Proloog - Reisverslag uit Hoeven, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Proloog - Reisverslag uit Hoeven, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

Proloog

Door: Anny

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

02 April 2018 | Nederland, Hoeven

Zo nu en dan, moet je weer terug naar de bron
Eventjes rust in het licht van de zon.
Eventjes weg van de chaos en de drukte.
Eventjes ruiken aan het geluk
Zo nu en dan
Eventjes weg met elkaar, even er uit
Met de wind in je haar.
Even genieten, eventjes vrij
Terug naar de bron, hand in hand zij aan zij.

Voor familie, vrienden, kennissen en al wie ons wil volgen.

Sinds onze eerste tocht naar Santiago in 2006 roepen wij vaak: "Toeval bestaat niet ". Omdat we 10 jaar geleden t.g.v. ons 40-jarig huwelijk naar Santiago zijn gefietst en daar op het plein voor de kathedraal in goede gezondheid samen genoten van de afgelegde weg, droomde ik ervan om daar ooit nog eens op het plein samen te kunnen staan in het jaar van onze gouden bruiloft (28 juni 2018). Ad zag het helemaal niet zitten: al vier keer geweest, slapen in de albergues, de lange duur van de tocht, lang van huis zijn, voor hem hoefde het niet meer.

En toch...., toeval bestaat niet. Je zou bijna gaan geloven in een soort voorbestemming.
Zo kregen wij de ingeving van verlangen (door omstandigheden) om nog een keer naar Santiago te fietsen. Ad was helemaal om: "We gaan alles nog eens herbeleven, o.a. Cruz de Ferro", waar pelgrims symbolisch hun"last" in de vorm van een steentje wegleggen. Ik wist niet wat ik hoorde: beduusd maar enthousiast over de nieuwe fietstocht. Het Santiago virus had ons weer te pakken.

Heel voorzichtig hebben we het onze kinderen verteld, wetende dat zij niet zouden overlopen van enthousiasme uit bezorgdheid. Wat we overigens heel erg waarderen. Ook reacties van kennissen waren divers. Samen hebben we daarna de plannen nog eens bekeken met alle voors en tegens en kwamen we tot de conclusie: en ....toch nog een keer naar Santiago en dan de Pyreneeën over via de pas de Somport. (nieuw voor ons)

Ad heeft de hele tocht in de "steigers "gezet: route uitgestippeld, hotels geregeld, onze vorige Santiagotochten doorgenomen, nieuwe Santiago routeboekjes gekocht en fietsen een grote beurt laten geven.
Mijn taak is iets kleiner: maken van de lijst wat allemaal meegaat in de tassen, het in orde maken van kleding e.d. en meedenken als het gaat over beslissingen nemen.

Vanaf januari hebben we elke "goede"dag per week gebruikt om te trainen, niet zo zeer voor de conditie, maar eerder voor de duur van de zit. We zijn een keer naar Pascal en Mieke in Tilburg gefietst met een grote omweg heen en terug via "onze oude kamproute" en naar Nicole, Marco en kleindochters in Berghem met een overnachting. Deze week zijn we woensdag naar Dordrecht gefietst voor een bezoek aan de grote kerk, waar we de eerste stempel in ons pelgrimspaspoort hebben gekregen en via Lage Zwaluw naar Breda voor een stempel van het Bisdom Breda, een traditie die hoort bij de fietstocht naar Santiago. Totaal hebben we 1000 km. gefietst en staat onze teller van de ebike met de rit van vorig jaar en andere kleine ritjes op 6320 km.
Deze week houden we rust op de plaats om de puntjes op de i te zetten.

Nog tien nachtjes slapen en...dan is het maandag 23 april om negen uur zover:. We gaan onze droom verwezenlijken: samen onderweg zijn, genietend van de ontluikende natuur, van de cultuur, de diverse ontmoetingen en zo langzaam groeiend naar het pelgrimsgebeuren in Santiago de Compostela.

We vertrekken vanuit het Johannapark eerst naar Zundert en Meer waar we de Jacobsroute oppikken naar Duffel bij Mechelen. B&B Het Schaerhuis is voor ons een bekend en uitstekend adres om te overnachten. We zijn daar al drie keer eerder geweest en weten, dat het daar goed toeven is.
Onderweg zal ik zoveel mogelijk proberen jullie bij te praten aangaande onze vorderingen en we spreken de wens uit, dat we gezond en wel Santiago mogen bereiken.

Verder wil ik iedereen al bedanken voor de reacties op mijn gedichtje bij de aanvang van de proloog.
Dit gedicht zag ik vorig jaar op de muur van onze B&B Het Schaerhius in Duffel staan: een mooie start om met die gedachte te vertrekken.

Ik sluit af met klein stukje tekst van de Rolling Stones:

Catch Your Dreams Before They Slip Away

• 02 April 2018 - 13:13

Bep En Bonni:

Anny en Ad zijn .1 samen. maar geen heeft maar hebben lieve onderwijsmensen!!!!

HEEL VEEL SUCCES; DOE NIET TE GEK.

Wij lezen de verslagen graag.

• 02 April 2018 - 13:39

Jetty Blijdenstein:

Hallo Anny en Ad,

het is alweer zo ver; de Proloog is binnen. Met een mooi gedicht. Maar ik hoop dat jullie toch nog naar mijn verjaardag komen a.s. zondag 8 april om 12 uur bij d 'Ouwe Mart. Helaas ben ik de afgelopen 4 weken geveld geweest door een flinke griep, het is nog niet helemaal over, maar het gaat langzaam aan beter. Ik was in 7 jaar niet zo ziek geweest. Hopelijk heb ik het snel achter de rug, maar ben nog lang niet de oude. En jullie staan alweer in de startblokken voor een nieuw fietsavontuur. Ik wens jullie nu alvast heel veel plezier, goed weer en ik zeg net als Bep en Bonnie: doe niet gek en pas goed op jezelf. Ik zeg tot a.s. zondag.

Groetjes,
    J E T

• 02 April 2018 - 13:49

Clara En Koert:

Lieve buurtjes,

De lente komt eraan! Tijd om te vertrekken en te gaan genieten op weg naar Santiago.
    Het is goed te weten dat jullie eBikes hebben, dat scheelt alweer bij de te verwachten stijgingspercentages en tegenwind. Wij wensen jullie een veilige tocht met inspirerende ontmoetingen en prachtige vergezichten. Ook lekkere ontbijtjes, gezellige terrasjes en heerlijke maaltijden horen zeker bij het welslagen van de reis. Kom vooral gezond weer terug!
    Wij vinden het leuk om jullie weer te gaan volgen.

Liefs,

Clara en Koert xxx

• 02 April 2018 - 17:37

Bea De Jong - Daas:

Ad en Anny,
    Ontzettend veel plezier toegewenst.
    Leuk om jullie verslagen weer te lezen!
    Veel groetjes en een mooie reis gewenst!!
    Bea

• 03 April 2018 - 10:08

Tonny Verstraten:

Hoi Anny en Ad,
    Het gaat nu dichterbij komen voor jullie groet trip. Ik kijk weer al uit naar jullie mooie verslagen en foto's.Het gedicht in jullie proloog is erg mooi. Mijn laatste verslag komt eraan.

Heel veel groetjes Kees en Tonny

• 04 April 2018 - 14:34

Koos Follings:

Mafketels...... zullen ze wel van jullie denken.
    Typisch onderwijsmensen!
    Volstrekt eigenwijs!
    Laat ze maar denken,Anny en Ad.
    Als Ad de koers heeft uitgezet kan er niets meer fout gaan.
    Niets.......is natuurlijk overdreven.
    Een kapotte band hoort erbij en een weggetje om moet kunnen.
    Een avontuur moet het blijven anders verveel je je suf.
    Laat de klokken in Santiago maar weer helder luiden.

Veel plezier,
    Koos en Noor

• 04 April 2018 - 18:19

Ineke Polderman-Damen:

Anny en Ad

Heel veel fiets plezier geniet ervan!
    Ik ga jullie volgen!

Liefs Ineke

• 09 April 2018 - 13:45

Marja Sijmens:

Hoi Ad en Anny,

Alvast heel veel succes én plezier met jullie fietstocht!
    Wij gaan jullie volgen!

Groetjes!

• 11 April 2018 - 14:03

Marianne Zegveld:

Lieve Anny en Ad,
    Nog ruim een week en jullie vertrekken weer. Geweldig hoor!
    Wij hopen, dat jullie er weer net zo van gaan genieten, zowel van de tocht als van de leuke ontmoetingen.
    Een heel goede reis, mooi weer en een behouden thuiskomst.
    Wij gaan jullie weer volgen. Fijn, dat we kunnen meegenieten van de verte.
    Heel veel liefs!
    Walter en Marianne

• 19 April 2018 - 21:30

Hans En Henny:

Lieve fietsvrienden Ad en Anny,

Het is nu op de vooravond ( donderdag 19-04-2018 ) van jullie 4 fietstocht naar Santiago de Compostela. Wij hopen dat jullie een heeeel mooie en fietstocht mogen hebben. Zeker gaan wij jullie volgen en wij weten ook wat het is zo'n tocht te fietsen. Geniet van alles onderweg en kom ook weer behouden thuis.

Heel veel lieve groetjes uit het ROERMONDSE ,
    Hans en Henny.

• 21 April 2018 - 11:50

Theo En Ria:

Wat een mooie proloog : dat belooft wat ;)

we gaan jullie zeker volgen ; natuurlijk ook omdat wij een goede maand later ook deel 1 en deel 2 van de Jacobsroute gaan fietsen, tot Peyrehorade in ieder geval en dan gaan wij richting Lourdes

Heeeeeeel veel fietsplezier, met hopelijk goed weer, mooie ontmoetingen , genieten van de mooie natuur en een behouden aankomst.

Veel groetjes van Theo en Ria

• 23 April 2018 - 11:37

Cees En Greet:

Dag Anny en Ad,

we zien dat jullie weer op pad gaan, we zagen elkaar bij Riet in hooglanderveen en toen vertelden jullie al van jullie fietsplannen naar Santiago. Geweldig!!! We gaan jullie volgen en we wensen jullie een heel goede reis en veel plezier.

Groetjes, Cees en Greet uit Nijkerk