Einde extra lus Chalon-Macon-Chalon. - Reisverslag uit Chalon-sur-Saône, Frankrijk van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Einde extra lus Chalon-Macon-Chalon. - Reisverslag uit Chalon-sur-Saône, Frankrijk van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

Einde extra lus Chalon-Macon-Chalon.

Door: Anny

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

10 Mei 2022 | Frankrijk, Chalon-sur-Saône

Goedenavond allemaal.

Na een goede nachtrust en een prima ontbijt zijn we om half negen klaar voor het laatste deel van de extra lus richting Chalon-en-Saône.

Onze route begint aan de overkant van het Hotel du Nord aan de Boulevard Jean Jaures. We moeten oversteken, maar dat is enkel veilig via de voetgangersoversteekplaats. Het is ontzettend druk en het lijkt wel of de Boulevard gebruikt wordt als racebaan.

Prachtig weer, vrij warm al en daarom start ik meteen in korte broek. Vandaag wordt het geen puzzeltocht, enkel de rivier volgen, dan kom je vanzelf in Chalon.

Ad maakt nog een paar foto’s van de oude brug en dan kunnen we gaan met de wind in de rug.

Net buiten Macon houdt de route ineens op. We hadden het bordje wel gezien om rond de haven te rijden, maar we hadden weinig zin in deze toeristische trekpleister. Eigenwijs zijn en dan terug en bordjes blijven volgen.

Het is rustig op het jaagpad, we passeren diverse dorpjes, waar we niets van kunnen zien, zoals Fleurville en Le Villers. Tournus de stad, die aan de rivier ligt heeft een hele geschiedenis die omstreeks 180 N.C. begint. Bekend is de Abbaye St. Phillibert, de Eglise St. Valerie en een fietsmuseum. Wij maken enkel gebruik van de supermarkt aan het Jaagpad om daarna even buiten de stad een koffiepauze te houden.

De mooie route bleue eindigt net voor Marnay. We gaan het binnenland in, volgen een D weg en passeren diverse kleine, langgerekte dorpen, zoals Varennes-le-Grand en St. Loup-de-Varennes. Na Lux rijden we Chalon binnen en na een stop bij de Information voor een plattegrond om de stad morgen gemakkelijk uit te rijden, zijn we met de telefoon snel bij ons hotel Kyriad.

Fietsen stallen geeft nogal wat chagrijn vanwege allerlei automatische hekken, omdat de receptioniste te weinig tijd heeft om mee te lopen. Uiteindelijk helpt ze ons en hebben we een kamer op de Rez de Chaussee

We zitten op loopafstand van de Mac voor een frietje en een visburger. Hebben we zin in.

Morgen gaan we proberen ongehavend Chalon te verlaten richting Monceau-les-Mines. Jullie horen ervan.

Fijne avond en de Gr van Ad en mij.

• 10 Mei 2022 - 19:21

Jetty Blijdenstein:

Lieve Anny en Ad,

ik zag jullie weer binnen vallen en het lijkt erop dat het nu goed gelukt is met het verslag. En zelfs foto's erbij. Nou, jullie hebben weer een mooie route gereden en gelukkig zonder al te veel strubbelingen. En nu een lekker frietje en een visburger, moet nu toch wel lekker smaken. Hier is het al de hele dag bewolkt en een uurtje geleden een paar spatjes regen, bij jullie zo te zien op de foto's prachtig weer. Maar het is toch ook warm. Hier verder weinig nieuws. Ben vanmorgen met de rollator naar de JUMBO gegaan om alweer het nodige in te slaan en dan moet het allemaal weer worden uitgepakt enz. Dus verder mijn gemak gehouden. Ik hoop dat jullie vannacht weer lekker slapen in Hotel Kyriad en dan morgen weer verder, wens jullie weer een goede route toe en voor straks weer "Welterusten". Tot de volgende mail.
    Liefs,
    J E T

• 10 Mei 2022 - 19:34

Jan En Paula :

Hoi Anny en Ad. We volgen jullie en merken dat het ondanks de soms ongemakken en wijzigingen, weer een prachtige fietsreis is. De eerste week zit er nu ongeveer op en jullie boffen met het weer. Zon nog eens zon. Dat hadden wij ook, alleen zaten we binnen of op ons balkon. Vorige week donderdag voelde Paula zich niet zo lekker, maar de test was negatief. Vrijdag nog steeds loom en hangerig en toen bleek het fout. Corona en 5 dagen binnen blijven. Ik testte gelukkig negatief. Maar ... we houden vol. We voelen ons weer goed en gaan morgenavond weer naar de camping om heerlijk te fietsen. De verwachtingen zijn goed vooral volgende week. We wensen jullie ook het mooie weer toe. Veel fietsplezier en tot horens. voorzichtig en kom goed thuis. Lieve groet !!

• 11 Mei 2022 - 06:37

Joke:

Hoi Annie en Ad
    Alles goed in Hoeven.
    Fijn dat je goed weer hebt en alles goed gaat .
    Veel fiets plezier