt Joke en Christ

• 02 Mei 2022 - 19:15

Tilly:

Lieve Ad en Annie,

Ik wens jullie een mooie fietsreis toe! Lekker van genieten,
    Groetjes Tilly

• 02 Mei 2022 - 19:15

Clara De Jager:

We hebben het vanochtend met eigen ogen gezien: jullie zijn ready to rumble en hebben er zin in! Wij wensen jullie een fijne tocht met mooie vergezichten, inspirerende ontmoetingen en veel plezier met elkaar! Wees voorzichtig en kom gezond weerom. Veel liefs van Clara en Koert

• 02 Mei 2022 - 19:22

Hans En Henny:

Hans en Henny:

Na de nodige train kilometers , zijn jullie toe aan een nieuwe uitdaging. Ga samen genieten van deze mooie reis. Heel veel fietsplezier voor de komende weken. Blijf gezond en kom goed en voldaan weer terug in Hoeven.
    Lieve groetjes van Hans en Henny

• 02 Mei 2022 - 21:00

Marianne:

Hoi Anny en Ad,
    Peet en ik wensen jullie een hele fijne fietsreis.
    Geniet ervan.

Gr. Marianne en Peter

• 02 Mei 2022 - 23:25

Jan En Paula:

Ad en Anny, ook wij willen jullie nogmaals ontzettend veel plezier wensen,mooi weer en weer een goede thuiskomst over zo’ n drie weken. We gaan weer jullie verslag volgen en daarmee genieten van de waarschijnlijk erg mooie fietsvakantie. Goede reis en wel thuis. Lieve groetjes

• 03 Mei 2022 - 09:17

Bep Konings :

Hoi Anny en Ad
    Hele fijne fietsdagen en blijf genieten we blijven jullie volgen
    Bep en Bonni Konings

• 03 Mei 2022 - 09:23

Ria De Haas:

Geniet ervan

• 03 Mei 2022 - 09:51

Lia En John Van Baal :

Goede reis vandaag. We gaan jullie volgen.

Groeten, Lia en John van Baal

• 03 Mei 2022 - 15:27

Henk Bond:

Jullie hebben weer een mooie route uitgezocht. Ik had het graag ook gedaan, maar wij beperken ons tot minder dan 1 week. Koos op de e bike en ik op de Santiago traveler.Heb veel plezier en goed weer en wij genieten van jullie verslagen, anders wel weer in November