De eerste grote tocht met E-bike - Reisverslag uit Breda, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu De eerste grote tocht met E-bike - Reisverslag uit Breda, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

De eerste grote tocht met E-bike

Door: Anny

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

23 April 2017 | Nederland, Breda

Proloog.

Na onze grote Groene Valleientocht hadden we het "doosje" van 12 grote tochten op de gewone fiets gesloten.

In de periode augustus-november maakten we nog diverse tochten: we fietsten in augustus de N.A.P. route van Bad-Nieuweschans naar Hoeven, naar de kinderen en kleinkinderen in Tilburg en Berghem, Heideroute, Merijntje Gijzen route, Markiezaatsroute en steeds riepen we, dat we hier in Nederland geen e-bike nodig hadden.
De droom van een grote tocht bleef echter: welke mooie tochten zijn er nog en wat zijn onze mogelijkheden. Als we weer voor enkele weken in het buitenland willen fietsen, dan zal er toch echt een e-bike nodig zijn, willen we fietsend genieten. Het gestamp en gepuf is verleden tijd.

Op onze allerlaatste tocht in november 2016 reden we toevallig langs de fietswinkel van Firma Rullens in Wouw, wetende dat deze firma Kogadealer was. Uit belangstelling stapten we de winkel binnen om eens te kijken of de nieuwste serie e-bikes er al was. Bij de entree viel ons oog meteen op twee prachtige zwarte koga's: heel sportief, middenmotor, 500 watt accu, de juiste maat voor ons etc. We waren meteen verkocht!
Die gaan het worden. En na een proefritje reden we veertien dagen later van Wouw naar Hoeven. Voor ons is het fietsen geworden: altijd wind in de rug.

Vanaf die dag is Ad begonnen met het bekijken van een nieuwe tocht, richting België, Frankrijk. Hij heeft drie boekjes gekoppeld tot een grote tocht. Het eerste boekje is de St. Jacobsroute langs het Westen tot Tours (hebben we ooit al eens twee keer gedaan), daarna komt de kastelenroute langs de Loire en als derde deel gebruiken we "Langs oude wegen naar Santiago" in omgekeerde richting van Nevers door de Ardennen naar Maastricht.

Vorige week afscheid genomen van de kinderen met een familiebrunch in Le Jardin en vandaag komen broer en zussen lunchen. Alles staat klaar: twee fietstassen aan de bagagedrager, (geen voortassen meer) met daarin een extra batterij voor zware gebieden. We zijn erg benieuwd hoe het ons zal bevallen. Ik hou jullie op de hoogte, ook al had ik me voorgenomen bij een nieuwe tocht niet meer te schrijven. Veel vrienden en kennissen vinden het echter nog steeds fijn om de verhalen te lezen. En 's avonds aangekomen in dorpjes waar weinig te beleven valt is schrijven een leuke bezigheid.

En morgen is het al zo ver. Wat gaat de tijd snel. Enige spanning bespeuren we beiden, ook al hebben we menige tocht gereden. Jullie horen nog van ons, maar niet elke dag. lieve groeten van mij en van Ad.

• 23 April 2017 - 10:55

Jetty Blijdenstein:

Lieve Anny en Ad,

ga jullie gauw antwoorden om jullie heel veel succes te wensen met jullie eerste grote E-bike tocht! Maar toch zeg ik zoals altijd: pas goed op jezelf, een ongeluk ligt in een klein hoekje. Dus rustig aan, jullie hoeven niemand meer iets te bewijzen. Geniet van de tocht en ik ben erg benieuwd naar jullie Kastelentocht langs de Loire. Ik heb dat ook gedaan, maar natuurlijk met de bus! Hopelijk zit het weer mee, maar dat is altijd afwachten. Nogmaals een goede start gewenst en als je mailt, dan mail ik terug.

Liefs en groetjes,
    J E T

• 23 April 2017 - 10:58

Bea De Jong:

Ad en Anny,
    Jullie kunnen zo gewoon verder met jullie prachtige fietstochten.
    Wat een geluk dat jullie dit allebei geweldig vinden.
    En inderdaad, jouw verhalen zijn heel leuk om te lezen Anny!
    Weer heel veel succes en plezier gewenst!
    Veel groetjes uit Noordhoek van mij,
    Bea

• 23 April 2017 - 13:13

Marianne:

Lieve twee,
    Een heel fijne reis met gezellige ontmoetingen, mooie natuur,prima weersomstandigheden.
    En alles wat ik al ingesproken heb op het antwoordapparaat.
    Ga niet te snel, want dat gebeurt gauw met de nieuwe fietsen.
    We lezen graag jullie ervaringen.
    Veel lieve groetjes van ons.
    Walter en Marianne

• 23 April 2017 - 14:16

Koert:

Wij wensen jullie heel veel plezier met dit nieuwe avontuur. Het aantal tochten dat jullie al gemaakt hebben is indrukwekkend. We zijn benieuwd naar jullie nieuwe verhalen. Wees vooral ook voorzichtig. We willen jullie graag weer gezond en wel begroeten in Hoeven.
    Hartelijke groet,

Koert en Clara

• 23 April 2017 - 15:14

Lous:

Ad en Anneke
    We wensen jullie een hele mooie tocht op de e-bike. Geniet er van, ook al gaat het iets sneller en makkelijker. Behouden thuiskomst.
    Jan en Lous

• 23 April 2017 - 15:56

Bep En Bonni:

Wij wensen jullie weer een leuke vakantie toe.
    Doe niet te gek!!!!!

• 23 April 2017 - 19:17

Joke:

Annie en Ad

Wij wensen jullie een geweldige fietstocht op jullie e-bike.
    Natuurlijk kijken wij uit naar jullie reisverslagen.
    Wij wensen jullie een prachtige tocht geniet ervan en kijk goed uit.

grt Christ en Joke

• 24 April 2017 - 14:13

Koos Follings:

Altijd weer een genot jullie verslagen te lezen.
    Veel plezier en tot donderdag 18 mei,wanneer
    jullie bij ons komen om verslag te doen van de
    ondeugende dingen,die niet op schrift worden gesteld.