Langs de Moezel naar Trier - Reisverslag uit Trier, Duitsland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Langs de Moezel naar Trier - Reisverslag uit Trier, Duitsland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

Langs de Moezel naar Trier

Door: Anny

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

07 Mei 2016 | Duitsland, Trier

Voor familie, vrienden, kennissen en ieder die ons volgt.

Hoe moeilijk het was om gisteren in de drukte van het Luxemburgse verkeer ons hotel te bereiken, deste gemakkelijker ging het vanmorgen om onze route weer op te pikken dankzij de goede uitleg van de bazin.
We sjezen de Rue de Thionville af, naar links brugje over, een klein stukje drukke weg en dan fietsen we het binnenland in met de daarbij behorende klimmetjes. Kleine, nette plaatsjes passeren we. En natuurlijk ging er ook vandaag weer iets mis met de verschillen in de beschrijving. Na enkele kilometers staan we op de N28. Ad zegt het niet meer te weten. Nergens een bord te bekennen. "We moeten wel wat doen, hier blijven staan heeft geen zin. Er komt geen Jacobus die jou de weg gaat wijzen". We kiezen voor links en na enkele kilometers ontdekt Ad een man bij een boerderij. Daar krijgt hij goede raad om richting Canach te rijden. Vanaf nu gaat het als een speer. We dalen af naar het dal van de Moezel. Bij het oude plaatsje Ehnen volgen we het fietspad langs de Moezel. We zijn duidelijk in het wijngebied. Op de flanken van de heuvels aan de overzijde van de Moezel liggen de wijngaarden. Jammer, dat er nog geen groen te zien is.
Bij Wormeldange rijden we via de brug over de Moezel Duitsland binnen. Tijd voor foto's.
Vandaag is echt genieten: prachtig landschap met mooie huisjes tegen de heuvels, een lekker zonnetje en weinig wind.
Zo rijden we om 2 uur Trier binnen en met de juiste bewegwijzering staan we snel voor de Porta Nigra. Een ontmoeting met een Canadees echtpaar van onze leeftijd is de kers op de taart voor vandaag. Het gesprek gaat natuurlijk over de tochten die zij en wij hebben gemaakt. Ook Santiago komt ter sprake. Een bijzonder echtpaar!
We lopen de oude stad in, drinken nog een grote pils om daarna met de kaart van het infobureau naar ons hotel te fietsen aan de andere zijde van de Moezel. Vanavond gaan we eten in het oude stadscentrum. Morgen gaan we de Eifel in voor ongeveer 70 km. Dat wordt zeker weer een fikse klimpartij. Tot morgen. Anny

• 07 Mei 2016 - 19:52

Tonny Verstraten:

Hallo Ad en Anny,

Hier weer een reactie op jullie prachtige verslagen. Ik neem mijn petje af voor jullie hoor. het valt altijd niet mee, dat klimmen en dalen. Wel leuk dat je af en toe mensen ontmoet die dat ook doen. En nu die prachtige stad Trier met die mooie Porta Nigra bezoeken.Ik kijk weer uit naar de mooie foto's.
    Heel veel groetjes van Kees en mij.
    Tonny

• 07 Mei 2016 - 21:17

Jetty Blijdenstein:

Lieve vrienden,

en zo zijn jullie dan toch zonder al te veel problemen aangekomen in Trier. En op de foto's zie ik dat het er zoals altijd erg druk is. Gelukkig hebben jullie goed weer. Hier is het ook prachtig, vandaag 24 graden, we zitten ineens in het zomertenue! Ik hoop dat jullie inmiddels lekker gegeten hebben en dat jullie weer lekker zullen slapen. En morgen gezond weer op voor de volgende etappe, waar jullie weer veel moeten klimmen. Wens jullie weer veel succes en zeg tot morgen!

Liefs en groetjes,

J E T

• 08 Mei 2016 - 11:44

Henk Bond:

Het water van de Moezel loopt me uit de mond,als ik lees,dat jullie nu in Trier zitten.Je had ons boekje van de moezeltocht vanaf Metz wel kunnen krijgen.Welk hotel hadden jullie in Trier.Wij zaten niet ver van de Porta Nigra.En ook met prachtig weer.Talloze ijssalons.Mooie kerken.Wij bleven strak langs de Moezel fietsen,dus voor Koos geen klimmetjes.Geniet van het vervolg.

• 08 Mei 2016 - 20:53

Joke En Eli:

Hoi Anny en Ad,
    Wij zijn erg benieuwd naar de reden van jullie speciale belangstelling voor die fiets met dat gezellige motortje.
    Is dit een prototype om in Hoeven straks boodschappen te doen , of willen jullie de plastic bakjes vullen met bagage en voortaan brommend de volgende tochten maken??
    Gr. Joke en Eli