Een enigszins relaxte dag - Reisverslag uit Marconne, Frankrijk van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu Een enigszins relaxte dag - Reisverslag uit Marconne, Frankrijk van anny en ad straten-damen - WaarBenJij.nu

Een enigszins relaxte dag

Door: Anny

Blijf op de hoogte en volg anny en ad

29 April 2016 | Frankrijk, Marconne

Goede avond allemaal

Gisteren hebben we in het kleinste dorpje van deze regio geslapen in een mooie gite met een aardig echtpaar. Na het Franse ontbijt, dat bestond uit zonnenbloembrood en eigengemaakte jams met een yoghurt natuur stapten we vol goede moed op de fiets voor onze vijfde dag. Volgens meneer moesten we langs het restaurant rijden en dan zaten we meteen op de route. Helaas, vandaag ging het mis. Het wegnummer klopte niet, we zaten meteen op een weg, die beslist niet autoluw was. Terug naars s startpunt en vragen, vragen. Totaal 7 km. omgereden en heel wat tijd vérspeeld.

verschillende heuvelruggen moesten we op en af. Zo fietsten we door Henneveux, Bournonville en Desvres, de stad van de "faience". Niets van gezien. Buiten deze stad ontspringt op een heuvelrug de river de Course, die we nu volgen. Vaak gaat het toch weer omhoog en omlaag. Volgens het boekje zijn het lieflijke dorpjes versierd met veel bloemen en aantrekkelijke tuinen. Weinig van gezien: Oude vervallen boerderijen met veel troep op het erf. Het is vooral genieten van de natuur. Bij Inxent stoppen we bij een oude vervallen watermolen. Hier zijn we hoe hard het water van de Course naar beneden stort. De Course mondt uit in de Canche bij Neuville-sous-Montreux. Het voormalige klooster L' Ancienne Chartreuse Notre Dame waar we langs fietsten laten we voor wat het is.
We treffen het met het weer: wind in de rug, af en toe een waterig zonnetje en minder koud dan gisteren. Ook de beschrijving in het boekje werkt goed tot in Beaurainville. We zijn het spoor bijster. Weg no. D 113 is nergens meer te vinden. Ad klopt aan bij het gemeentehuis en van een vriendelijke ambtenaar krijgen we een plattegrond. We zijn snel op de juiste route en worden meteen getrakteerd op een malse regenbui. Schuilen en regenbroeken aan trekken. Via het stad je Hesdin met een prachtig Belfort en een toren als een erker uitgebouwd bereiktenbereikten we ons hotel in Marconne, dat net buiten Hesdin ligt. Totaal 74 km. gefietst met mooie uitzichten over het landschap de Boulonnais. Morgen ridden we richting Arras, een stad die we ok aandeden tijdens de route langs De grenzen van de eerste Wereldoorlog. Nu legged we onze beentjes te rusten, want ok voor morgen geldt: klimmen en dalen, 85 km.

• 29 April 2016 - 21:40

Henk Bond:

Ik zal nog een keer een poging wagen een reactie te plaatsen.Tot nu toe is het elke dag mislukt.Ik had willen zeggen,dat jullie beter in December kunnen fietsen,omdat het dan meer kans op lenteweer biedt.Het is net als 2 jaar geleden,toen de lente oversloeg en eind juni plots de zomer uitbrak.Ik hoop,dat jullie het wat eerder treffen.Ik ben net terug van een paar dagen fietsen aan de cote d'Azur en hoewel ook wat fris,toch gebruind terug.Zit je nu niet in de buurt van Noyons,waar we elkaar in 2008 voor het eerst tegenkwamen?Rue noviomague?

• 29 April 2016 - 22:02

Jetty Blijdenstein:

Lieve vrienden,

al met al vind ik dat het jullie helemaal niet mee zit. Alleen al dat rotweer, daar word je ook niet vrolijker van. En zo zie je maar weer dat ze graag mensen lokken door te zeggen dat het lieflijke dorpjes zijn met mooie tuinen, maar dat blijkt dan een hoop oude meuk. Ik heb dat tijdens mijn reizen al zo vaak gehad,dat ik me ergens op verheugde en er dan aankwam en dacht: is dat alles? Ja, papier is geduldig. Maar jullie kennende stappen jullie morgen weer vol goede moed op de fiets om te gaan klimmen en dalen en wel 85 km. Ik wens jullie weer veel succes en rijd voorzichtig.Bonne nuit en weer tot de volgende mail.

Liefs en groetjes,

J E T

• 29 April 2016 - 23:06

Ton Wouters:

Het is interessant en af en toe ook vermakelijk om jullie tocht te volgen. Wel in een luie stoel en lekker warm. Toch knap dat jullie de wind en de regen en de kilometers en de pijn af en toe overwinnen. En zoals de titel van deze dag zegt het wordt relaxter en beter. Ik wens jullie verder een voorspoedige reis.

Ton

• 29 April 2016 - 23:41

Clara:

Lieve buurtjes,
    Jullie zijn prima bezig! Houd goede moed, het mooie weer is in aantocht! We houden jullie brievenbus in de gaten, ook wat betreft het fotoboek!
    xxx
    Claar

• 30 April 2016 - 11:50

Henny Damen:

Eindelijk tijd om te reageren.
    Zo druk gehad met de verkoop van het stuk bosgrond.
    Het is verkocht. Zooo opgelucht. Het viel nu onder de Brabantse Wal en het gaf alleen maar lasten/ verplichtingen. En jullie weten ...dan gaat het fout.
    Ben er vanaf!!!!!!!

Zo nu naar jullie.
    Tjonge,tjonge wat een monstertocht en jullie blijven gewoon in het zadel.
    Het is gekkenwerk zei Nic.hahaha.
    Jullie zien dat anders.
    Jullie gaan gewoon door.
    Wij lezen iedere dag jullie stukje hoor ook vanuit een luie stoel in een verwarmde kamer.
    Groetjes Henny

• 30 April 2016 - 13:04

Koos:

El nino heeft de boel flink overhoop gehaald.Brrrrrrrrrrrrrrrrr, zou Henk zeggen.
    Met de kookclub naar de Moesel geweest.Perfecte Rieslings geproeft en uitstekend gegeten.
    Pas dus niet meer in m'n overhemden. Dus maar naar Aken gegaan en bij de Turk nieuwe
    aangemeten.
    Ga m'n tochtje met Henk missen,want die moet zo nodig naar het Noorderlicht in de 2-de helft juni.
    Ondertussen dijen we maar uit.
    Hoe dat verder moet is de vraag.Deze maand 6 dagen naar Budapest. Kijk ik naar uit!
    Uiteraard ook naar jullie verslagen,al zorgen die wel voor enige krassen op mijn ziel.
    Hopelijk vindt onze fietstocht naar jullie eind deze maand onder een beter gesternte plaats.
    Intussen :Sterkte met jullie tocht.
    Xxx en groet Koos

• 30 April 2016 - 20:26

Joke:

Ik lees bijna elke dag jullie mooie verhalen. het weer word beter voorspellen ze laten we het hopen dat maakt het een stuk aangenamer. In Hoeven alles goed.

grt Joke