Een reis…..een legpuzzel van wel 1000 stukjes. - Reisverslag uit Trendelburg, Duitsland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Een reis…..een legpuzzel van wel 1000 stukjes. - Reisverslag uit Trendelburg, Duitsland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

Een reis…..een legpuzzel van wel 1000 stukjes.

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

20 Mei 2015 | Duitsland, Trendelburg

Lieve familie, vrienden en iedereen die ons volgt.

Na een onrustige nacht van veel wakker liggen vanwege pijn in de beenspieren stap ik om half zeven uit bed. Anny slaapt nog als een roos. We laten alle bagage nog op de kamer als we gaan ontbijten. Het weer belooft alle goeds. Het B&B hotel voldoet aan de verwachtingen, zelfs een fles heet water krijgen we mee voor onderweg.
Net als in Hamm hebben we geprobeerd de stad goed uit te komen. Dat lukt ons maar gedeeltelijk, want bij de buitenring gaat het mis en wordt het een en weer rijden en zoeken naar de sticker Praag. We moeten weer improviseren, want anders komen we nooit aan duizend puzzelstukjes. We vinden met geen mogelijkheid Kirchborchen. Een plaatselijke bewoner adviseert ons en zo vinden we na een km. of zes omrijden de aangekondigde Almeroute.
Daarna volgt de Altenau route aangegeven door hele kleine bordjes. Ook Anny doet prima mee met kijken, lezen, wijzen op tekens. Het kijken en zoeken kost veel tijd. Geen fijn idee als je 95 km. moet rijden. Bovendien heb ik een gesloten hotel gereserveerd op voorwaarde, dat we ons tussen 4 en 5 uur zouden melden. De hotelier heeft nl. rustdag op woensdag.
In Kluskapellen komen we langs een alleraardigst kapelletje, waar we gratis naar een altblokfluitconcert mochten luisteren. ( Herinneringen aan de blokfluitlessen van onze kweekschooltijd )

Het landschap is mooi met regelmatig enkele fikse klimmetjes van 5 km met zo nu en dan een percentage van 8%. Het doet ons denken aan de Vogezen. We gaan over op de Diemelroute met opnieuw kleine bordjes. De volgende plaats is Warburg. De stad is een oude Hanzestad, die bestaat uit Neustadt en Altstadt bijna 1000 jaar oud. We laten Warburg voor wat het is, want we moeten op tijd bij ons hotel zijn volgens afspraak.
We blijven de rivier de Diemel volgen. Even moeten we het regenjack aan, maar de regendruppels zijn van geen betekenis. We fietsen heerlijk langs de rivier met hier en daar een klimmetje en…de wind in de rug. Op naar LIebennau , Stammen en Trendelburg, nadat ik mijn Tom Mio heb ingesteld. Hij doet het vandaag goed. Na een paar km. langs een grote weg krijgen we als kers op de taart een zo´n steile klim richting onze slaapplaats bij de burcht dat we beiden van de fiets moeten en de laatste 100 m. zwoegen om boven te komen met de fiets en bagage. De eigenaar staat ons al op te wachten, fietsen worden gestald en Wifi geregeld.

De dag is prima verlopen en we sluiten deze puzzeldag af met een dinertje in de Rapunzelburcht. Alles kasteelachtig ingericht en vanaf onze tafel genieten we van prachtige vergezichten. Een superdiner voor supercenten, maar terecht. Het was uit de kunst. Gr. Ad.

Voetnoot van Anny.
Helaas moet ik in gebreke blijven voor wat de foto´s betreft. Ik krijg er zo nu en dan maar een enkele op. Wie weet komen er betere tijden. Ik blijf hopen.

Hoogtepunten. Het diner in de burcht van het Sprookje Rapunzel.
Dieptepunten. Tijdverlies vanwege puzzelen om de route te vinden en het ontbreken van een e/bike bij het klimmen.

• 20 Mei 2015 - 22:50

Yvonne:

Wilde zojuist naar bed gaan, maar hoorde pling op de computer. Dus gauw even kijken wie het is en jawel mijn zus (zwager) met het verslag.
    Iedere dag genieten we van jullie verslagen en volgen jullie op de voet.
    Weer genoten van het verslag van vandaag en de foto's. Het gaat jullie voor de wind zo te lezen. Geef mij maar ons e-bike(je).
    Ik ga nu naar mijn bedje, want morgen hebben we oppasdag. En de kleinste logeert hier op dit moment, nou dan weet je het wel morgenochtend. We hebben dan een zeer lange dag.
    gr, van je zus en dikke kus.

• 20 Mei 2015 - 23:25

Jetty Blijdenstein:

Lieve vrienden,

wat vervelend dat jullie zo veel moesten puzzelen om verder te komen. Gelukkig is de dag toch nog goed verlopen met aan het einde een heerlijk diner in een kasteel. En toch weer een goed hotel. En de foto's die komen wel weer, dat zien we later wel. Hier alles oke. Ik was vandaag naar de kapper en morgen ga ik naar Ad en Marijke voor het eerst naar hun nieuwe huis kijken. Ze zijn na een maand sjouwen eindelijk geïnstalleerd. En dan staan de Pinksterdagen weer voor de deur. Het weer is nog niet veel soeps, het is nog veel te koud. Maar ja, daar doen we niks aan. Voor morgen wens ik jullie weer een voorspoedige tocht zonder ongelukken. En hopelijk is je spierpijn gauw over Ad, want dat kun je niet gebruiken. Het is bijna half 12 en ik ga ook mijn bed eens opzoeken. Alweer tot het volgende verslag!

Liefs,

J E T

• 21 Mei 2015 - 00:45

Claar En Koert:

Dag Anny en Ad, wat weer een mooi verslag. Ik hoop dat je vannacht beter slaapt Ad, zodat je morgen weer fris aan de start staat. Af en toe jezelf belonen met een luxe dinertje lijkt me uitstekend voor 'de moraal', om maar eens wielertaal te gebruiken! Hier was het avondeten een stuk eenvoudiger maar wel heerlijk met een verse krop sla uit jullie tuin.
    Veel plezier met trappen morgen, veel gezelligheid met elkaar en tot het volgende verslag!
    Liefs, Caar en Koert

• 21 Mei 2015 - 10:54

Koos:

Na het zuur komt gelukkig weer het zoet.
    Na een klein fiks buitje en 1 donderslag kwamen
    ook wij weer veilig aan in het clubhuis.
    Het lentebokje en nadien de wijn brachten
    ons weer op de juiste temperatuur.
    Een klein rondje fietsen vandaag moet mij
    in de juiste conditie brengen voor ons tripje
    langs de Moesel medio juni.
    veel succes!
    Groet
    Koos

Verslag uit: Duitsland, Trendelburg

Fietsen naar Praag en Dresden

Onze elfde grote fietstocht door en naar voor ons totaal onbekend gebied.

Voor familie, vrienden, kennissen en iedereen die ons wil volgen.

Nog maar vijf nachtjes slapen en..... dan mogen we aan onze elfde grote fietstocht beginnen.

Tijdens de voorbereidingen hadden we beiden de gedachte dat we misschien tijdens deze tocht ons "Waterloo" tegenkomen. De voorbereidingen om kilometers in de benen te krijgen werden tegengewerkt door het slechte en koude weer van februari en maart. Maar uiteindelijk zijn we er toch in geslaagd om 800 km. totaal bij elkaar te trappen.

De laatste 5 tochten oefenden we in het uiterste zuiden van Limburg omgeving Vaals. We fietsten verschillende stukjes van de Amstel Goldrace met vele heftige klimmetjes, echte kuitenbijters. Vaak was het voor mij op de tanden bijten, blijven zitten en volhouden tot aan de top. De wens voor een e-bike was daar duidelijk aanwezig, vooral als er mij dames vrolijk en ontspannen voorbij fietsten. Dan riep ik Ad: "De e-bike komt er binnenkort aan". Maar bovengekomen stroomde de adrenaline door het lijf en vergat ik die hele e-bike als we flitsend konden afdalen. Voorlopig gaan we naar Praag op onze gewone Koga fietsen om te ervaren of we het nog kunnen zonder e-bike. En daarna zal de tijd het ons leren.

Vol goede moed en met wat spanning in het hoofd zullen we vrijdag 15 mei om 08.00 uur op de fiets stappen richting Berghem bij Oss voor een tocht van 92 km. om daar bij Nicole, Marco en de kleindochters te overnachten. Daarna gaat de tocht naar Millingen waar we de Rijn oversteken en tot Emmerich fietsen. Na 17 dagen hopen we Praag te bereiken op zondag 31 mei, waar we drie volle dagen gaan genieten van deze stad. Donderdag 4 juni stappen we weer op de fiets richting Dresden waar we op zondag 7 juni aankomen voor een verblijf van 3 dagen. Woensdag 10 juni komen we met de trein vanuit Dresden naar Nederland.

We hebben ons goed voorbereid op de komende tocht wat betreft informatie. Van Ellen en Floor Groot kregen we hun reisschema met de nodige aantekeningen voor hotels en bezienswaardigheden; Ria en Theo van der Sanden uit Veghel hielpen ons ook met hun ervaringen en bijzondere aantekeningen voor onderweg.
De fietsen hebben hun onderhoudsbeurt gehad en wat mee moet in de tassen ligt klaar.
Ook dit jaar proberen we zo weinig mogelijk mee te nemen: liefst enkel twee grote tassen en geen low-riders voor. Het bekende spreekwoord voor fietsers: "Al wat je thuis laat, is mooi meegenomen" geldt ook voor ons en na zoveel fietstochten weten we nu wel wat echt noodzakelijk is voor onderweg.

Bij het plannen van een tocht trekt Ad altijd de kar: hij bekijkt de indeling met de daarbij behorende reserveringen voor de eerst week: hotels en b & b. Ik mag luisteren, meedenken en aanvullen. Daarna zullen we elke avond van tevoren de tocht bekijken: hoever we zullen en kunnen komen en dan mag ik in actie komen om via notebook of ipad de volgende overnachting te reserveren.
Op papier is het team van Straten-Damen klaar voor de nieuwe uitdaging.

Ook dit jaar stop ik mijn ipad en notebook in de fietstas, want een reisverslag maken hoort er nou eenmaal bij. Zo kan ik alle geïnteresseerden op de hoogte houden van ons wel en wee onderweg. Heb je geen behoefte aan onze reisberichten dan kun je jezelf weg klikken links onder onze foto.

De resterende dagen van deze week worden gevuld met rust, ontspanning in de tuin en nog enkele gezellige contacten.
Ik wens jullie allemaal veel leesplezier, mooi weer en tot ziens.
Groeten en veel liefs van mij en Ad.