Denderen langs de Dender - Reisverslag uit Oeudeghien, België van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Denderen langs de Dender - Reisverslag uit Oeudeghien, België van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

Denderen langs de Dender

Door: Anny

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

25 April 2017 | België, Oeudeghien

Voor iedeeen, die geïnteresseerd is in onze reis.

Deze morgen waren we al voor de geplande tijd van 7 uur wakker. Voortreffelijk geslapen in een breed bed, zo breed, dat we elkaar regelmatig kwijt waren. We hebben de avond van tevoren alles zo gemanaged, dat we ruim op tijd voor het ontbijt klaar waren.
Onze gastvrouw An van der Slagmolen had voor een compleet ontbijt gezorgd. We kenden dat van 2006 en 2008 toen we onderweg waren naar Santiago de Compostela. Een andere Nederlandse gast schoof ook nog aan de ontbijttafel. Hij ging lesgeven voor 1 dag in een psychiatrisch ziekenhuis.

Om kwart voor negen stappen we op de fiets, nadat we afscheid hadden genomen van onze gastvrouw. Een vierde keer zullen we waarschijnlijk hiér niet meer aanrijden. Maar, zeg nooit nooit.

Dankzij de goede aanwijzingen van de gastvrouw zitten we heel snel op de juiste route naar Mechelen, tien kilometer na Duffel. Op de Grote Markt nemen we de tijd om ons geheugen wat op te frissen. Margaretha van Oostenrijk kijkt vanaf haar sokkel over de markt heen. Zij koos Mechelen als residentie en bouwde er een paleis, waar haar neefje Karel V opgroeide.
De weg gaat verder door de stad, alsmaar rechtdoor richting Steenhuffel en Aalst. Er staat een stevige wind op kop, maar ons ijzeren gemotoriseerde ros Beyaard gaat er met een behoorlijke draf tegenin. En wij worden gans niet moe! Na Aalst gaan we fietsen langs de Dender naar Ninove, waar we in een grijs vêrleden in het klooster van de zusters van de H. Harten hebben overnacht. Ad maakt er snel en foto's n om daarna ons in een café wat op te warmen aan een kop chocomel met een Brusselse wafel. We dachten daar ergens wel een frietkot te vinden, alles was echter gesloten. Verder denderen langs de Dender en genieten van de ontluikende natuur. Geen andere toeristen te zien. Het zonnetje komt zo nu en dan te voorschijn met de wind schuin van achteren vlot het traject.
Geraardsbergen met de muur rijden we een klein stukje op turbo om daarna terug te keren naar het marktplein, waar nog steeds het tweelingbroertje van het manneke uit Brussel staat. Museumpje ernaast met heel veel mannetjes in diverse kleding is gesloten, als ook de bakkerijen waar we de bekende mattentaartjes wilden kopen. Bergafwaarts over de kasseien terug naar het jaagpad, richting Lessines. We verwachten daar een heel slecht pad, maar de Walen hebben een heus breed pad van betonplaten gelegd. Om in het stadje te komen volgt er een fikse klim: geen probleem, turbo stand met klein verzet.
We denken, dat we nu zo in Oeudeghien zijn en vergeten nauwkeurig te kijken en te lezen. Na vragen en opnieuw lezen bereiken we na 104 km. Onze B&B "Easy tempo" . Deze naam past uitstekend bij de eigenaar en eigenaresse .
Morgen fietsen ( we moeten nog wel de trappers ronddraaien) we naar Cambrai, een bekende plaats voor ons.
Welterusten allemaal.

• 25 April 2017 - 22:25

Theo En Ria:

Hoi Anny en Ad, Wat is het toch weer leuk om jullie verslagen te lezen !
    En jullie gaan als een speer, even 104 kilometers wegtrappen op een dag is niet niks!
    Veel fietsplezier en we blijven jullie volgen!

Groetjes Theo en Ria.

• 25 April 2017 - 23:23

Jetty Blijdenstein:

Lieve Anny en Ad,

toch weer een verslag, leuk hoor. Ik ga nog gauw antwoorden alvorens weer naar bed te gaan. Je hebt mij alvast wat wegwijs gemaakt voor Mechelen, alwaar ik met Edith 12 t/m 14 juli zal verblijven. Ik was er ook al eerder en heb alles al gezien, maar Edith nog niet. En al die plaatsen die je noemt, Geeraadsbergen, Steenhuffel en Aalst, ik was er allemaal in een heel grijs verleden met d'n ouwe oto van Nonkel Maurice en Tante Liza. Heel fijn dat het zo goed gaat met de E-bikes, is toch altijd weer afwachten. En weer een goede B & B, hopelijk volgen er meer goede adressen. Wens jullie weer veel fietsplezier en goed weer. Welterusten

Liefs,
    J E T

• 26 April 2017 - 07:49

Pieterpijpers:

Goede morgen. anny en ad leuk om jullie weer eens te horen, en natuurlijk de berichten, anny wij hebben weinig tijd want we moeten op tijd bij de dokter zijnn je hoort nog van ons gr. joke en piet xxx

• 26 April 2017 - 08:44

Clara De Jager:

Lieve Anny en Ad,

Gezellig om jullie weer te volgen en wat fijn dat het zo voorspoedig gaat met de e-bikes. Het lijkt me een hele geruststelling als je ervan op aan kunt dat tegenwind en steile hellingen je niet echt zullen deren! Dus 'easy tempo' vooruit en stay safe!

Liefs van de buren

• 26 April 2017 - 09:45

Henny Hoppenbrouwers :

Leuk jullie verslag van de fietstocht(dit keer met jullie E-bike) weer te lezen. Wie verre reizen doet kan veel verhalen. Ik duim voor goed weer dat maakt het allemaal ook nog aangenamer. Sportieve en mooie (fiets)reis verder en ik blijf jullie volgen. Groetjes Henny

• 26 April 2017 - 17:08

Tonny Verstraten:

Weer een mooi verslag en altijd die bijzonderheden erbij. Ik lees het altijd met veel plezier.
    vandaag bij ons lintjesdag, dus vanmorgen met de burgemeester op stap geweest. 5 mensen hebben een lintje gekregen. 1 in Oud Gastel, 1 in Oudenbosch en 3 in Hoeven, dhr. Cosse uit de Gaverenhoek en het echtpaar Braspenning , die bij de fietsvierdaagse betrokken zijn en bij het punt en Avo in Oudenbosch. Was weer erg leul. Nou morgen weer veel succes met jullie fietstocht.
    Heel veel groeten van ons. Kees en Tonny