Ardennes, we komen eraan - Reisverslag uit Theux, België van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Ardennes, we komen eraan - Reisverslag uit Theux, België van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

Ardennes, we komen eraan

Door: Anny

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

16 Mei 2017 | België, Theux

Beste kinderen, familie, vrienden, kennissen en volgers.
Gisteravond nog lang gezocht naar de beste aansluiting op het fietspad Bastogne-Houffalize, linie 163. De beschrijving in ons boekje was heel summier: volg de winkelstraat. Welke? Vanaf het plein zijn er wel drie winkelstraten. Uiteindelijk kiezen we de juiste en Ad kan nu al heel snel de juiste route oppikken. Een prachtig fietspad tussen het groen aangelegd. Toevallig bij het oversteken van een weg die het fietspad kruist ziet Ad achter zich het monument voor de Easy Compagny, die zich in het achter het monument gelegen Bois Foy tijdens het Ardennens offensief heeft staande kunnen houden. Een moment om stil te staan bij de vrijheid, die we nu dankzij o.a. deze groep Amerikaanse soldaten hebben.
De natuur is prachtig: bloeiende bermen, koeien met hun kalfjes in de weilanden afgewisseld met bossen. Het is warm en al snel fietsen we in shirt en korte broek.
Het is stil erg stil op onze weg. We passeren kleine dorpjes waar nauwelijks iets valt te beleven. De wegen zijn niet al te best, vooral bij de afdalingen is het letten op het wegdek met handen aan de remmen.
Bij Ceturu komt de eerste klim van 7%, daarna de afdaling in het Ourthedal, een heel mooi stukje van dit traject die ons brengt naar het riviertje de Ourthe. Vanaf Lierneux rijden we door het dal van de Lienne. Onze weg meandert net zoveel als het kleine
riviertje. We weten, dat aan het einde van het dal flink klimmen
wordt naar Stoumont en verder door naar Theux, waar we vanavond slapen. Onderweg prijzen we ons gelukkig met de ebikes.
We bereiken Theux na 93 km. Met een gemiddelde van 21 km. en fietstijd 4 uur en 25 minuten. Hotel Du Perron snel gevonden. Mooie kamer en gelukkig maar een trap op met bagage.

Morgen naar ons landje! Nederland, we komen er aan. En dan is de koek bijna op. Gr. van mij en Ad.

• 16 Mei 2017 - 18:58

Ineke Polderman:

In ieder geval ben ik blij dat jullie weer naar huis komen!!
    Al die weken zo ver weg vind ik maar niks.
    Dikke kus voor julllie van mij!!!! Ineke

• 16 Mei 2017 - 19:28

Jetty Blijdenstein:

Lieve vrienden,

als ik het zo eens lees, dan ruiken jullie de stal. Ik vind het eigenlijk ook wel genoeg, maar jullie e-bikes zijn een succes, dat kun je wel zeggen. Wij hadden hier ook prachtig weer en morgen wel 28 graden. Daarna vallen we weer terug naar 16 graden, het is alles of niks. Ik denk dat dit wel een van de laatste mailtjes wordt, ik zal het missen, keek er elke avond naar uit. Ik wens jullie voor straks weer een goede nachtrust in Hotel Du Perron en morgen richting Ardennen. Weer een goede tocht gewenst en alweer tot de volgende mail.

Liefs en groetjes,
    J E T

• 16 Mei 2017 - 20:53

Henk Bond:

Zijn jullie nu niet ver van de Vennbahnroute.Die loopt van Troisponts en troivierges naar Aken.Hooguit 1a2% klimmen,prachtig fietspad.Malmedy en St Vith liggen ook op de route evenals Monschau.Wij zouden er maandag naar toe gaan,maar het wordt de Achterhoek in Hummelo,tenzij het weer te slecht wordt.

• 16 Mei 2017 - 21:48

Merel Timmers:

Lieve opa en oma,
    Fijn dat jullie toch weer bijna veilig in Nederland zijn! Ik ben benieuwd naar jullie verhalen en alle belevenissen van jullie tocht. Ik heb jullie wel erg gemist. Ik kijk er naar uit om jullie weer te zien!
    Liefs, Merel