Epiloog: Berghem, Hoeven. - Reisverslag uit Vierhouten, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Epiloog: Berghem, Hoeven. - Reisverslag uit Vierhouten, Nederland van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

Epiloog: Berghem, Hoeven.

Door: Anny

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

15 Mei 2016 | Nederland, Vierhouten

Voor familie, vrienden, kennissen en iedereen die ons volgt.

Na Roermond hadden we een tocht van 100 km.voor de boeg. Onze fietsvrienden uit Roermond hebben ons keurig de goede weg gewezen om de stad door te komen. We hadden er voor gekozen om niet via de knooppunten maar rechtstreeks langs de provinciale wegen te fietsen. Onze ervaring is, dat het nog al eens mis is met de knooppunten: storend zijn veranderingen die niet in kaart zijn gebracht. We fietsten heerlijk met de wind in de rug, lekker zonnetje en geen enkel klimmetje meer. We vonden het heel fijn om terug te zijn in ons landje.
Om half vijf belden we aan bij Nicole en Marco en werden we verwelkomd door Floor en Merel. 's Avonds gezellig met z'n allen geklonken op onze reis en veilige thuiskomst.

De volgende dag werden we uitgezwaaid door Nicole en begonnen we aan onze laatste rit. Ook nu weer alle mazzel van de wereld met de wind. In een ruk van 40 Km naar restaurant De Druiventros voor een kopje koffie met traktatie. Daarna richting Breda, Prinsenbeek, ( even langs Ellen en Floor) en daarna als een speer naar Hoeven.

Daar was het heel stil in het Johannapark. Koert met de hond was de eerste die we tegenkwamen. Met een goed gevoel opende ik de poort en stak Ad de sleutel in het deurslot.

Samen hebben we de tocht geëvalueerd en zijn tot de volgende conclusies gekomen.
We hebben een prachtige Groene Valleien tocht gehad met prima teamwork. Was aanvankelijk het weer erg winderig en koud, de laatste 14 dagen was het droog en redelijk warm. Prima omstandigheden voor een fietstocht om te genieten van de ontluikende natuur
Diverse goede hotels en B&B's met leuke ontmoetingen.
De keuze om voor heftige klimmen de trein te nemen was een juiste. We hebben gemerkt, dat we door het ouder worden wat kracht hebben ingeleverd.
We willen graag blijven fietsen, mits onze gezondheid dit toelaat. Daarom gaan we over op de e-bike, die ons net dat stukje ondersteuning /extra kracht geeft, wat we kwijt zijn geraakt door het verouderingsproces.
Onze tochten gaan korter worden qua afstand en tijd. Minder gesjouw met 4 tassen, misschien meer Nederland dan buitenland.

Met veel plezier heb ik elke dag verslag gedaan van onze tocht en ik wil iedereen bedanken voor de lieve en ondersteundende woorden in de reacties. Het was een plezier om ze te lezen en te weten hoe jullie allemaal meeleefden en genoten. Toch besef ik ook, dat het vaak moeilijk is om uit een verslag de juiste gevoelens te interpreteren. Schrijf ik over klimmen e.d denken lezers vaak dat we afschuwelijk afzien en waar we in godsnaam zin in hebben. Dat laatste vragen we ons ook wel eens af, maar als een moeilijke tocht/dag er dan opzit worden we euphorisch over fietsen. Laten we het houden op: Liefde is........samen genieten van alles wat zo' n tocht biedt.

Dit hoofdstuk van 12 grote fietstochten 2002-2016 is geschiedenis geworden. We zijn blij, dat we het dit jaar met onze gewone fietsjes hebben kunnen afsluiten.
Verslagen komen er niet meer en de dromen, die we nog hebben stoppen we in een doosje, sluiten het deksel en misschien mag er af en toe nog wel eens ontsnappen.

Ik ben trots op mijn Ad, die alles perfect heeft geregeld, niets aan het toeval overlaat en altijd kiest voor veiligheid. Een prachtig boeket van hem als dank voor mijn steun staat nu te schitteren in de kamer.
Met een weeïg gevoel neem ik afscheid van deze periode en zeg, ook namens Ad: "Oudoe en bedankt" !

• 15 Mei 2016 - 13:11

Marianne:

Lieve Anny en Ad,
    Welkom thuis in Hoeven na een voor jullie heerlijke vakantie. Nu weer genieten van alles om je heen. De tuin zal prachtig zijn, denk ik.
    We spreken elkaar a.s. zaterdag over nog allerlei bijzonderheden van onderweg, neem ik aan.
    Weer veel ervaringen rijker en gezellige ontmoetingen.
    Heel veel liefs, ook van Walter. Marianne

• 15 Mei 2016 - 13:18

Jetty Blijdenstein:

Lieve vrienden,

wat heerlijk dat jullie weer heelhuids thuis gekomen zijn. En gelukkig heb jij Ad, die altijd inziet wanneer iets niet meer kan. Of we nu willen of niet, de leeftijd begint aan ons te knagen en zo hoort het ook. En spiegel je nooit aan anderen die zeggen: "o, ome Toon deed dit nog toen hij 90 was"! Fijn dan voor ome Toon, maar ieder mens is anders en zal voor zichzelf moeten uitmaken wat hij nog wel en niet kan. En daar moet je vrede mee hebben. Mijn wijze vader zei altijd "Aanvaarden is de enige manier van leven". En zo is het. Ik ben blij dat jullie toch weer erg genoten hebben van jullie tocht. En 12 fietstochten, dat is toch niet niks zou ik zo zeggen. Hoofdzaak is dat jullie er van genoten hebben en wat de toekomst ook brengt: luister naar je lichaam, want niks is het waard om je gezondheid op het spel te zetten. Ik wens jullie nog fijne Pinksterdagen lekker thuis op het Johannapark, waar jullie nog kunnen nagenieten van deze tocht. Ik zeg alweer tot mails of tot ziens.

Liefs en groetjes,

J E T

• 15 Mei 2016 - 16:14

Bea:

Anny en Ad,
    Weer een mooie fietstocht geweest!
    Dank je wel voor alle dagverslagen.
    Spannend om mee te mogen maken.
    Jullie kunnen heel trots zijn op jezelf.
    Zoveel prachtige fietstochten.
    Ik hoop dat er nog veel zullen volgen maar dan op een gemakkelijkere manier!!
    Jullie verdienen het!
    Nogmaals bedankt.
    Lieve groet,
    Bea de Jong

• 15 Mei 2016 - 20:37

Koos:

Ik pinkte een traan weg bij jullie laatste verslag,zoals jullie ongetwijfeld ook gedaan hebben
    toen jullie weer veilig thuis kwamen.
    We zullen jullie verslagen gaan missen, maar aan alles komt een einde.
    Magnifiek wat jullie gepresteerd hebben.Groet en kus van Noor en Koos.
    Tot vrijdag 27 mei a.s.

• 15 Mei 2016 - 21:24

Joke & Eli:

Hallo Anny en Ad

Wat fijn dat jullie weer gezond en wel thuis zijn gekomen!
    Het zijn toch hele ondernemingen en het vergt heel wat kracht.
    We hopen dat jullie nog lang kunnen nagenieten van alle tochten die jullie samen hebben ondernomen, want ik begrijp dat er geen lange tocht meer bij gaat komen.
    Tenzij........?
    We horen het allemaal nog wel.
    Rust maar lekker uit en tot gauw!
    Groetjes van Eli en Joke

• 15 Mei 2016 - 22:31

Geert En Mieke:

Hallo Ad en Anny
    Jullie hebben het toch maar weer mooi volbracht! HEEL knap.
    Ik heb met plezier jullie verslagen gelezen, en afentoe ook wel medelijden gehad, hoor. Vooral wat het weer betreft , maar gelukkig is dat tegen het einde weer goed gekomen.
    Geniet van jullie mooie tuin en tot ziens.
    Groetjes, Geert en Mieke

• 16 Mei 2016 - 11:14

Lia En John Van Baal:

Ad en Anny, goed te lezen dat jullie weer veilig thuis zijn gekomen en dat jullie wat betreft de evaluatie er geen gras over laten groeien. Nogmaals chapeau en tot ziens.

Lia en John

• 16 Mei 2016 - 19:54

Hans En Henny:

Hallo Ad en Anny

Fijn om te lezen dat het resterende stukje Nederland Roermond - Berghem - Hoeven prima is verlopen .
    En dat jullie weer heerlijk in jullie eigen huis en tuin zijn .
    Geniet nog maar lekker na van deze reis.
    Groetjes en tot ziens.
    Hans en Henny.

• 16 Mei 2016 - 20:45

Henny Damen:

Heerlijk thuis.Gezond en wel.
    Dat is toch ook weer fijn.
    En dat jullie zelf genoten hebben van jullie fietstocht is toch het belangrijkste.
    Een ander geniet weer ergens anders van.
    En met een e-Bike kunnen jullie nog een flink aantal fietstochten maken.
    En leuke mensen ontmoeten.

Nu lekker nagenieten en misschien toch weer plannen maken.
    Groetjes
    Nic en Henny

• 16 Mei 2016 - 20:50

Pauline En Matthé:

Hallo Anny en Ad,

Geweldig dat jullie ook deze reis weer met succes hebben kunnen maken en dat met zoveel plezier en voldoening. Voor ons als passieve volgers was het boeiend om jullie dagelijkse verslagen van de etappes te lezen en de foto's te zien. Dat geldt trouwens voor jullie hele fietsoeuvre van een dozijn grote reizen. Iets om trots op te zijn.
    Hulde, respect, gefeliciteerd!!!!!!

Hartelijke groeten en tot ziens.

Liefs,
    Pauline en Matthé

• 16 Mei 2016 - 21:39

Henny Damen:

Heerlijk thuis.Gezond en wel.
    Dat is toch ook weer fijn.
    Een ander geniet weer ergens anders van.
    En met een e-Bike kunnen jullie nog een flink aantal fietstochten maken.
    En leuke men
    Nu lekker nagenieten en misschien toch weer plannen maken.
    Groetjes

• 17 Mei 2016 - 10:45

Clara:

Fijn dat jullie weer gezond en wel thuis zijn. Ik heb jullie zoals altijd met veel plezier gevolgd. Ben benieuwd naar de e-bikes. We spreken elkaar van de week!

Liefs,

Claar

• 17 Mei 2016 - 16:24

Henk Bond:

Zeg An en Ad ; dit betekent toch niet het einde van onze jaarlijkse reunie.Ik weet niet hoe lang ik Koos nog op de fiets kan houden en van armoe mag hij wel een e travelbike aanschaffen.Moet ik dan stoppen als ik met pensioen ga.Dan stel ik het nog wel een paar jaar uit.

• 21 Mei 2016 - 16:37

Rennie Ten Dam:

Dag Anny en AD,

Het ga jullie goed de komende tijd met een goede gezondheid en veel geluk. Mensen zoals jullie zijn een voorbeeld om te laten zien hoe actief te blijven in je pensioen.
    Hartelijke groet, Rennie