Van Auxerre naar Troyes: langs oude wegen - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Van Auxerre naar Troyes: langs oude wegen - Reisverslag uit Troyes, Frankrijk van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

Van Auxerre naar Troyes: langs oude wegen

Door: Anny

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

11 Mei 2017 | Frankrijk, Troyes

Lieve allemaal.
Als we deze morgen wakker worden kijken we naar omhoog en zien dan een spiegelend zwart plafond boven ons. Heel apart, je wordt er echter niet vrolijk van.

Gisteren bij het oprijden van het parkeerterrein voor het Hotel de la Poste in Auxerre voelde ik mijn fiets zwabberen, dacht aan verkeerd geladen zijn, maar voor ik er erg in had lag ik al op de grond. Opstaan en verder gaan! Wat bleek nu? De val was het gevolg van een plots leeglopende voorband. Precies zoals dat Ad was overkomen. Het gaatje was snel gevonden: een piepklein hoekig steentje had de band doorboord en Ad de fietsenmaker was er in een wip mee klaar.

Vandaag gaat de tocht van Auxerre naar Troyes. We zijn vlot de stad uit en de wegen van het routeboekje zijn heerlijk rustig met klimmetjes en afdalingen. Eigenlijk is het een tocht als de vorige dag. We fietsen door de befaamde wijnstreek van de Chablis en dat is te zien aan de vele wijngaarden aan de route. Plaatsen die we passeren zijn Ligny-Le-Chatel met een overdekte wasplaats. Daar tegenover staat staat een kerk in een mengelingvan een forse Romaanse toren en een gotisch schip. In Ervy-Le-Chatel stoppen we voor de Porte St. Nicolas en voor de ronde markthal. Het bedrijvig stadje is de voormalige vesting van de graven van de Champagne.
Het binnenrijden van Troyes levert heel wat problemen op. Ad met zijn Mio en ik met het telefoontje. Na veel omzwervingen met druk verkeer naast ons rijden we het oude centrum binnen richting info. Binnen 5 minuten zijn we op de goede plaats.
Vandaag 99 km. gereden, gemiddeld 19 km. Tijd 5 uur en 11 minuten.
Na de Mac willen we nog Troyes bezoeken, maar de regen gooit roet in het eten. Terug in het hotel hebben we alle tijd voor e-mailtjes, appjes en verslag. Zo juist Clara aan de telefoon gehad. Koert ligt nog steeds in het ziekenhuis, maar elke dag wordt het wat beter.

Morgen gaat de tocht naar Chalons-en-Champagne. Vanavond doen we een schietgebedje voor goed weer.
Anny.

  • 11 Mei 2017 - 21:58

    Jetty Blijdenstein:

    Lieve vrienden,

    nou, daar schrik ik toch weer van dat je gevallen bent! Jullie hebben blijkbaar een goede engelbewaarder, want voor het zelfde geld breek je een heup. Vandaag best weer veel kilometers gereden en dan zoveel problemen om Troyes binnen te rijden. Toch krijg ik de indruk dat jullie weinig zien en alleen maar fietsen, maar in die jaren dat jullie er eerst waren was het waarschijnlijk nog niet zo druk als nu. Het wordt overal een probleem, de wegen slibben dicht. En natuurlijk weer vervelend van die regen. Hier was het een hele mooie dag, maar vannacht gaat het regenen, maar het blijft 19 graden. Heb je ook niks aan als de zon niet schijnt.Ook in Portugal en Spanje is het slecht weer, kunnen we net zo goed hier blijven. En gelukkig dat het met Koert al beter gaat. Ik had vandaag weer tai-chi en wat werk voor de Bewonerscommissie. Ik hoop dat jullie vannacht weer goed slapen in Troyes en morgen weer veel succes met de tocht naar Chalons-en Champagne. En ik zal met jullie een schietgebedje doen en osn pa vragen of hij voor goed weer zorgt. Het helpt meestal! Tot de volgende mail.

    Liefs en groetjes,
    J E T

  • 12 Mei 2017 - 00:32

    Henk Bond:

    Jullie zitten nu ook in WO 1 gebied.Ik heb een keer in een piepklein dorpje Gesnes gelogeerd en wat oorlogskerkhoven bezocht in de buurt van Verdub.Volgens mij is dit ook de streek waar die grote valpartij was in de tour en waar ze waaier moesten rijden ,dus herde wind.Laat mij maar kopwerk doen; dat houdt me op gewicht.Ik heb net mijn fiets voor de eerste contro,ebeurt gebracht na 4 weken,maar ik had er al 1100 km opzitten.het ga jullie goed in mooi weer.

  • 12 Mei 2017 - 11:43

    Marianne:

    Lieve twee,
    Gelukkig is de val weer goed afgelopen. En zo'n handige man is ook wel geweldig!
    Jullie zitten nu op bekend terrein ook voor ons. Jammer, dat het regende ,want troyes is een heel leuke plaats om even te vertoeven.
    Veel lieve groetjes van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

anny en ad

We maken 1 x per jaar een grote fietstocht van minimaal drie weken. .

Actief sinds 04 Feb. 2008
Verslag gelezen: 528
Totaal aantal bezoekers 352788

Voorgaande reizen:

03 Mei 2022 - 20 Mei 2022

Rondje Bourgondië op de fiets: Auxerre-Auxerre

03 Juni 2021 - 27 Juni 2021

Rondje Nederland

23 April 2019 - 18 Mei 2019

Naar de bron van de Maas: Langres in Frankrijk

23 April 2018 - 31 Mei 2018

En...... nog eenmaal naar Santiago de Compostela.

24 April 2017 - 20 Mei 2017

Naar Tours- Kastelenroute -Nevers-Ardennen-Hoeven

25 April 2016 - 15 Mei 2016

De groene valleien route

15 Mei 2015 - 10 Juni 2015

Fietsen naar Praag en Dresden

28 Mei 2014 - 18 Juni 2014

Fietsen langs de Frontlijn: 1914-1918.

24 April 2013 - 30 Mei 2013

Op de fiets: Via de la Plata

04 Mei 2012 - 27 Mei 2012

De regenboog achterna

29 April 2011 - 02 Juni 2011

Toch(t) naar Rome per fiets

30 April 2010 - 15 Juni 2010

Langs oude wegen naar Santiago de Compostela

Landen bezocht: