De beloofde epiloog - Reisverslag uit Hoeven, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu De beloofde epiloog - Reisverslag uit Hoeven, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

De beloofde epiloog

Door: Anny

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

20 Juli 2017 | Nederland, Hoeven

Beste volgers.

Al weer twee maanden thuis en nog geen epiloog geschreven. Gewoon even geen zin gehad.

Zoals jullie kunnen lezen zijn we vanuit Maastricht de volgende dag heel rustig naar Heerlen gefietst via knooppunten, onderweg genietend van het mooie landschap. Bij Koos en Noor werden we hartelijk ontvangen en na een warme douche en een heerlijke punt Limburgse vlaai nam Koos ons mee naar de opgraving van een Romeins badhuis bij hem om de hoek, midden in Heerlen. Zeer interessant en de moeite waard om eens te bezoeken.
Dit voorjaar had men in Heerlen bij een bouwput een echte Romeinse bakoven ontdekt. De oven stond nu nog te drogen onder een tentzeil en was jammer genoeg niet toegankelijk voor publiek.
Door de vrouw van Koos, Noor, werden we 's avonds getrakteerd op een heerlijke aspergemaaltijd vergezeld van een witte wijn. Onze fietstocht en de a.s. tocht van Koos met Henk hebben we uitgebreid besproken. Al met al: het was daar goed toeven bij de fam. Follings.

De volgende dag zijn we om half elf op het station Heerlen uitgezwaaid door onze vrienden en bracht de trein ons in 2 uur tijd naar Oss. Daarna nog een fietstocht van 5 km. naar Berghem, waar later in de middag de kleindochters thuis kwamen.
Onze schoonzoon Marco was die dag net jarig en 's avonds zijn we met z'n allen in Oss gezellig uit eten geweest.

Zaterdagochtend afscheid genomen in Berghem en daarna via Oisterwijk eerst naar Tilburg, waar we bij Pascal en Mieke hebben geluncht.
Zo hebben we na 4 weken iedereen weer ontmoet en uitgebreid kunnen spreken.
Via Breda, Prinsenbeek naar Hoeven zonder enige inspanning.

Thuisgekomen zit je al weer snel in het ritme van alle dag: afspraken maken met kennissen en familie, de tuin ontdoen van wildgroei, zingen bij het Variakoor, nog diverse andere werkzaamheden in huis verrichten en uitrusten van deze tocht.

Samen hebben we de tocht geëvalueerd. Wat heeft zich in ons geheugen genesteld?
1. Na een week fietsen gingen we ons afvragen of we nog wel zo lang van huis wilden zijn. (blijft nog even een open vraag)

2. De ebike is een groot succes geweest. Honderd kilometer trapten we gemakkelijk weg op een dag. Geen natte shirts meer van de inspanning, geen zere bovenbenen en echt genieten van de ontluikende natuur onderweg. Fietsend door Frankrijk/Ardennen hebben we ons verbaasd over onze vorige tochten op de gewone fiets. We konden het bijna niet bevatten, dat we dat ooit hadden gedaan.

3. We hebben veel plezier gehad van onze vorige jaren fietservaring. O.a. om het puzzelen en begrijpen van de tekst voor de juiste weg konden we regelmatig lachen en werd er niet meer gemopperd. Soms hielp de MIO-gps ons, soms de iPhone, maar het meest succesvol was : vragen naar de weg/richting. Ad is daar heel goed in.
4. In het begin was het koud en regenachtig, maar de laatste 14 dagen was het droog en redelijk warm.
5. Meestal goede en betaalbare B&B , hotels/ hotelletjes. gehad

Met veel plezier heb ik elke dag verslag gedaan van onze tocht. Ik wil iedereen bedanken voor de lieve en ondersteunende woorden in de reacties. Het is en blijft een plezier om te lezen, dat jullie meegenoten van en geïnteresseerd waren in onze tocht. Het is vaak moeilijk om uit een verslag de juiste gevoelens te interpreteren. Schrijf ik over een regendag en lunchen in een bushokje, dan hoor ik regelmatig: kun je niet ergens gewoon gaan lunchen en wil je niet stoppen als het regent? Als we dan in ons hotel zijn aangekomen, opgefrist en lekker gegeten hebben, zijn we die nare dag al snel vergeten en roepen we: "Morgen nieuwe dag, nieuwe kansen".
Liefde is......samen genieten van alles wat zo'n tocht biedt.

Van de dromen, die we vorig jaar na thuiskomst in een doosje hebben gestopt is er reeds een te voorschijn gehaald. Er zitten nog diverse dromen in, die we willen verwezenlijken. Het is te hopen, dat we genoeg tijd van leven krijgen om de gedroomde tochten te kunnen maken, want de ebike geeft ons zo veel meer mogelijkheden dan de standaard fiets.

Ik ben trots op Ad, die alles perfect heeft geregeld, niets aan het toeval overlaat en altijd kiest voor veiligheid. Samen hebben we prima teamwork verricht en menig keer wordt hier het fotoboek gepakt om alles nog eens te herbeleven.

Morgen gaan we op de gewone fiets naar Nicole, Marco en de kleindochters, om zaterdag met Merel en Floor een tocht van 6 dagen op de fiets door Oost-Brabant te maken. Deze tocht is in de plaats gekomen van een week vakantie in de caravan.
Groeten van mij en Ad en tot volgend jaar bij de tocht....?????? en schrijven blijft. Liefs Anny.

• 20 Juli 2017 - 17:30

Clara :

Lieve Anny en Ad,
    Wat een mooi gedaan deze schriftelijke afronding van jullie prachtige tocht. Ik heb zoals altijd genoten van jullie verhalen en kijk dan ook met belangstelling uit naar jullie volgende tocht. Ik weet als geen ander dat het zeker niet vanzelfsprekend is dat jullie persoonlijke omstandigheden volgend jaar ongewijzigd zullen zijn, maar dromen van mooie tochten kan en mag natuurlijk altijd. Geniet van al jullie fotoboeken en ik wens jullie vooral ook veel plezier met jullie kleindochters! Ik ben benieuwd of jullie het fietsvirus ook aan hen kunnen overdragen!
    Stay safe!
    Clara

• 20 Juli 2017 - 22:00

Jetty Blijdenstein:

Lieve Anny en Ad,

ik had al op jullie verslag gereageerd, maar ik kreeg het 2 x binnen en een daarvan kon de pagina niet meer gevonden worden. Dus hebben jullie mijn reactie nog niet ontvangen. Zal het nu dus nog even doen. Ik kan begrijpen dat je even geen zin had in een verslag, maar ik vind het weer geweldig dat jullie het weer volbracht hebben. Jullie zijn een geweldig team en mijn petje af voor Ad die dit allemaal heeft moeten uitzoeken! En fijn dat de e-bikes zo goed voldeden, hadden jullie al eerder moeten doen, maar beter laat dan nooit. En nu gaan jullie weer met de kleindochters fietsen, helemaal leuk. Het zal in de genen zitten. En wat de volgende tocht betreft...laten we daar nog maar even mee wachten, maar dromen kan altijd. Ik ben een optimist maar ervaar iedere dag weer dat het leven in een vingerknip over kan zijn. Voorbeelden te over en het houdt niet op. Maar ik wil 2019 toch nog wel halen, dan bestaan het Gertrudis en Norbertus 100 jaar en daar moeten we toch wel bij zijn nietwaar? Ik wens jullie veel plezier met de tocht door Oost-Brabant en hoop jullie weer in goede gezondheid te zien op de "andijviestamp met spekjes" in Ludwighove op 20 augustus a.s.

Veel liefs,
    J E T

• 20 Juli 2017 - 22:50

Tonny Verstraten:

Hallo Ad en Anny,

Bedankt weer voor het mooie laatste verslag. Ik vind het altijd geweldig om dit te volgen.En soms herkenbare plaatsen te herkennen.
    Jullie zijn echt goed op elkaar afgesteld. En leuk dat jullie het weer zo goed gedaan hebben.
    En nu 6 dagen met de kleindochters op stap. Weer een hele belevenis.
    Ik wens jullie weer hele mooie dagen en een goede zes-daagse.
    Heel veel liefs

Tonny

• 21 Juli 2017 - 13:54

Pierterpijpers:

Anny en Ad, jullie epiloog gelezen bedankt, fijn datjullie weer gezond thuis zijn. mischien weer klaar voor de volgende rit.
    met Joke gaat het nog niet goed na die bewuste val uit de statsbus, 11 Aug moeten we naar de pijn bestrijder in Oosterhout. en dan hopen wij dat alles een beetje goed komt,
    Ik heb veel verloren aan joke met alle doen en laten maar we hopen dat dat ook goed komt,we zijn nu al een halfjaar bezig we hebben alle instanties al gehad we blijven bidden,
    Anny en Ad, het aller beste en je hoort nog van ons ge, joke en piet xxxxxxxxx