Ah, ah, erlebnissen - Reisverslag uit Duffel, België van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Ah, ah, erlebnissen - Reisverslag uit Duffel, België van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

Ah, ah, erlebnissen

Door: Anny

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

24 April 2017 | België, Duffel

Goede avond allemaal.

Gisteravond nog verschillende telefoontjes gehad van de kinderen en vrienden, die ons het allerbeste wensten om toch zeker weer veilig in Hoeven teug te komen. En na een goede nachtrust en deze morgen die uit heel veel routinewerk bestond, dachten we om negen uur op de fiets te stappen. Maar wat schetst onze verbazing? Om half negen een telefoontje van Floor Groot met de vraag of wij nog thuis zijn, want ze stonden voor onze voordeur.
Zij kwamen ons uitzwaaien met hun twee kleinkinderen, die bij opa en oma logeerden. Het was een complete verrassing, want we kregen een mooie kaart met de beste wensen, die versierd was met kleine tekeningetjes van Fee en Jennifer. De uitzwaai sessie
kon beginnen na afscheid genomen te hebben van alle aanwezigen, waaronder de buren.

Om negen uur gaven we het sein: we zijn los. Met een stevige wind op kop peddelden we zeer ontspannen richting Willebrord, Rucphen, Zundert om tussen Zundert en Meer de grens te passeren. Voor ons allemaal nog redelijk bekende wegen. Herhaaldelijk riepen we: herken je dit stuk nog. Onder dat afdakje lunchten we 9 jaar geleden. Dan doen we dat nu weer. Eigenlijk kwamen we heel veel herkenningspunten tegen.
Heel leuk, maar het allerbelangrijkste is toch, dat we enorm genieten van onze e-bike. Laat de wind maar blazen: van eco stand naar tour en indien nodig bij de beklimming van een viaduct nog een extra stapje erbij. Zo werd het echt geniéten.
In Rijkevorsel bij een oud kapelletje koffie gedronken en we hadden weer meteen aanspraak van een madame, die haar garage kuiste. Op naar Lier via de rivier de Nete. De stad met de Jacobskapel, de Zimmertoren met astronomisch uurwerk, het rococo stadhuis en het Timmermans-Opsomerhuis met een mooie collectie van Felix Timmerman, die in zijn werken Lier en omgeving plastisch beschreef. De Jacobskapel loop ik even binnen, steek een kaarsje aan om even stil te staan bij alle deze week overleden kennissen. We lezen ook nog dat er een prachtig Begijnhof is uit het begin van de 13de eeuw, maar we hebben meer zin in een pilsje dan een bezoek aan het Begijnhof.

Heel gemakkelijk rijden we daarna weer Lier uit om langs de Nete ( de polder van Lier) met een stevige wind en op stand Tour en soms nog een zetje extra ons B&B in Duffel te bereiken. Omstreeks half vier meldden we ons bij de eigenaresse, die zich ons nog herinnerde van 9 jaar geleden onderweg naar Santiago.
Na een gezellig gesprek krijgen we het appartementje, dat van alle gemakken is voorzien.

Moe zijn we natuurlijk helemaal niet. We hadden nog meer kilometers kunnen maken, maar kozen voor het slapen bij het ons bekende adres in Duffel.
Morgen gaan we verder via Mechelen, Aalst, Geraardsbergen, Lessines ( het Waalse gebied begint hier en in mijn herinneringen leeft nog het slechte pad wat daar begon.) Maar wie weet hebben de Belgen aan verbeteringen van het pad gewerkt. Tot aan OEudeghien. Laat de heuvels nu maar komen. Ik sluit de dag met het volgende gedichtje, dat hier ophangt in onze slaapkamer.

Zo nu en dan, moet je weer terug naar de bron
Eventjes rust in het licht van de zon.
Eventjes weg van de chaos en de drukte.
Eventjes ruiken aan het geluk
Zo nu en dan
Eventjes weg met elkaar, even er uit
Met de wind in je haar.
Even genieten, eventjes vrij
Terug naar de bron, hand in hand zij aan zij.

Voor iedereen nog een fijne avond Gr. Van Ad en van mij

Via een plattegrond

• 24 April 2017 - 21:15

Yvonne:

Was gezellig gisteren met zijn allen. Bedankt zus. Gaf weer echt een familie gevoel. Fiets ze morgen weer.
    Oe zusje.

• 24 April 2017 - 22:19

Hans En Henny:

Nogmaals geniet ervan en zeker van jullie E-Bike tijdens de tocht. Nu nog wat bekend terrein, tot aan de Loire. En dan het onbekende??
    Wij volgen jullie.

Groetjes uit Roermond Hans en Henny.

• 24 April 2017 - 22:37

Henk Bond:

Wat leuk,dat jullie in Lier zijn geweest,de stad van Felix Timmermans.Ik heb alle boeken van Timmermans ,ook Schoon Lier over Lier en ik ben er bijna 50 jaar geleden al eens geweest..Ik vroeg de weg aan 2 oude mannetjes,die elkaar steeds in de reden vielen.Zwijgde gij eens,zei de een.Ik zal maar op mijn gewone fiets maar wel met elekrische schakeling tegen de felle wind van de laatste tijd ploeteren en dan denken aan het gemak waarmee jullie de heuvels overgaan,maar ik heb achter nu een 32 ,dus de bergen is een piece of cake.
    Liefs en groeten.

• 24 April 2017 - 23:06

Jetty Blijdenstein:

Lieve Anny,

ik ben op weg naar bed, maar ga toch nog even mailen. Wat fijn dat jullie op zoveel herkenbare plaatsen komen. Ik was vorig jaar nog in Lier met de Heemkundekring. En toch een goede beslissing geweest om E-bikes te kopen. En waarom niet als ze er voor zijn? Ik wens jullie weer een hele aangename en fijne tocht. Het weer is nog niet veel soeps, maar volgende week zou het beter worden, het is toch altijd leuker om in het zonnetje te rijden. De kop is er weer af. Voor nu welterusten en morgen weer een fijne tocht gewenst. Tot het volgende bericht.
    Veel liefs,
    J E T

• 25 April 2017 - 11:04

Pauline En Matthé:

Hallo Anny en Ad,

Mooie route hebben jullie weer gepland lijkt ons. Op de e-bikes zal dat nu extra genieten zijn zonder afmattende trapperij. We rijden weer graag (virtueel) mee op de bagagedrager om alles goed te volgen.

Succes, veel plezier en weer veilig thuis.

• 25 April 2017 - 13:51

Tonny Verstraten:

Hallo Anny en Ad,

Toch wel fijn he, zo'n e-bike. Gaat het een beetje gemakkelijker. nou dat hebben jullie al wel verdiend hoor. Is weer leuk om jullie belevenissen te lezen. Nog heel veel mooie dagen en tot horens weer.
    groetjes Kees en Tonny